VLOKKEN14 #6 AMAAi

VLOKKEN14 #6 AMAAi

In 2010 veranderde MeteoMorris mijn leven met zijn legendarische quote “Poeder Is Een Keuze” ! PIEK-toestanden !!!

Anno 2014 lanceert MeteoNiels een meer dan verdienstelijke opvolger die mijn leven (lees : vooral weekends) ook danig overhoop zet : AMAAi : Afstand (Afleggen) Moet Alser Aandenaaanderekaaantvandalpenbeteresneeuw Is !!!

(ofwel : "Je kruipt toch niet in een auto om 7 à 8 uur te bollen om in slechte sneeuw te zitten ; dan rij je toch een paar uurkes verder of blijf je thuis !!). AMAAi dus ! :-) :-)

Het principiële gevolg was dus dat we na ne zotte vrijdagnacht mét winterklapband (ergens onderweg) om half 5 zaterdagmorgend een stomverbaasde én ik-dacht-dak-van-nix-nimeer-verschiet-denkende nachtwaker voor ons een ‘gereserveerde’ (ook dàt nog) kamer opende om nog stomverbaasder Niels vraag te aanhoren nadat hij meelijdend een toegift deed “Normaal is het ontbijt maar tot 9u maar nu kan het voor jullie wel tot 10 uur” … waarop Niels : “Kan het niet om 8 uur? De liften gaan open om 9 uur.”

Ik kon van vermoeidheid de slaap niet meer vatten ; het ontbijt smaakte gene zak en ik was zo mottig als een krab. Word ik te oud voor zulke over-stoke-te fratsen ? Tja …

c) Niels van de Vorst

Maar sneeuw lag er wel ! AMAAi ! Muren van Sneeuw ! AMAAi-PIEK ! Ongelooflijk ! Waanzinnig ongelooflijk ! AMAAi14, daar bekomt ne mens van !!

We, Niels, Vik, Mark (Taanker) en mezelf, waren, na het gebruikelijke lang wikken en wegen, kogel en kerk pas halverwege de rit ; ge kent dat wel :-) uiteindelijk terecht gekomen hier in Monterosa ; bij “49” die voor een eerste keer op seizoen ging en een niet-normale winter zou beleven. Nog nooit sinds mensentellen is hier in Monterosa zoveel sneeuw op één winter gevallen. Zoiets noemt : “Met het gat in de powboter vallen”.

Maar vandaag kan hij zich spijtig genoeg niet vrijmaken. Niet getreurd want de tips die we van her en der (WEpowder) krijgen doet ons binnen de kortste keren megadiepe poeder rijden… ; … én proeven.

c) Niels van de Vorst

We amuseerden ons den helen dag op énen berg :-)

M’n Hovercraft '60 liet zich eindelijk ten volle leren kennen :-)

Komaan mannen, laat ons dat steil bos links maar eens rippen :-)

YIHAAAAA ! Plezaaant ! AMAAi nog ni !

Is Vik there? c) Niels van de Vorst

Pizza. Wijntje. De nodige Plannen voor morgen. Bed. Aaaargh. AMAAi : Muug !!!

Met Niels (én sommige andere wePowderaars ; weet ik ondertussen :-) ) ga je echter nooit rustig slapen …

Om 5u ging m’n gsm af. Niels vanuit de andere kamer : “Ja Koen, ik zie hier nu op SLF dat er toch slechts 20 cm gavallen is in Les Marécottes …. toch wel minder dan verwacht … dus misschien is het toch het best dat we hier blijven en met “49” nog wat kunnen vinden … Wat jij ?”

“OK!”

“Slaapwel, en tot sebiet, aan het ontbijt …”

“Ave Maria ! Halelujah ! Poeder Is Een Keuze ! Dank U wel Morris !!”

De klassieker van Alagna is den Balma ! AMAAi ! Hike-ske. Natuurlijk, inderdaad, wat een mogelijkheden !!! Yes !

c) Niels van de Vorst

Nog eens !? Nog eens !??!

Den hike-out was echter een onvervalste “free-ride boarder-cross” van wel hééél lange adem !! Dat duurt nogal seg. Amaai. Wél lachen … én een prachtige omgeving (als je daar tussen het crossen door efkes tijd voor nam!!) Prachtige streek ! Hier moet prachtig eten zijn ! “49”, ondertussen iets te veel geïntegreerd, wist de weg naar de beste food én de slow-food… :-) Zalig Traag !

We gingen uiteindelijk nog wel naar boven, maar na wa bochten in verspoorde pow wisten we het wel : “Lot ons ons schub mor afkuisen ! We hebben het wel gehad ! Alles is hier toch al nor de bom ! Tis goe geweest ! Zalige 2 dagen ! Mor we moeten nog 80 uur terugbollen en den Taanker moet om 4u vandenacht gaan waarken !!!” :-)

Arrividerci Alagna!

koen_djfistel

koen_djfistel

Reacties

Expert
ieismAuteur28 april 2014 · 08:15

Als je dit jaar geen AMAAI hebt gedaan, heb je niet echt poeder gereden. Hopelijk volgend seizoen weer alleen maar zuidstau… ik ben er langzaam achter gekomen dat vliegen op Milaan /Torino of de nachttrein eigenlijk gewoon de oplossing is.

De poedermobiel gaat hier waarschijnlijk helemaal de deur uit, volgend jaar ga ik het helemaal anders doen.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Toerist
TezeAuteur28 april 2014 · 08:56

smile! :-)

Gevorderd
EmileHendrixAuteur28 april 2014 · 08:57

Eens met @@ieism: South is Sweet.
En uw blog kort maar krachtig: lekker weer @@koen_djfistel, thanks ;)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
skiesterAuteur28 april 2014 · 09:55

@@ieism. Die poedermobiel IS toch al de deur uit?

Verder weer een mooi verhaal. Monterosa is idd echt top met veel sneeuw. en over @@49 hebben we het maar niet… (de mazzelaar!).

BTW. Heb ik nou Koens leren lezen of gaat Koen steeds Nederlandser schrijven???

Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
Gevorderd
AlexSkiAuteur28 april 2014 · 10:16

Lekkere bedtime story hoor :-)

When life gets too complicated.... SKI
Gevorderd
ffKnallenAuteur28 april 2014 · 14:23

Weer goed verhaal en wat een gruwelijk vervelende foto’s weer! AMAAI het nieuwe poederzoeken!

Gevorderd
evanAuteur28 april 2014 · 17:35

Mooi verhaal weer, DJFistel. Voor twee dagen naar Monterosa rijden is voor de echte die hards, AMAAi!
@@Emmer, wat dacht je van een AMAAi-trip naar Monterosa? Heb je de freeride map al in huis?

Gevorderd
49Auteur28 april 2014 · 19:03

those were the days …

montagna bianca, ti amo
Gevorderd
AryenAuteur28 april 2014 · 19:39

Lekker weer, Koen :D Altijd weer inspirerend.

@@evan Ik ben voor :), als er idd weer sneeuw bij valt. AMAAI! anders door naar Stubai ;D

Freeride map, routeboek van en andere kaarten liggen klaar op het mee te nemen stapeltje.

Toerist
FishAuteur5 mei 2014 · 21:55

Nice!

Weer een sappig vertelselke vd Weirdo-Beardo

Fish

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!