En... ga jij deze winter nog weg?

En... ga jij deze winter nog weg?

‘Ga jij deze winter nog weg?’… Ergens hoor ik de vraag door de gang galmen. De geur van koffie komt me tegemoet, een sprankje stoke hoor ik in de stemmen, maar dan volgen de bezwaren. ‘Het is zo duur’, ‘weinig tijd deze winter’, ‘ik word er te oud voor’, ‘mijn vrienden willen niet meer’, ‘het is er zo druk’ en dan de laatste dooddoener ‘off-piste is levensgevaarlijk’. Goed, dat gaat een interessant bakje koffie worden. ‘He, daar heb je Morris. Die gaat altijd weg tijdens de winter en komt waarschijnlijk net uit het water vandaan.’

Het is net alsof iedereen denkt dat poeder mij komt aanwaaien. Alsof het in mijn DNA zit, alsof het zo hoort en ik er niets voor hoef te doen. Maar dat is natuurlijk niet zo. Mijn leven zit ook vol excuusjes, verlokkingen van alledag, afspraken, verjaardagen, kinderen en files. En denk nu niet dat ook ik niet gemakkelijker een film koop en ernaar kijk, dan dat ik daadwerkelijk aan het trainen sla voor een winter die nog zover weg lijkt. Poeder is een keuze… ach F*** you! Een poedertrip is makkelijker gecancelled dan doorgezet. 12 uur in de auto… Voor wat? Voor dat ene bochtje? Veel te ver, mijn lichaam is er niet klaar voor, skipassen zijn te duur, de sneeuw gaat niet komen, mijn vrienden willen niet, van mijn familie mag ik niet, te gevaarlijk…

F*** you! Natuurlijk ga ik deze winter. Niet omdat jij dat wilt, of omdat het zo makkelijk is of omdat de omgeving dit van me vraagt. Ik ga omdat ik wil. Passen te duur? Dan maar een kleiner gebied. Vrienden willen niet mee? Dan maar nieuwe vrienden. Kleren te duur, dat klofje van vorig jaar kan ook nog wel. Onderdak te duur? Dan maar slapen in de auto. Geen tijd? Wat… ik werk toch geen 24/7. Te slap? Ga toch fietsen. Ik heb nog 2 maanden om in shape te geraken. Geen geld voor een Go-pro? Je hebt toch de herinneringen. Blessures? Kom op… aan de bak. Klagen om het klagen? Je bent toch geen Nederlander.

Natuurlijk ga ik deze winter. Er is meer dan werk, er is meer dan verjaardagen en er is vooral ook meer dan koffiemachinepraat… Want als er iets is dat ons tegenhoudt, dan zijn wij het zelf… Mijn spullen staan klaar.

Pluk je winter!!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
AryenAuteur10 november 2014 · 08:38

Ik heb gisteren tijdens het hardlopen mijn enkel verstuikt. :) (geen geintje, gevalletje ‘wet van Eisma’) Zal ik dan toch maar niet gaan donderdag? :D

There are no excuses?

Gevorderd
Willem2kAuteur10 november 2014 · 08:56

Reken maar dat ik deze winter weer weg ga. :)

Gisteren mn spulletjes weer nagelopen met het oog op komend weekend. SSC2 en Splitfest zijn gereserveerd. Dan nog ergens een weekje piste krassen met vrienden en famillie… En als kers op de taart mag ik komend voorjaar met een fijn clubje richting Lofoten.

Heel. Zwaar. Leven.

Beterschap @@Emmer Hopelijk ben jij ook snel weer onderweg.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
NielsAuteur10 november 2014 · 09:04

Dus dit is dat water waar jij tegenwoordig in ligt? Haha

Gevorderd
ronplankenAuteur10 november 2014 · 09:07

December…booked begint het nu al weer?pas je wel op en gewoon op de pistes aub. ik
vindt het maar niets!
Januari…booked Maar dan mis je de verjaardag van…
februar/maart weekendje(s) de poeder achterna afspraken cancellen omdat het tijd is om
te windsurfen gooide vroeger roet in de relatie…nu het
boarden …gelukkig niet met een inmiddels begripvolle vrouw
Zijn dit testcases? Als ik thuis de sociale druk niet aankan…hoe beslis ik dan op de berg…

Even the silver surfer rocks on pow
Expert
meteomorrisAuteur10 november 2014 · 09:10

@@Niels, LOL… zeewater is me al veel te koud. Ik ga lekker naar de Blinkert ;)
@@ronplanken… haha
@@Emmer, pas op… ik scheurde mijn enkelbanden vorig jaar in deze periode
@@Willem2K, klinkt goed!!!

powfinder.com
Gevorderd
doovAuteur10 november 2014 · 09:52

Of ik nog ga?

Hell yes !

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Gevorderd
AryenAuteur10 november 2014 · 10:01

@@Willem2k Dank. Dat tripje richting Lofoten klinkt goed. Met wie en wanneer ga je dat doen? Ik zoek nog een zinnige invulling van 21 tm 29 maart :)

@@meteomorris Ik ga er vanuit dat het niet zo heel ernstig is. Het voelt vandaag echter nog niet zo. :) Ben ervaringsdeskundige, maar laatste keer is wel meer dan 20 jaar geleden.

Expert
meteomorrisAuteur10 november 2014 · 10:12

@@Emmer, Bloeduitstorting (en veel vocht) is een probleem. Komend weekend lijkt slecht te worden. Veel sneeuw en weinig zicht…

powfinder.com
Gevorderd
AryenAuteur10 november 2014 · 10:19

@@meteomorris En daar lijkt het mee te vallen: weinig zwelling, geen blauwe plek deze keer, maar het loopt niet zo soepel. We doen het rustig aan en kijken per dag hoe ver we komen.
Maar je voorspelling werkt mogelijk herstelbevorderend en centensparend, en wordt in dank afgenomen. :D

Toerist
PeteralohaAuteur10 november 2014 · 10:25

Jazeker er gaan zeker een paar last minute tripjes aankomen met nieuwe vrienden en oude bekenden. De mooiste is mijn BC verslaving. Dit jaar in januari met mijn vrouw naar Baldface. Oppas voor de kinderen voor een week in huis, trainen, werk regelen maar het moet gewoon.

mag ik weg
Expert
meteomorrisAuteur10 november 2014 · 10:29

@@Peteraloha, BC verslaving? Waar ben je inmiddels overal al geweest?
@@Emmer, klinkt beter…

powfinder.com
Gevorderd
AlexSkiAuteur10 november 2014 · 10:32

Maandagochtend? :-P

When life gets too complicated.... SKI
Elite
kanskiAuteur10 november 2014 · 10:32

Jongens… genoeg geluld, de groeten!

IK BEN ER WEG VAN!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
Willem2kAuteur10 november 2014 · 10:32

@@Emmer Ik ga in april met vrienden die via Ripstar een custom trip aan het plannen waren en nog een plek over hadden. Vorig jaar geprobeerd zelf wat mensen die kant op te krijgen maar dat kwam toen niet echt van de grond, dus hier kon ik geen nee tegen zeggen. :)

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
EmileHendrixAuteur10 november 2014 · 11:03

[slaat dit mentaal op voor moeilijke dagen en koffiemachinemomenten]

Bedankt voor de opgepoetste motivatie @@meteomorris :-)

[/slaat dit mentaal op voor moeilijke dagen en koffiemachinemomenten]

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
AryenAuteur10 november 2014 · 11:21

Volgende trip definitief met een weekje uitgesteld met een lastminute boeking EHBBO-masterclass a.s. vrijdag. Ter opfrissing van drie jaar oude kennis.

Goed excuus, of nie!? :)

Toerist
PeteralohaAuteur10 november 2014 · 11:55

@@meteomorris
Whistler
Red Mountain
Whitewater
Valhalla Powdercats
Snowwater heli
Baldface lodge

Die Baldface lodge is echt waanzinnig. Die heli trip van jullie staat ook al jaren op mijn lijstje maar past steeds niet in mijn schema. Gaat nog wel een keer lukken.

mag ik weg
Expert
meteomorrisAuteur10 november 2014 · 13:00

@@Peteraloha,
Dat is een lekker lijstje… mooie dingen.
Ik vond Red het mooiste gebiedje, terwijl het in Whitewater weer prima touren was. Whistler vond ik eerlijk gezegd iets te massaal allemaal.

powfinder.com
Toerist
PeteralohaAuteur10 november 2014 · 13:11

@@meteomorris
Whistler is Disneywinterland, leuk voor met de vrouw. Maar ook daar wel ontsnappingsmogelijkheden. Red is top. Hebben nu een nieuwe lift, een nieuwe berg zeg maar er bij. Ben heel benieuwd. Red is eerste plek ooit waar ik inbound een stuk tussen de bomen heb gezien van 45 graden.

mag ik weg
Gevorderd
pulverdudeAuteur10 november 2014 · 13:40

@@Peteraloha, ik lees graag je tripreport t.z.t. :-) (Baldface staat op m’n bucketlist ;-))

Let the riding do the talking and you've said enough
Gevorderd
FriscoAuteur10 november 2014 · 14:49

Weekje pistekrassen is gepland, 4 dagen op stap met Michiel Engelsman staat ook in de agenda! Omgeving Andermatt, ligt alvast een goede basis lijkt me zo!

Rest van de winter wat minder flexibel, binnen nu en 2 weken word ik vader en zal ik thuis hard nodig zijn ;-)

Never eat yellow snow!
Gevorderd
evanAuteur10 november 2014 · 15:42

Ik heb gisteren tijdens het hardlopen mijn enkel verstuikt. :-) (geen geintje, gevalletje ‘wet van Eisma’) Zal ik dan toch maar niet gaan donderdag? :-D
Zaterdag besloot een woeste Westlander in volle vaart zijn noppen in mijn enkel te planten. Gelukkig kon ik doorspelen en hield ik er niet veel meer aan over dan een flinke zwelling en een aantal blauwe plekken. Maar jij laat je toch ook niet tegenhouden door zo’n enkelblessuretje, @@Emmer?\

@@Niels, LOL… zeewater is me al veel te koud. Ik ga lekker naar de Blinkert ;-)
Het zeewater viel me gisteren best mee, zelfs zonder wetsuit aan. Ik werd beloond door een verbaasde zeehond die op vijf meter afstand opdook. :-)

Laat die winter maar komen!

Gevorderd
AryenAuteur10 november 2014 · 16:00

Nee, niet echt :) Maar ik heb begrepen dat het volgende week pas weer mooi weer wordt. Donderdagavond even kijken hoe m’n enkel zich in een skischoen houdt op mijn thuishelling. Volgende week ben ik weer van de partij. Retourtje Alagna @@Evan?

Gevorderd
telemikeyAuteur10 november 2014 · 20:32

Ik wil niets liever. Daarom begin ik overmorgen aan een lange, voorlopig uitzichtloze reis in de hoop jullie volgend seizoen weer in de pof te mogen ontmoeten.

Tot die tijd pak ik zoveel golven als mogelijk en probeer ik niet gek te worden van alle pow-stoke (vandaar ook dat ik niet naar FFF ben gegaan)

White room,Pillow lines,I rule
Beginner
HaagjeAuteur10 november 2014 · 20:37

Alleen nog de ski’s klaar maken en dan kan ik op pad.

Je zorgt toch het hele jaar dat je in shape bent

Expert
ieismAuteur10 november 2014 · 22:07

@@emmer Oh neen! Ik had je nog zo gewaarschuwd!

Ik lig in Frankfurt in een bubbelbad met een pak stroopwafels, zo weet ik zeker dat ik vrijdag niet een blessure heb, ook al ben ik pas in februari een beetje fit genoeg voor touren. Da’s de wet van Eisma. trainen en sporten, da’s slecht voor je gezondheid.

Beterschap Emmer!

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Toerist
KarstAuteur10 november 2014 · 22:36

hell yeah…!
…erbij. waar? … nog geen idee. maar ik ben erbij!

Smile! Your ridin' pow!!!
Beginner
GaiusAuteur10 november 2014 · 22:45

Zit ik niet op de verkeerde site, als deze vraag gesteld wordt ;-)

Revelstoke zou ik graag meemaken, maar past niet heeeeel handig in t schema. Twijfel twijfel.

Voor medelijden van collega’s is geen kans want kerstweek in de sneeuw staat vast evenals voorjaarsvakantie.

Spoilert op mijn auto is alleen minder groot dan bovenstaand.

Gevorderd
philipcAuteur11 november 2014 · 00:11

Van de week trip geboekt naar Narvik om daar te gaan touren en dagje heli skien met hopelijk een dagje Lofoten erbij!! Daarnaast weekje met de chick gepland in Galtur…

Verder hoop ik nog spontaan een dump mee te kunnen pakken… Volgend weekend mijn skis maar eens waxen zodat alles ready to go is :)

Toerist
The_OAuteur11 november 2014 · 01:04

Eind Feb. Begin Maart 2015 aantal resorts bezoeken in Canada: daar waar de sneeuw goed en liefst vers is. Mocht je interesse hebben om mee te gaan lees: http://wepowder.nl/forum/topic/96748

And Also The Trees
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!