Season journey 13/14 Paul de Groot

Season journey 13/14 Paul de Groot

In deze season edit zijn een aantal flarden van mijn winter te zien. Afgelopen seizoen was wederom het beste seizoen ooit! Hoe komt dat toch dat het steeds leuker wordt om te freeriden? Ik denk dat het vooral te wijten is aan mijn volledige toewijding van de laatste tijd. Tijdens het maanden lang onderweg zijn maakte ik nieuwe vrienden en kwam ik op veel bijzondere locaties. In het seizoen 13/14 ben ik namelijk bijna de halve wereld over gereisd. Het was ook een seizoen van groei en van nieuw kansen. Ik geloof ook dat het een belangrijk seizoen is geweest voor “het freeriden van de lage landen” in het algemeen. Met de komst van een aantal grote nieuwe en bestaande evenementen zoals het freeridefilmfestival en twee freeridecompetities is deze “lifestyle” populairder dan ooit.

Progressie in competities

Ik heb mijn grenzen weer iets verlegd dit seizoen. Zowel op nationaal als internationaal niveau heb ik genoten van iedere wedstrijd. De meeste lol had ik tijdens Poederbaas freeride ondanks dat de competitie niet doorging. Het beloofd in ieder geval veel voor aankomend seizoen. Het beste resultaat behaalde ik tijdens het NK dat ook een groot succes was door de goede omstandigheden van die week. De beste leerschool waren de worldtour qualifiers. Met deelname aan een aantal 3ster wedstrijden ging ik harder en groter dan ooit. De puntjes voor komend seizoen zijn binnen. Hopelijk kan ik aankomend seizoen 4ster fwq gaan rijden! De agenda is al bekend en binnenkort zal ik me gaan inschrijven voor wedstrijden in onze alpen en misschien wel verder…

Skimountaineering en Gear

Door de honger naar serieuzere bigmountainlijnen ben ik me bewuster geworden van mijn ski- en klimgear. Mijn uitrusting is sowieso te zwaar om als skimountaineer door te gaan. Maar toch liever iets moeizamer naar boven om vervolgens geen concessies te hoeven doen voor de afdaling. Afgelopen seizoen heb ik voor Salomon een aantal poederbakken mogen uitproberen. De Rocker 122 gebruik ik het liefst als er bodemloze poeder is, zoals in Canada het geval was. Mijn favoriet was de Quest 115. Een ski die net wat stijver is in de tail dan de rocker en daarom voelt hij iets spoorvaster. Na veelvuldig gebruik is er daarom niet zo veel meer van over na afgelopen seizoen… Sowieso de schuld van de rotsen;) Aan het einde van het seizoen en in de zomer maanden in Chili heb ik voornamelijk de Quest 105 geskied. Dit is een fijne ski voor als je meer wilt toeren. Deze ski is misschien wel de meest allround poederski waarop ik heb gereden.

Voorbereiding voor 2015

De warming-up heb ik al gehad door mijn trip naar Chili afgelopen zomer. Tussen mijn “kantoorwerk” voor CMH Benelux door ga ik regelmatig naar de sportschool om ijzersterk aan het winterseizoen te kunnen beginnen. Ik geloof er heilig in dat krachttraining blessures helpt te voorkomen. Het plan voor komend seizoen is om weer veel met het Poederbaasfreeride team op pad te gaan. Het is geweldig om met een paar gelijkgestemde freeriders onderweg te zijn en mooie plannetjes te smeden voor uitdagende lijnen. We letten op elkaar maar pushen elkaar ook. Naast de vele competities zullen we ons ook meer laten vastleggen op beeld aankomend seizoen. Het belooft weer een mooi seizoen te worden, dus kom maar op met die poeder!!

paulski

Reacties

Gevorderd
RPAuteur6 november 2014 · 10:53

Nice Paul, hele vette edit!

Succes next season…

Explore the Outdoor!
Gevorderd
AryenAuteur6 november 2014 · 10:59

Dat ziet er lekker uit. :) Succes komend seizoen.

Gevorderd
GhiniAuteur6 november 2014 · 11:45

Ontzettend dikke edit!

Beginner
ThijsLAuteur6 november 2014 · 16:44

STOKE

Gevorderd
philipcAuteur6 november 2014 · 18:59

Stoked! Op naar een nog zo een mooi seizoen!!

Toerist
MennoBoermansAuteur6 november 2014 · 19:48

Lekker hoor!!

Poeder, Kiekjes en Pleisters
Beginner
Jeffrey2Auteur6 november 2014 · 21:04

Lekker hoor Paul!

Gevorderd
NielsAuteur7 november 2014 · 10:11

So, vet man!!

Expert
costijnAuteur9 november 2014 · 01:25

erg mooi!

Gevorderd
rutgerbergeAuteur29 november 2014 · 11:31

Nu pas gezien, supervet!
lat ligt hoog dit seizoen :)

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!