Lawinekunde leer je in de praktijk!

Lawinekunde leer je in de praktijk!

De vele ongevallen van de afgelopen week maken maar weer eens duidelijk dat naast een degelijke theoretische basis je een verstandige omgang met lawines in de praktijk zult moet leren. Het Snow Safety Center heeft als geen ander de ervaring en kennis om je in de praktijk snel en efficiënt naar een verantwoord freerideniveau te brengen. Voor de snelle beslissers zijn er eind deze maand in Haute Nendaz (skigebied Verbier) nog een aantal plekken beschikbaar. Je kunt kiezen uit de volgende 3 opties:

  • speeddate (€ 349,-)

  • lawine I (€ 749,-)

  • lawine II (€ 749,-)

Aan de slag met je lawinepieper
Aan de slag met je lawinepieper

**1. De speeddate (**€ 349,-)

Wat? 2 dagen onderweg met een gids die je continue vragen stelt en refecteert op je beslissingen zodat je snel leert. Overdag veel afdalen is veel zien en veel leren. s’ Avonds trainen met piepers en route plannen en lawinebericht is je goed leren voorbereiden.

Voor wie? Deze korte cursus is iets voor jou als;

  • je je skills wilt matchen met die van een gids.

  • je al eens met een gids op pad bent geweest en nu eens onder supervisie van een gids zelf beslissingen wilt (leren) nemen

  • je al eens een praktijkcursus hebt gevolgd maar weer even ‘op scherp’ gezet wilt worden.

Voorwaarde: goed uit voeten kunnen met ski’s of board buiten de piste (35 graden terrein).

Wanneer? Aankomst op dinsdag 27 januari 2015, vertrek vrijdag 30 januari 2015.

Kosten? Voor € 349,- (halfpension, excl. liftpas) ben jij erbij. INSCHRIJVEN dus.

De mooiste routes plannen
De mooiste routes plannen

2. Praktijk Lawine I € 749,-

Wat? De befaamde 4 daagse praktijk opleiding van het snow safety center. Je leert er afdalingen plannen en je wordt er voorbereid om zelfstandig beslissingen te nemen. Je leert er zelf groepen te leiden, hoe je kaarten moet lezen, hoe je lawineberichten moet interpreteren en wordt daarmee een echte snow safety risk manager. In 4 dagen ga je heel veel afdalen en nog meer zien! Kortom alles wat een freerider als basiskennis moet hebben.

Voor wie? Iedere freerider die zichzelf serieus neemt.

Wanneer? Aankomst op vrijdag 23 januari 2015, vertrek woensdag 28 januari 2015.

Kosten? € 749,- (halfpension, excl. liftpas). Direct INSCHRIJVEN kortom.

Voorwaarde: je hebt wePowder Academy Module I of theorie Lawine I gevolgd en bent niet bang voor een helling van 35 graden of steiler buiten de pistes.

Afdalen ((c)Martijn Schell)

3. Praktijk Lawine II € 749,-

Wat? De vervolgopleiding voor freeriders. Verfijning in het nemen van beslissingen en vergroten van je kennis. Werken met oriëntaties en lawine scenario’s. Grote afdalingen plannen en uitvoeren. Verder weg van het skigebied. Uiteraard weer zelf groepen leiden, risicomanagement doen, kaarten lezen en lawineberichten interpreteren. Veel afdalen is ook hier veel zien! Veel actie en intensieve dagen. In de avond piepertraining voor gevorderden en tochtenplanning.

Voor wie? Ambitieuze freeriders die de volgende stap willen zetten.

Wanneer? Aankomst op vrijdag 23 januari 2015, vertrek woensdag 28 januari 2015.

Kosten? € 775,- (halfpension, excl. liftpas) INSCHRIJVEN

Voorwaarde: je hebt al een praktijkcursus bij het SSC gevolgd en daarnaast wePowder Academy II (De extra dag theorie is niet nodig, want je wordt in Nendaz verder bijgespijkerd) of theorie Lawine II afgerond. En daarnaast ben je niet bang voor een helling steiler dan 40 graden buiten de pistes.

En 's avonds weer veilig beneden
En 's avonds weer veilig beneden

Liever in maart weg?

Voor wie nu niet mee kan zijn er ook mogelijkheden voor het volgen van praktijktrainingen in maart in Klosters (bij Davos). Kijk voor een overzicht HIER.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
Ee1coproAuteur8 januari 2015 · 14:02

Doen!

Ik had mezelf Praktijk Lawine I beloofd dit jaar. Helaas gooit een blessure nu roet in het eten. Mijn seizoen is al weg voor het gestart is. Volgend jaar!

Beginner
Jack-DAuteur8 januari 2015 · 23:28

Beste vriendjes en vriendinnetjes,

Zijn er nog mensen die de praktijk lawine 1/2 gaan doen in maart.
Ik zou het wel graag willen en eventueel samen rijden.
Om de kosten te delen.

Gewoon omdat het kan!!!!!
Gevorderd
AlexSkiAuteur9 januari 2015 · 00:26

bent niet bang voor een helling van 35 graden of steiler buiten de pistes.

Ik ben daar niet bang voor, maar het lijkt me wel handig als je daar ook redelijk gecontroleerd van kunt afdalen!

When life gets too complicated.... SKI
Beginner
MarkieMarkAuteur9 januari 2015 · 00:52

Ik ben van de partij voor lawine I in Nendaz :) Eerst de aankomende weekenden ook nog de theorie. Ik heb ook wel al de wePowder Academy module I en II gevolgd maar een herhaling kan nooit kwaad.

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Expert
meteomorrisAuteur9 januari 2015 · 10:27

@@Spookjuh, volgens mij snap je wat ik bedoel… toch ;)

powfinder.com
Gevorderd
AlexSkiAuteur9 januari 2015 · 11:45

Ofcourse @@meteomorris :-)

When life gets too complicated.... SKI
Expert
HaasAuteur9 januari 2015 · 19:50

Jahaa! er zit sneeuw aan te komen voor Nendaz! Dus leren en verse pow rijden gaan met een beetje mazzel samen vallen.

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Beginner
MarkieMarkAuteur10 januari 2015 · 00:09

@@Haas, dat is goed nieuws! :)

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Beginner
JespervzAuteur11 januari 2015 · 01:46

Ik sla ze nog even over :P

Elite
ErwinAuteur12 januari 2015 · 17:37

En ook al zou er geen verse pow liggen, redenen te over om mee te gaan! Supergoed en -gezellig team van instructeurs en gidsen. Gegarandeerd veel leermomenten.

Gevorderd
michA2Auteur18 januari 2015 · 21:54

@@Jakk

Zeker, ik ben van de partij voor P1, 6 t/m 11 maart.

Kan zijn dat ik iets eerder ga, of overblijf van de ‘familie ski week’, maar anders, of in ieder geval terug ben ik in voor samen reizen. Goedkopen en gezelliger :)

grt, micha

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!