GOAL****16!!! #3 #4 PIEK15

GOAL****16!!! #3 #4 PIEK15

Poes had 2 skipassen gekregen voor de Jungfrau. De sneeuw is kut maar 3 dagjes bergrust zal sowieso deugd doen in deze (weeral) hectische eindejaarsperiode…

Koe(n)-onderwijs : “Tijdens de sneeuwklassen gaan wij skiën op alpenweiden. Alpenweiden zijn super voor koeien en liggen dus vol koeiestront. Als je valt tijdens het skiën moet je dus goed oppassen dat je niet in zo’n koeievlaai terecht komt ?!?” “Huh Huh Huh (onderbroekenlol) ; nee meester ; in de winter ligt daar toch een dikke laag sneeuw op :-) !”

onderbroekenlol
onderbroekenlol

niet dus, in Mürren…

Maar voor de rest wel eindelijk eens de Jungfrau met z’n legendarisch Eiger kunnen aanschouwen ; aangrijpend fantastisch !

eerste treintje
eerste treintje

In het treintje ; het land van de rijzende zon …

hét treintje
hét treintje

nostalgie

bovenkant alletschgletsjer

binnenkant aletschgletsjer

waanzinnig maf

bezoek

hallo

den james was er ook

bond-girl too

bitje poeder gevonden

meltin'
meltin’

ooit ligt/lag hier sneeuw…

niks powder

Nu nog wat sneeuw ajb! Nu nog sneeuw ! NU sneeuw ! Sneeuw ! Sneeuw plie-ie-ie-iez !!!

De dag dat we moesten vertrekken om de kidz op te halen ; begon het te sneeuwen ! Noordstau ! PA#4. Moet ik nu blij zijn ofwa???

Dit is de eerste keer dat ik een Poeder-Alert in de tegenovergestelde richting afleg :-( !! Terwijl 15 000 ski-toeristen strandden op dichtgesneeuwde poeder-autostrades in Frankrijk, tuften wij zwijgzaam vloekend bergafwaarts naar het vlakke België…

miljaardemiljaar

PA#4 was , yihaaaa, gelukkigwel een keten van enkele noordstau’s !

Kidz en andere rommel (;-)) de auto in ; 180° draaien en bollen weer maar. Terug die ellenlange zoutregensneeuwmiseriestrades op. Yes, Pow, here we come !!!

Bij elke bocht minstens 10 cm sneeuw erbij in dat laatste stuk naar Kandersteg. Herkenbaar ; ne Goeien Dump dus ; zo hebben we het graag :-) !

De Lotchberg in.

Met 5 (waarvan 4 kinderen ;-)) met nieuwjaar onderwijs-budget-betaalbare overnachting vinden in de bergen is vrijwel onmogelijk. Dus hapten we als een gretige tonijn toe op een FBookje van Menno over een appartement bij een onbekende tante in Saas Fee.

“Tisniwaar eh!!!” kreette ik al uit voor we zelfs nog maar uit de autotrein waren ! PA#4 geraakt niet over de Lotchberg :-( ! Hier ligt veel te weinig sneeuw. Lager in Sion helemaal niks natuurlijk. Hopelijk hoger in Saas Fee (wishfull thinking) wél ?? Niet dus :-( :-( ! Allez komaan ; dit meende ni !!!

Saas Fee kampte met een schrijnend sneeuwtekort ; verschillende liften en pisten waren gewoon niet eens open… Terwijl half freeridend Vlaanderen én Holland poederorgasmes aan het scoren waren in Kleinwalsertal en omstreken, zat deze brave vader zo’n 60 km verder met wat zorgbehoevend jong grut schrale pistes af te krabben ;-(. Zelfbevlekking is nooit écht mijn ding geweest, maar dit komt toch redelijk dichtbij …

Maar kidz zijn kidz én die amuseren zich wel. Als goede papa ik ook dan maar ; zo gaat dat toch eh …

ol’skool street-sessie :-)

lieselotte

daddy

Sporadisch, ik geef toe, verzuimde ik m’n vaderlijke plichten en ging dan links en/of rechts van de piste toch wat doelloos op zoek naar poeder. Harde verwaaide korst, beton én flinterdun-verstopte-rotsblokken waren mijn deel… Ocharme mennen Jones ; … ook dat nog…

14 graden onder nul, de juiste kaasfondue in een vintage appartementje (van ‘voor vintage’ uitgevonden was), een verdiep lager een bomma én een koeiestal uit 1740. Dat brengt een gezinnetje dichter bij elkaar. Oh Hell !!

familiepicknick
familiepicknick
bye bye '14
bye bye '14
welcome '15
welcome '15

wootwoot

de beste wensen
de beste wensen

traditie

traditie :-)

wadoedegijhier ??? wederzijds…

nr.1 van 2015
nr.1 van 2015

saas fee gletsjer

gletsjer-voodoo

naar italië

Saas Almagell op zaterdag.

Geen kat op de piste. Hier is nog nooit iemand buiten de piste geweest, denk. Die verwaaide meuk zal tussen de bomen er toch niet zo verwaaid bijliggen en moet toch ergens poeder opleveren? Wie zoekt, rijdt… enkele meters … sharks … !!!

Om den boel (voor mij dan toch ; de kidz amuseerden zich op hun pistes te pletter) op deze laatste dag toch nog een beetje boeiend te maken, kwam ik op de proppen met “ideetje-familiaal-offpiste-diepsneeuw-rijden" !! Op de bosrand naast de piste ligt wel wat ! Yes ! Doen ! Yihaa ! Te gek !! Meer van dat ! Lift in ! Nog eens !

Maar ik ken nen vroegeren indrop. Hoger. Beter. Meer. Dieper het bos in. Snelheid. Yihaa. Als ne zatte nonkel Marcel die tijdens familiefeestjes altijd wil laten zien dat-ie nog kan skaten én dan keihard op z’n bakkes gaat, knalde ik dat bos door ; miste nonkel-Marcelsgewijs een bocht en smakte met pokkesnelheid tegen drie onverbiddelijke bomen !!! BANG deed menne kop, helm, goggle, kaak, dakpanblubber …

M’n kidz achteraf : “Papa, gij ging van ‘keihard’ naar ‘volledige stilstand’ ! 't Was precies of ge tegen een muur smakte ! Wow ! Ge had dat eens in slow-motion moeten zien !!!”

Oog voor enig heroïsch-filmische dramatiek bezitten ze wel ; die kinderen van mij … Dàt kan ik niet ontkennen…

“Die knie voelt precies ook niet goed aan,” realiseerde ik toen ik doorhad dat m’n helm me beschermd had tegen een gagagaga-leventje.

Eénmaal bevrijd uit die drie-op-een-rij-betonbomen had ik nog maar één ding in m’n ge-tree-washte kop : nog ééns dat bos in om het vertrouwen niet kwijt te spelen. Old-skool-principe nummer zoveel :-) …

Opvoedkundig optimist tot in de kist. De Kidz terug mee. Ik had die pedagogisch-correcte kreet in m’n gedachten al klaar (“Kiss My Ass MF-Ass-Hole-Trees!!!”) en ging ondanks een knie-die-toch-ni-normaal-aanvoelt opnieuw volle petrol op die drie fuckin’ trees af om er nu wél nen bocht voor te zetten. Ne meter of 3 voor die bocht beet nen dikke vette shark in m’n plank en dook ik head-first de veel-te-dunne-laag sneeuw in !!! Spectaculair koprolleke. Publiek : drie verbouwereerde eigen kinderen …

“Gaat het papa?”

“Grmbl Grmbl Grmbl.”

Broek kapot ! Weeral.

Naar beneden. Lift gemist. 10 seconden dicht ! Dedju!

“OK mannen, dit was het ! High Five. Plezant verlof gehad eh !! Plank uit.

Ik zet vijf stappen en voel in m’n knie precies de Five-Point-Palm-Exploding-Heart-Technique van

uit KillBill2. Bloed gutst op en neer in m’n onderbeen, botjes knarsen in alle richtingen. Zwabberend op m’n been sta ik de pijnscheuten op te vangen. Nog eens 5 passen later sta ik in een godvergeten straatje in Saas Almagell een half uur lang sneeuw dat ijs wordt tegen een 48-jarige papa-knie te duwen. Inderdaad PIEK ! PIEK15?! Papa In Een Kutsituatie !

koen_djfistel

papaoutai

De volgende dag 's nacht in A. Z. Monica Deurne Antwerpen zei de doc : “Op de foto zie ik niks aan je botten, maar wél iets aan je kruisbanden ! Maar daarvoor moet ik een MRI-scan laten maken ; … vrijdag ! Ik ga uw knie zwaar moeten intapen. Wilde gij morgen gaan werken? “

“Ja, heel zeker wel ; over 14 dagen gaan we op sneeuwklassen!”

koen_djfistel

Reacties

Toerist
tsc72149Auteur16 januari 2015 · 12:42

NO PAIN;NO BRAIN!!!Bij de aftiteling nog vermelden:Thx 2 Brufen!

Let the mountains have it's day or two following a big storm
Beginner
HaagjeAuteur16 januari 2015 · 13:22

Het weer met een smile uitgelezen :)

Beginner
BorrieAuteur16 januari 2015 · 14:09

Meesterverhaal! Humor, 'n lach en 'n traan. Respect!
Hopen dat 't meevalt… sterkte

The first fall of snow is a magical event. You go to bed in one world and wake up in another...
Beginner
GerritAAuteur16 januari 2015 · 15:19

Met een glimlach van OOR tot OOR zitten lezen, is nog steeds niks met mijn inlevingsvermogen.
Thx for the big smiles koen_djfistel :D:D:D

And snow it is.....
Beginner
Pazz457Auteur16 januari 2015 · 16:50

Goed verhaal Koen! heb stiekem toch wel gelachen… Hopelijk valt ht allemaal mee met je knie!

Go to heaven, ski like hell!
Toerist
elisa.tmcAuteur16 januari 2015 · 17:04

Wat een leuk tripreport om te lezen, klinkt als n mooie fail compilatie. Hoop dat je knie meevalt! En dat er snel een berg sneeuw op dezelfde locatie als jou is. Hoe heb je die vogel op je hoofd gekregen trouwens hahaha

Gevorderd
BohdieAuteur16 januari 2015 · 19:08

Errug leuk report

Gevorderd
DioAuteur16 januari 2015 · 21:06

Faaaaak. Telemikey weet een goede slager, niet ver bij u vandaan. Als het een ACL’tje mocht zijn. Fingers crossed.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
DioAuteur16 januari 2015 · 21:08

Of, als je niet vies bent van een experimentje om sneller te herstellen:
https://www.ocon.nl/nieuws/twentse-studie-naar-kruisbandblessure

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Gevorderd
SportGillieproAuteur17 januari 2015 · 02:14

Hahaha!!! Ik zit hier tussen ongeveer 15 collega’s te bulderen van het lachen!!! Iedereen kijkt mij aan wat er met me aan de hand is! Koen je bent de beste. Zelfs als je geblesseerd bent zorg je nog dat we lachen. Beterschap ouwe. Verdomde betonbomen!!!

Live to ride, ride to live
Gevorderd
mrpreziAuteur18 januari 2015 · 22:46

Wanneer zen we trug weg?

gowithdapow
Gevorderd
mrpreziAuteur18 januari 2015 · 22:50

Wanneer zen we trug weg? Brufen ligt al klaar,ook veer maj ;-)

gowithdapow
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!