Wat zijn jouw plannen deze winter?

Wat zijn jouw plannen deze winter?

Dit weekend had ik voor het eerst de kachel aan en dan begint bij mij zoetjesaan het dagdromen en invullen van de winter die komen gaat. Natuurlijk blijf ik het liefst zo flexibel mogelijk, maar de realiteit is dat ook ik in een ritme van rust, reinheid en regelmaat het snelste mijn bankrekening vul, zodat ik de onregelmatigheden die resteren kan vullen met trips naar poeder of golven. Natuurlijk is sneeuw een beslissende factor in deze, maar sommige zaken moet je nu eenmaal ruim van te voren plannen. Ik zo graag weer eens richting Japan gaan of Alaska. Maar financien en een sterke El Nino dwingen me om keuzes te maken.

Voorlopig is dit mijn lijstje voor komende winter:

Poeder en reizen… misschien wel het mooiste wat er is

Een korte toelichting

  1. Freeride Film Festival

Net als Freeski TV online zo’n beetje de non officiele start van de winter markeert is het Freeride Film Festival dit in het echte leven. 30 oktober ben ik er weer bij.

  1. Zwitserland

Het land is inmiddels zo duur geworden dat de poeder er heel wat euro’s kost, maar waardoor de concurrentie er waarschijnlijk een stuk minder is geworden. Mocht de sneeuw die kant op komen dan ga ik zeker weer eens die kant op.

  1. Revelstoke

Ja, ik heb mijn hart verpand aan de bergen rond Revelstoke en dit jaar wil ik nog 1 keer alles uit een weekje met een helihalen. Eerst inrijden in gebieden als Kicking Horse en Lake Louise om daarna 4,5 dag de heli in te gaan. Na komende winter ga ik kijken of ik een tijdje zonder kan.

  1. Poeder met de kids in Italie

Piepertje om, last minute beslissen en dan een paar dagen het beste van een storm meepikken. Dat kan met vrienden, maar natuurlijk ook met de kids. Kleine familiegebieden, het beste van de Italiaanse keuken, fijne prijzen en la dolce vita. Vorig jaar was een succes. Dit jaar weer?

  1. Poeder alerts

Natuurlijk hoop ik een paar alerts mee te pikken. Dat kan met de kids zijn, dat kan vroeg in het seizoen zijn, Italie of Zwitserland en vooral met vrienden die ik al een tijdje niet heb gesproken.

  1. Surf en Snow trip

Afgelopen zomer, maar ook de laatste weken heb ik veel in het water gelegen. De surf was goed in Noord Spanje heb ik lang en intensief met de locals gesproken. De komende maanden ga ik me verder verdiepen in de mogelijkheden. 10 dagen poeder en golven. Is het mogelijk? Komende winter ga ik het zien.

En jij? Wat heb jij in gedachten? Nog tips en suggesties voor mij?

meteomorris

Reacties

Expert
TimVAuteur9 september 2015 · 10:01

surf en poeder -> corsica? ;)

Expert
ieismAuteur9 september 2015 · 10:46
  • FFF

  • Direct na het FFF s’nachts wegrijden voor een weekendje telemarken of Splitten in Zwitserland (je kan meerijden hoor Morris!)

  • PA#2 tot en met PA#10 Liefst allemaal Zwitserland, maar mag ook een keertje Ecrins of Piemonte.

-Begin februari : Splitfest natuurlijk. Hopelijk ook mijn eerste poederbochten op Telemark maken.

-Lekker touren en freeriden met vrienden. PA#12 t/m 24.

-Lente: Nog een weekje in de Provence chillen, als het sneeuwt dagtourtjes in de Franse alpen maken.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
MarcoAuteur9 september 2015 · 11:34

El Nino of niet: Japan! Van 5 februari tot 21 februari. Plan is om zowel Honshu als Hokkaido mee te pakken…
Buiten die twee weken zullen de bonus-punten bij het thuisfront wel op zijn ben ik bang. ;-)

@morris: Is El Nino voor jou de doorslaggevende reden geweest om NIET naar Japan te gaan?

Gevorderd
Willem2kAuteur9 september 2015 · 11:39
  • Nov. Weekendje snovember vieren… Als er wat te vieren valt.\
  • Dec . Ntb.\
  • Jan. weekje splitten (en misschien surfen) in Marokko.\
  • Feb. iglo bouwen en champagne drinken op splitfest.\
  • Feb. weekendje piste krassen met zusjes en vrienden.\
  • Mrt. Ntb.\
  • Apr. Ntb.
Snowboarding without friends is not snowboarding.
Toerist
sannoAuteur9 september 2015 · 11:52

1e week januari met de kids naar Frankrijk of liever nog Italie

eind januari weekendje snowcat met de Redsnowcat ergens tussen Sochi en Krasnodar

eind februari skien en touren (met de auto) rondom en over het Baikalmeer.

eind maart/begin april: nnb maar wel in de planning

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Beginner
Tim3Auteur9 september 2015 · 12:57

Wat een plannen allemaal! Vanwege een post-studententijd-budget en een net-gestartte-zelfstandig-ondernemers-budget staat vooralsnog alleen gepland: februari Chamonix! En een combo-deal om de (gekte rondom de) FWT live mee te maken. Zal daarnaast zo veel mogelijk in Afrikaanse landen zitten voor werk, waar de kans op sneeuw nihil is.

'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
Expert
meteomorrisAuteur9 september 2015 · 14:22

@@Tim3, plannen zijn net als dromen. Nu ze nog realiseren ;)

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur9 september 2015 · 14:22

@@Marco, binnenkort meer over Japan met een specifiek advies ;)
Komt goed.

powfinder.com
Beginner
mark75Auteur9 september 2015 · 14:26

plannen zijn er om gewijzigd te worden…
zonder er een te hoog ‘Facebook kijk hoe geweldig ik ben’ topic te maken is het wel leuk als het weer is een jaartje meezit allemaal;
dus;
kerst 2 weken met kids oostenrijk grens italie
eind januari weekend salen zweden
krokus weekje met kids oostenrijk grens italie
maart weekje met de mannen pa15 (mijn voorkeur livigno)

hopelijk nog een pa ergens tussendoor…

let it snow!

Onequiver
Gevorderd
GertgAuteur9 september 2015 · 15:49

Samen met mijn vriendin vertrek ik rond eind oktober/ begin november richting Tirol met de camper.
En gaan we heel de winter opzoek naar de beste poeder van Tirol.
In maart gaan we 3 weken werken om zo terug wat centjes te hebben om richting het noorden te reizen, tegen eind april( afhankelijk van het weer/ sneeuw) willen we in de buurt van de lyngen als aankomen om daar wat te gaan toeren en vooral nog wat meer goede poeder te rijden.

Wij hebben ook nog altijd 2 extra bedjes in onze camper om eventuele weekend gasten te ontvangen, dus vind je niet meteen een plekje om te slapen of wil je nog last minute vertrekken laat het me weten en we komen er wel uit.

Ik kijk er ook naar uit om eens in de water te duiken in Noorwegen en zo de combo surf/ snowboard eens mee te maken

Tips over longen en Noorwegen zijn altijd welkom.
Allemaal een super leuke winter toegewenst zonder teveel stukken en blessures

Toerist
The_OAuteur9 september 2015 · 16:20

Seizoenspas achtertuin en paar keer snowkiten…

And Also The Trees
Beginner
MarkieMarkAuteur10 september 2015 · 00:15

Plannen tot nu toe:\

  • Oktober: Freeride Film Festival\
  • November: off-piste techniek training in Hintertux\
  • December: wepowder kickoff.\
  • Januari: JAPAN :)\
  • Eind Januari: Portes du soleil (waarschijnlijk piste krassen)
Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Gevorderd
RPAuteur10 september 2015 · 10:47

Poeder, poeder en nog eens poeder…

Explore the Outdoor!
Gevorderd
xs2arjan.Auteur10 september 2015 · 14:39

-FFF
-PA#…
-Wepowder opening
-PA#…
-PA#…\

  • Japan
    -PA#…
    -PA#…
    -PA#…

zoiets denk…

xs2arjan
Beginner
HaagjeAuteur10 september 2015 · 15:45

FFF en daarna alles uit december en begin januari halen. Daarna mag ik even niet meer op pad omdat ik papa word :)

Gevorderd
PoedertijnAuteur16 september 2015 · 12:26
  • Pieperfest\
  • FFF\
  • Lawine 2 theorie\
  • Splitfest\
  • Lawine 1 praktijk\
  • Lang weekend piste krassen met vrienden (zie ook hierboven)\
  • Week met gids poeder knallen (Chamonix?)\
  • Hopelijk nog veel spontane dingetjes, PA#'s etc. tussendoor
My drug is white powder. Deep, white powder.
Beginner
AvdLAuteur16 september 2015 · 21:48
  • FFF Oktober\
  • Off-piste training Hintertux eind november (iemand anders? PM!)\
  • Kick Off in december\
  • Week met vrienden naar de sneeuw in januari/februari, wil graag naar Tignes icm Dutch Freeride Week\
  • Lawine 1 praktijk in maart (Davos)\
  • Toeren ergens in april (Epique oid)
It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
DutchessAuteur17 september 2015 · 10:39

Misschien pieperfest eind deze maand, maar is nog zeer onzeker. In ieder geval FFF in oktober.

Daarna? Geen plannen behalve splitfest en dan óf de bergredding EHBO cursus óf lawine II praktijk…

Nu ik dicht bij de bergen woon gaat er vast veel getourd worden in april, mei… daar verheug ik me enorm op

De invulling van de rest van de winter laat ik van de alerts en beschikbaarheid van poedervrienden (en portemonnaie) afhangen.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
DutchessAuteur17 september 2015 · 10:40

@@Haagje : gefeli! En dan over vier jaar hup op de latjes/board en meteen poeder aanleren!

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Beginner
HaagjeAuteur17 september 2015 · 12:39

@@Haagje : gefeli! En dan over vier jaar hup op de latjes/board en meteen poeder aanleren!

Dutchess op 17 sep 2015 10:40

thanx :)
Zal tegen die tijd hier tips en gear zoeken voor de kleine

Gevorderd
doovAuteur17 september 2015 · 12:54

Gepland: 4 dagen in december, week in januari, 4 dagen in februari, week in maart.

Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
Toerist
w00terAuteur17 september 2015 · 16:44

Ik ga elk jaar naar de Telemark seizoensopening in Val Thorens, eind November. Daar probeer ik iemand (of ergens vantevoren) nog enthousiast te maken voor het combi Splitfest - Telemark ding eind januari. Het zou leuk zijn als ik daar met een buddy heen kan. Daarna wil ik nog naar KleinWalsertal en Livigno voor wat Telemark festivalletjes. En een weekje tussendoor. Misschien :)

Het gaat beter als je denkt.
Toerist
AnoniemAuteur17 september 2015 · 19:52

als jullie een beetje meewerken kan ik van 2 tot 6 januari naar Revelstoke om wat te heliskiën met Poederbaas en CMH Benelux!

Gevorderd
49Auteur18 september 2015 · 16:22

tutti pronto!

8 weken in een Walser Baita naast een heerlijk poederbos in Alta Valsesia,
eens kijken of onze sneeuwmagneet La Dama Bianca weer weet te verleiden

montagna bianca, ti amo
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!