Dit weekend had ik voor het eerst de kachel aan en dan begint bij mij zoetjesaan het dagdromen en invullen van de winter die komen gaat. Natuurlijk blijf ik het liefst zo flexibel mogelijk, maar de realiteit is dat ook ik in een ritme van rust, reinheid en regelmaat het snelste mijn bankrekening vul, zodat ik de onregelmatigheden die resteren kan vullen met trips naar poeder of golven. Natuurlijk is sneeuw een beslissende factor in deze, maar sommige zaken moet je nu eenmaal ruim van te voren plannen. Ik zo graag weer eens richting Japan gaan of Alaska. Maar financien en een sterke El Nino dwingen me om keuzes te maken.
Voorlopig is dit mijn lijstje voor komende winter:
Zwitserland
Poeder met de kids
Een korte toelichting
Freeride Film Festival
Net als Freeski TV online zo'n beetje de non officiele start van de winter markeert is het Freeride Film Festival dit in het echte leven. 30 oktober ben ik er weer bij.
Zwitserland
Het land is inmiddels zo duur geworden dat de poeder er heel wat euro's kost, maar waardoor de concurrentie er waarschijnlijk een stuk minder is geworden. Mocht de sneeuw die kant op komen dan ga ik zeker weer eens die kant op.
Revelstoke
Ja, ik heb mijn hart verpand aan de bergen rond Revelstoke en dit jaar wil ik nog 1 keer alles uit een weekje met een helihalen. Eerst inrijden in gebieden als Kicking Horse en Lake Louise om daarna 4,5 dag de heli in te gaan. Na komende winter ga ik kijken of ik een tijdje zonder kan.
Poeder met de kids in Italie
Piepertje om, last minute beslissen en dan een paar dagen het beste van een storm meepikken. Dat kan met vrienden, maar natuurlijk ook met de kids. Kleine familiegebieden, het beste van de Italiaanse keuken, fijne prijzen en la dolce vita. Vorig jaar was een succes. Dit jaar weer?
Poeder alerts
Natuurlijk hoop ik een paar alerts mee te pikken. Dat kan met de kids zijn, dat kan vroeg in het seizoen zijn, Italie of Zwitserland en vooral met vrienden die ik al een tijdje niet heb gesproken.
Surf en Snow trip
Afgelopen zomer, maar ook de laatste weken heb ik veel in het water gelegen. De surf was goed in Noord Spanje heb ik lang en intensief met de locals gesproken. De komende maanden ga ik me verder verdiepen in de mogelijkheden. 10 dagen poeder en golven. Is het mogelijk? Komende winter ga ik het zien.
En jij? Wat heb jij in gedachten? Nog tips en suggesties voor mij?