Nog een hittegolf en dan.......

Nog een hittegolf en dan.......

We hebben met een bizar mooi staartje van de zomer te maken. Komende week staat in het teken van een hittegolf in de Benelux en een blik op de kaarten leert ons dat het ook niet uitgesloten is dat er eind september nog eens een bak warmte wordt uitgestrooid over de Alpen. Het zijn de gebruikelijke naschokken van de zomer die ietwat verlaat begon in de Alpen. Was in juni alles nog wit, nu zijn de glestjers grijs en bieden ze een troosteloze blik.

Maar de tijd gaat veranderen. Gister keek ik vanuit de heuvels over een landschap dat zich zoetjesaan voorbereidt op het verschieten van de kleur. En dan… dan is het weer tijd voor het Freeride Film Festival op 4 november.

Met een beetje mazzel scoren een paar diehards al de eerste poeder in de herfstvakantie waarna we begin november samenkomen in Amsterdam. En als we het FFF eenmaal hebben gehad, dan komt de winter. Vorig jaar was een mooie eidtie… dit jaar wordt nog mooier. Ben jij er weer bij? Tickets zijn alweer te koop en ondanks de warmte gaat de verkoop weer rap.

Hoe dan ook. Als de eerste wintertekenen zich aandienen lees je dat natuurlijk hier of anders aan de bar bij Tuschinski. Stoked! Nu al.

4 november. Amsterdam
4 november. Amsterdam
meteomorris

Reacties

Gevorderd
Guy.Auteur12 september 2016 · 10:57
Expert
ieismAuteur12 september 2016 · 11:53

Hmmm. Het is niet genoeg, maar het is wel een begin… http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18160.jpg?width=800

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
DutchessAuteur12 september 2016 · 12:19

Meteoschweiz meldt een tot onder 2000 m dalende sneeuwgrens voor komende zondag. Dat smelt allemaal natuurlijk weer weg, maar de afkoeling is begonnen!

Ik ben al aan het trainen voor mijn sneeuwdansjes, want ook ik vraag me af hoe dat gaat worden met de opwarming en wat nieuwe ‘normale’ winters zullen zijn en hoe om te gaan met een recalcitrante bulgarengrens…

(niet zomaar bulgaren, maar puberende bulgaren!)

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Expert
meteomorrisAuteur12 september 2016 · 12:26

@@Dutchess, zou er een verband zijn tussen de toetreding van Bulgarije tot de EU in 2007 en de recalcitrante Bulgarengrens? Ik denk dat @@GilbertS wel een mooie grafiek hiervan kan maken ;)

powfinder.com
Beginner
Patrick1973Auteur12 september 2016 · 15:12

Recalcitrante Bulgarengrens ? als Belg snap ik die woordkeuze even niet, is waarschijnlijk off topic maar als je iets niet weet dan moet je het vragen, dus wat betekend dat in godsnaam: recalcitrante Bulgarengrens ?

Gevorderd
Willem2kAuteur12 september 2016 · 15:21

Recalcitrante Bulgarengrens ? als Belg snap ik die woordkeuze even niet, is waarschijnlijk off topic maar als je iets niet weet dan moet je het vragen, dus wat betekend dat in godsnaam: recalcitrante Bulgarengrens ?

Patrick1973 op 12 sep 2016 15:12

psst ;)

Bulgarengrens: wepowder slang voor nulgradengrens / sneeuwgrens, geintroduceerd door lui met brakke autocorrect op hun mobieltjes. Deze term neemt sinds dit weekend een grote vlucht binnen de community.

Veel poederzoekers doen aan het spotten van de bulgarengrens als ze door een dal rijden in de regen en hoopvol naar de bomen op de hellig staren.

Kan ook gebruikt worden om de grens met
Bulgarije aan te duiden.

brt op 14 feb 2016 23:29

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
EmileHendrixAuteur12 september 2016 · 15:23

Als je bulgarengrens even intikt in de zoekfunctie hierboven kom je (onder andere) terecht bij het grote-wepowder-woordenboek
http://wepowder.nl/forum/topic/217923\
Daarmee moet je 'm wel kunnen vinden @@Patrick1973 ;)
Ik hoop dat 'ie de hele winter lekker laag komt te liggen, beneden alle peil wat mij betreft!

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
EmileHendrixAuteur12 september 2016 · 15:23

(oeps, net te laat, maar die dus ja)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Expert
meteomorrisAuteur12 september 2016 · 15:50

beneden alle peil wat mij betreft!

EmileHendrix op 12 sep 2016 15:23

Zou er zoiets bestaan als een NAP voor de nulgradengrens… Een soort van gemiddelde nulgradengrens per winter… Weer een mooie vraag naar statistiek.

powfinder.com
Gevorderd
evanAuteur12 september 2016 · 16:12

http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18161.jpg?width=800 Zomer laat Gerard Cox weten dat hij nog niet voorbij is.

Beginner
Patrick1973Auteur12 september 2016 · 16:39


[quote]Bulgarengrens: wepowder slang voor nulgradengrens / sneeuwgrens, geintroduceerd door lui met brakke autocorrect op hun mobieltjes. .

]\

Willem2k op 12 sep 2016 15:21

@ Willem2k: bedankt voor de duiding. Bulgaren/ nulgraden grens, i got it. Ik zou het niet kunnen bedenken, maar dat zal aan mij liggen en mijn leeftijd. Als ik iets moet laten weten, bel ik…geen autocorrect nodig hiervoor.

Gevorderd
EmileHendrixAuteur12 september 2016 · 17:34

@@meteomorris Ik krijg je niet helemaal doorgelinkt naar het hele artikel, maar als je op een gegeven moment genoeg van die statistiek hebt en weer iets ‘echt over het weer’ wilt gaan lezen:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3759740/The-rare-deep-Earth-tremor-shook-planet-Waves-north-Atlantic-weather-bomb-measured-Japan.html en
http://science.sciencemag.org/content/353/6302/919\
Nu vraag ik me ineens af of al die aardstralen elkaar toevallig allemaal net onder het wepowder-hoofdkwartier kruisen. Dat zou wel een boel verklaren… ;)

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Beginner
Patrick1973Auteur12 september 2016 · 18:59

beneden alle peil wat mij betreft!

EmileHendrix op 12 sep 2016 15:23

Zou er zoiets bestaan als een NAP voor de nulgradengrens… Een soort van gemiddelde nulgradengrens per winter… Weer een mooie vraag naar statistiek.

meteomorris op 12 sep 2016 15:50

Met statistiek kan je alles bewijzen, ook je eigen ongelijk. Alles hangt af hoe je de data interpreteert…

Maar het zou wel een leuke oefening zijn. Maar ik vrees dat de uitkomst hiervan zal aantonen dat deze grens naar boven evolueert de laatste 20y.

Toerist
AnoniemAuteur12 september 2016 · 21:01

Is er een minimumleeftijd voor het Freeride Film Festival ?

Toerist
sannoAuteur12 september 2016 · 21:42

heb je die vraag vanwege mogelijke obscene scenes die getoond gaan worden of potentiele huilende baby’s in de zaal?

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Beginner
GerritAAuteur14 september 2016 · 11:30

Is er een minimumleeftijd voor het Freeride Film Festival ?\

MitchelvA op 12 sep 2016 21:01

http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18177.jpg?width=800

And snow it is.....
Expert
BSSKI.chAuteur14 september 2016 · 16:04

:D

Toerist
AnoniemAuteur16 september 2016 · 21:46

Die vraag heb ik naar aanleiding van een onduidelijke leeftijdskeuring, maar alsnog bedankt voor het belachelijk maken.

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!