Exotisch poeder in Iran

Exotisch poeder in Iran

Naast het onvergetelijke gevoel van poeder is het reizen een van de belangrijkste dingen die ik zo tof vind aan freeriden. Achter iedere bocht doemt weer een avontuur op. Vaak klein, maar soms o zo groot. Mijn passie voor sneeuw heeft me inmiddels al op vele plekken in de wereld gebracht. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik anders naar de Alpen ben gaan kijken. Aan de ene kant vol bewondering dat wij de mazzel hebben ‘slechts’ 1000 kilometer van een van de mooiste bergmassieven van de wereld te wonen. Maar aan de andere kant ook vol verbazing. Want hoe vaak ben ik in de verre buitenlanden niet naar boven gesleept door een lift die in onze belevingswereld al lang niet meer zou kunnen, heb ik me verbaast in welke kleine zaken het geluk al kan zitten en ben ik me gaan realiseren hoe enorm verwend we zijn. Goed, we klagen over de uit de pan rijzende kosten voor wintersport, maar als ik dan weer terugdenk aan die kledingkast waar ik weken in doorbracht dan is alles relatief. Ik hoop dat ik de mazzel heb dat ik nog vele reizen mag maken. Iran staan in ieder geval op m’n to do list.

TIP: lees ook het avontuur van Yannick en vrienden in Georgië

meteomorris

Reacties

Gevorderd
markindealpenAuteur6 oktober 2016 · 13:38

Mooie film! Iran staat ook zeker op mijn bucketlist!

Toerist
sannoAuteur6 oktober 2016 · 16:13
Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Toerist
AnoniemAuteur6 oktober 2016 · 17:52

mooie film! Als je van de combinatie van cultuur, avontuur en skien houdt, dan is Iran zeker een aanrader!

Gevorderd
KipAuteur6 oktober 2016 · 21:25

Wel lekker rustig op de berg en een mooi avontuur.
Maar 2 weekjes Iran is toch al snel duurder dan 2 weekjes Oostenrijk ;-)
Ik heb het idee dat de sneeuw daar niet echt heel fijn is…Zastrugis all over the place.

www.instagram.com/powder_lions
Toerist
AnoniemAuteur8 oktober 2016 · 00:29

@@Kip Dat hangt er vanaf wat je in Oostenrijk allemaal uitspookt maar Iran is goed betaalbaar en daarnaast heb je daar totaal geen poederstress en dat is ook wat waard. Om over het avontuur en de onvergetelijke ervaring nog maar te zwijgen…

Toerist
sannoAuteur8 oktober 2016 · 09:04

@@Kip geen idee hoe het nu is, maar in mijn herinnering was Iran super goedkoop. Wij hebben voor een dag Shemshak gewoon een taxi voor een dag gehuurd in Tehran. Dat kostte toen iets van 30 gulden (lang geleden dus). lift tickets waren bijna gratis. Ook binnenlandse vluchten waren spotgoedkoop (Je moest wel je eigen parachute meenemen want de Iljoeshins en Toepoelevs wilden nog weleens uit de lucht vallen was het verhaal)

Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
Beginner
PowdermidgetAuteur8 oktober 2016 · 09:11

Iran is een geweldige ervaring

Zeer boeiend land, zeer mystiek ook, en ongelooflijk gastvrij. Aanrader, ook buiten het skiseizoen. En goed betaalbaar

Helaas was ik er vorig jaar net iets te vroeg in het seizoen om te skiën. Dus nog een keer terug, hoog op mijn bucketlist. http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18327.jpg?width=800

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!