Seizoenspas Saas Fee voor nog geen 200 Euro!

Seizoenspas Saas Fee voor nog geen 200 Euro!

Na de koerscorrectie van enkele jaren geleden is Zwitserland duur geworden. Kreeg ik begin deze eeuw nog ruime 1,5 Zwitserse Frank voor mijn euro, tegenwoordig is dat niet meer dan 1,08 Zwitserse Frank voor een Euro. Dat is significant. Vooral ook omdat de Zwitserse Bank tussen 2007 en 2012 nog hard zijn best deed om de punt niet te duur te laten worden, wat tot een enorme inflatie in het land heeft geleid. Een espresso op de luchthaven kost gemiddeld 5 Franken en een Pizza in de supermarkt is net zo duur.

Toch ga ik nog steeds graag naar Zwitserland. Het land heeft een excellente infrastructuur, een beperkte apres-ski (wat weer heel wat euro’s scheelt) en fantastisch freeride terrein waar het tegenwoordig ook nog eens erg rustig is. Maar het vergt wel enige inventiviteit om de kosten onder controle te houden. Net voor een poederalert speur ik dan ook naar de beste deals voor dagpassen en onderdak. Een zak met aardappelen ligt nog niet in de auto, maar ik neem wel mijn eigen nespresso apparaat mee. Daarnaast overweeg ik meer dan ooit om een camper aan te schaffen.

Deze week vond ik weer een mooie deel. Saas Fee is een crowdfunding actie gestart. Voor nog geen 200 euro bieden ze nu een seizoenspas Saas Fee aan voor winter '16-'17. En voor minder dan 550 euro schaf je zelfs een seizoenspas aan voor de komende 3 winters. Ook voor kids dalen de prijzen, want kinderen van 6 tot en met 15 jaar betalen 160 euro voor een complete winter. Dat is een goede deal, want een dagpas alleen kost je normaal al 72 Franken.

Maar er zijn ook kleine letterjes… want de prijs gaat in als er voor 27 november 99.999 seizoenspassen zijn verkocht. En dat gaat best lastig worden. De teller staat nu op bijna 5000 seizoenspassen. Maar goed, wie weet. Lukt de deal niet dan krijg je in ieder geval 50% korting op een dagpas in de toekomst en dat scheelt ook alweer heel wat tientjes. Daarnaast houdt Saas Fee ook nog zelf een slag om de arm mochten ze het niet halen. Zo lees ik in de verkoopvoorwaarden het volgende: die STB erklärt während der angekündigten Verkaufsperiode die Kaufverträge als gültig, obwohl auf der Verkaufsplattform we-make-it-happen.ch noch nicht 99’999 WinterCARD SF als verkauft registriert sind.

Ofwel je hebt het recht om een dagpas met 50% korting te kopen, danwel koop je een seizoenspas met een fikse korting. Een weekpas Saas Fee kost je normaal al meer dan 400 Franken.

Saas Fee tijdens poederalert#10, maart 2016
Saas Fee tijdens poederalert#10, maart 2016

Freeriden in Saas Fee

Maar kun je eigenlijk wel freeriden in Saas Fee? Dat is toch vooral een gletsjergebied? Ja en nee. Wie de liften in Saas Fee zelf neemt heeft gelijk. Veel gletsjers, veel hoog alpine risico’s en daardoor dus heel veel kennis nodig. Maar wie de lift neemt in Saas Almagell belandt in een fijn gebiedje, vol met lariksen dat bizar goede poederdagen biedt na een dump uit zuidwest tot zuid. Hier geen gletsjers en dus geen spletenproblematiek wat al wat ge-emmer scheelt. En de liften van Saas Grund dan? Die zit helaas niet in het aanbod. Jammer, want Saas Grund is een ideale bestemming voor wat later in het seizoen of als het opklaart na een dump uit het westen of zuiden.

Maar is dit aanbod het dan nog waard? Nee. In mijn optiek niet helemaal. Ik ga naar Saas Fee vooral voor de liften van Saas Almagell en Saas Grund. In Saas Fee vind je me veel minder. Een weekpas Saas Almagell is ongeveer net zo duur als het aanbod voor de seizoenspas en de kans dat ik er een volle week zit is nihil. Jammer. Zouden ze Saas Grund hebben toegevoegd dan zou ik hebben toegehapt. Hoewel de prijs door mijn hoofd blijft zingen. Ik hoop stiekem dat ze Saas Grund alsnog toevoegen.

Nog meer top deals in Zwitserland?

Heb jij topdeals gevonden voor Zwitserland? Ik hoor ze graag zodat ik er komende winter weer naartoe kan zonder leeg te lopen op de Zwitserse Frank.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
markindealpenAuteur24 oktober 2016 · 12:53

Mmm het klinkt meer als een (slimme) reclame campagne dan een echte aanbieding, want hoe aannemelijk is het dat ze die 99.999 passen ook daadwerkelijk verkopen? Volgens mij wordt het dan ook wat te druk daar…

Beginner
PeterEAuteur24 oktober 2016 · 12:53

Mooi en informatief stuk, zelf ben ik ook op zoek naar skipas aanbiedingen in Zwitserland.

Expert
meteomorrisAuteur24 oktober 2016 · 13:13

Mmm het klinkt meer als een (slimme) reclame campagne dan een echte aanbieding, want hoe aannemelijk is het dat ze die 99.999 passen ook daadwerkelijk verkopen? Volgens mij wordt het dan ook wat te druk daar…

markindealpen op 24 okt 2016 12:53

@@markindealpen ben ik met je eens. Saas Fee verwerkt jaarlijks zo’n 800.000 skier visits. Ofwel wintersporters brengen er in een seizoen bij elkaar opgeteld zo’n 800.000 skidagen door. Om dan 99.999 seizoenspassen te kunnen verkopen is best veel. Maar stel dat 50.000 mensen zich inschrijven, dan neemt de druk flink toe om toch mee te gaan in de wens van de koper. Wie weet doen ze dat toch. We gaan het zien eind november.

powfinder.com
Toerist
AnoniemAuteur7 november 2016 · 17:45

@@meteomorris Heb je de actie toevallig nog in de gaten gehouden?

Wat mij opviel is dat er het afgelopen weekend alleen al 10.000 kaarten zijn verkocht met soms heel veel aankopen binnen een minuut. Ik geloof ook dat de voorwaarden wat aangepast zijn… (zie foto)
http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18745.jpg?width=800

Expert
meteomorrisAuteur7 november 2016 · 18:01

@@KeMe, scherp. Nu nog Saas Grund erbij en ik ga erover nadenken

powfinder.com
Gevorderd
RoelaanoAuteur9 november 2016 · 22:18

Dit is toch wel een mooie actie op deze manier… ook voor eventuele ski mountaineering dingetjes in het voorjaar!

Gevorderd
djmjAuteur23 november 2016 · 19:33

En inmiddels bevestiging dat de deal door gaat. Hebben al 75,000 passen verkocht - mocht je interesse hebben, het kan nog een week…

Expert
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!