RIP: Steven van Veen 12-11-2012

RIP: Steven van Veen 12-11-2012
Steven van Veen 12-11-2012
Steven van Veen 12-11-2012

Vandaag exact vier jaar geleden, 12 november 2012, is Steven van Veen (40) dodelijk verongelukt in een lawine. Steven was die dag off-piste onderweg met twee maatjes in het gebied rond de Diavolezza. Vandaag daarom geen weerberichten of andere berichten.

Alpenkraaien

Vandaag sta ik stil bij een markant figuur uit de Nederlandse Freeride scene. Steven verliet onverwacht en veel te vroeg de witbesneeuwde toppen in de Alpen om zijn lijnen voort te kunnen zetten op de eeuwige sneeuwvelden. Velen van ons hebben de afgelopen winters aan hem terug gedacht. Want tijdens momenten van euforie, angst, eenzaamheid en emoties, maar ook tijdens die intense momenten, heupdiep in de sneeuw, de vlokken alle kanten op waaiend waren ze er bij regelmaat. Twee zwarte Alpenkraaien die te pas en te onpas opdoken. Om mee te delen in het genot, maar ook om over ons te waken en waar nodig een waarschuwing te zijn om niet over het lijntje te stappen.

Vandaag zijn we in gedachten ook bij Else en de kinderen. Want zo gaat het gezegde; ‘achter een sterke man staat een sterke vrouw’ en ‘achter een sterke freerider een nog sterkere vrouw’.

Laten we vandaag herdenken, maar vooral ook genieten van het vuur dat Steven deed opbloeien en wij brandend houden. En aan dat brandend houden kun je een bijdrage leveren door zoals ieder jaar je foto’s, je verhalen en je sprays voor Steven te delen in dit topic.

Want Steven genoot van iedere minuut in zijn leven. Vaak in zijn onnavolgbare gehaaste stijl alsof hij wist dat hij alles, maar dan ook alles uit zijn leven moest halen.

Vandaag plukken we de dag.
Rust zacht…

meteomorris

Reacties

Toerist
JaapvRAuteur12 november 2016 · 11:08

Heftig. Again. Thanks

Gevorderd
svenkproAuteur12 november 2016 · 11:13

Als de vlokken weer neerdwarrelen en ik weer onrustig wordt voor een nieuw seizoen moet ik ook altijd aan dit moment denken. 3 Hollanders die er als eerste bij zijn om dik te genieten op Diavolezza maar samen terugkwamen. #rideinpeace #ridesafe

If in doubt, don't go out!
Beginner
Tim3Auteur12 november 2016 · 11:56

Ik kende Steven niet, maar wat een heftig filmpje. Heel mooi gedaan. Wens zijn vrienden en familie sterkte vandaag.

'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
Gevorderd
Sander K. Auteur12 november 2016 · 12:15

Een mooi ode aan Steven. Kippenvel. Sterkte

Expert
costijnAuteur12 november 2016 · 14:37

dank je Morris, denk nog vaak aan Steven en de mooie tijden in de werkplaats!

Expert
costijnAuteur12 november 2016 · 14:41

tranen telkens weer

Expert
meteomorrisAuteur12 november 2016 · 15:10

dank je Morris, denk nog vaak aan Steven en de mooie tijden in de werkplaats!

costijn op 12 nov 2016 14:37

@@costijn Ik ook. Ik vond laatst nog deze foto… De wijze waarop Allard de beelden van die werkplaats heeft weten te pakken… Man, man, man…

http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18815.jpg?width=800

powfinder.com
Beginner
TukkerAuteur12 november 2016 · 17:58

Mooi eerbetoon!

Tukker(ik)
Elite
ErwinAuteur12 november 2016 · 18:35

Rust zacht

Expert
HaasAuteur12 november 2016 · 18:58

Traditiegetrouw zie ik nauwelijks een film op het FFF. Voor mij is het belangrijker samen te zijn met vrienden, bekenden en vele gelijkgestemden. Het mooiste moment dat ik laatst in Tuschinski had was tijdens m’n gesprek met Steven’s oudste zoon. We haalden herinneringen op en konden over bepaalde dingen die Steven’s karakter typeerde onbedaarlijk lachen. Steven jij met BMB waren je tijd ver vooruit! Ik kijk weer uit naar een afdaling op m’n BMB swallow die ik altijd blijf koesteren.

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!