Het sneeuwt volle bak in de Piemonte

Het sneeuwt volle bak in de Piemonte

Al eerder deze week heb ik Poederalert#3 en Poederalert#4 aangekondigd. We zitten nu midden in één van de mooiste poederweekenden so far deze winter en terwijl ik dit schrijf stapelt de sneeuw zich op in de Italiaanse Piemonte en wordt er tegelijkertijd door de poeder geknald in de Noordalpen. Je zou bijna vergeten dat het pas 2 december is:

Poederalert#3 voor de Noordalpen

In de Noordalpen en op de grens van Italie, Slovenië en Oostenrijk sneeuwde het de afgelopen dagen lekker door. Gister kwam de eerste zon erdoor en vandaag is het er fantastisch. In dit artikel gaf ik al wat tips voor dit weekend. Maar stel je kunt pas na het weekend gaan, heeft het dan nog zin? Of is alles dan al verspoord?

Tauplitz
Tauplitz
Arlberg
Arlberg
Montafon
Montafon

Ga er maar van uit dat alle gebieden die dit weekend open zijn vakkundig worden afgekrast. Het is overal druk, maar er volgt vanaf zondag wat nieuwe sneeuw. Vanaf maandag kun je daardoor weer wat verse poeder vinden in het uiterste oosten. Gebieden als Loser en Die Tauplitz, maar waarschijnlijk ook op de Kitzsteinhorn en in Obertauern en Zuachensee. Indien je zondag richting het oosten rijdt, stuur me onderweg dan nog even een berichtje via wePowder, Facebook of Instagram en dan geef ik je de laatste tips zodat je exact weet waar je heen moet rijden.

Maar indien je nu al een keuze wilt maken, dan is onderstaand kaartje zeker nuttig met de sneeuwval voor maandag/dinsdag ingetekend door het Franse Arpege model. Ook daar laten Tauplitz, Loser en Zauchensee mooie aantallen zien. Ik zal voor de wePowder Pro leden nog wat routes intekenen in deze gebieden.

Poederalert#4 voor de Piemonte

Sinds vrijdag sneeuwt het intens in de westelijke en zuidelijke Piemonte. Daarnaast slaat de sneeuwval zoals verwacht over naar de meest oostelijke gebieden van de Queyras en de Alpes Maritimes.

Er is al een goede 40-65 centimeter gevallen en het sneeuwt er nog steeds. In dit artikel gaf ik al wat tips voor dit weekend.

Na het weekend nog wat sneeuw aan de noordkant van de Alpen. Daarna wordt het tijdelijk warmer en volgt er eind volgende week een nieuwe storm. Kortom poederalert#5 staat alweer op de radar.

Stay stoked
Morris

meteomorris

Reacties

Expert
ieismAuteur2 december 2017 · 15:06
Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
paddyodenneboomAuteur2 december 2017 · 19:33

lekker man!

verslaafd aan wit goud!
Gevorderd
CassiejAuteur3 december 2017 · 19:12

Hi! Ik weet dat volgend weekend nog ‘ver weg’ is… maar wat zijn momenteel de beste gebieden om heen te gaan voor 4 dagen? Oostenrijk denk ik zo… en dan welke gebieden hebben nu meeste liften al draaien? Is daar nog ergens een update van? ? maakt onze beslissing waarheen te gaan wat makkelijker!

Work less || Board more
Beginner
GerritAAuteur3 december 2017 · 20:01

Zitten momenteel in Flachau te genieten. Ben benieuwd wat voor update je hebt voor Tauplitz of Loser @@meteomorris?
Zijn er nog andere wepowderaars in deze regio?

And snow it is.....
Gevorderd
koeienlapAuteur4 december 2017 · 08:28

Komende vrijdag naar de sneeuw, gezien de weerkaarten ziet Arlberg er weer goed uit! Benieuwd naar de tips voor komend weekend

WE´ve got the POWDER
Gevorderd
evr66proAuteur4 december 2017 · 08:53

Met kerst 2 weken paradiski/espace killy. Het lijkt er nu toch in die ook van te gaan komen. Lang leve de 14-daagse van het pro-account :)

Expert
meteomorrisAuteur4 december 2017 · 12:49

@@GerritA, het oosten is een GO!

powfinder.com
Gevorderd
evr66proAuteur4 december 2017 · 12:58

Karren met dat ding dan, @GerrtitA!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!