wePowder techniek trip: beter snowboarden buiten de pistes

wePowder techniek trip: beter snowboarden buiten de pistes

Wil jij je offpiste techniek op je snowboard verbeteren? Leren in welke omstandigheden welke techniek het beste werkt? Al vroeg in de winter in de sneeuw staan? Geef je dan op voor een van de techniekweekenden.

Waarom werken aan je snowboard techniek?

Wel, misschien omdat je altijd al die ene lijn hebt willen rijden, maar niet weet of je techniek wel goed genoeg is. Of omdat die hele lekkere poederhelling van vorig jaar er dit jaar niet zo lekker bij ligt, maar je hem toch wilt kunnen doen. Last but not least gewoon om te leren hoe je het lekkerste in de poeder rijdt en waarom. Tijdens een van de techniekweekenden leer je wat je in je board moet stoppen om er nog meer uit te halen!

Je leert je aan te passen aan de omstandigheden – ook als er eens geen maagdelijke poeder ligt – en in meer verschillende soorten terrein comfortabel onderweg te zijn. Je wordt daardoor een betere boarder/boardster en zult veel meer uit je (eigen) snowboardtrips halen.

Uw gastheer, Erwin Heeres
Uw gastheer, Erwin Heeres

Waar en wanneer?

De techniekweekenden zijn vroeg in het seizoen gepland op een sneeuwzekere locatie. Basis is de Kitzsteinhorn in Kaprun. Deze gletsjer biedt vaak al vroeg in het seizoen de mogelijkheid om lekker te freeriden. Indien de omstandigheden het toelaten zullen we ook gebieden in de buurt bezoeken. De data zijn:

  • 17 t/m 19 november 2018
  • 7 t/m 9 december 2018
  • 11 t/m 13 januari 2019

Je wordt beter omdat?

We werken met de beste snowboardgidsen, er wordt gebruik gemaakt van video analyses en dat alles in kleine groepen van minimaal 3 en maximaal 6 personen. Gegarandeerd dat je na zo’n weekend een paar flinke stappen hebt gemaakt.

Wat kost het en waar kan ik me opgeven?

Deze techniekreis wordt aangeboden door Frozen Lines. Voor 250 euro krijg je drie dagen intensieve training van de beste snowboardgidsen in een kleine groep waarin de aandacht maximaal is en je nadien nog alles op video terug kunt kijken. Heel veel beter kun je je seizoen niet starten. Meer weten? Direct opgeven? Dat kan. Klik hier voor meer info of om je direct op te geven.

Exclusief

Luxe, minder luxe, trein of auto. Ieder heeft zo zijn wensen. In principe regel je zelf je vervoer en onderdak en kopen we ter plekke een liftpas. Maar indien je liever alles op maat hebt georganiseerd dan kan dat natuurlijk ook. Contact ons voor de mogelijkheden en we doen je een aanbod op maat.

Vragen? Feedback?

Heb je vragen? Feedback naar aanleiding van een eerder techniek weekend waar je bij was? We horen graag van je. Hieronder kun je alles kwijt. Bij vragen proberen we zsm te antwoorden.

meteomorris

Reacties

Gevorderd
pulverdudeAuteur11 oktober 2018 · 14:44

Aanrader!

Let the riding do the talking and you've said enough
Beginner
TwanRamakersAuteur12 oktober 2018 · 13:40

Is er geen trip voor skiërs die meer ervaring en techniek willen verbeteren?

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face
Beginner
AvdLAuteur12 oktober 2018 · 13:54

Uit eigen ervaring: http://www.sanderkan.nl/nl/offpiste.html\
Ga dit jaar ook weer, dikke tip!

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
evr66proAuteur12 oktober 2018 · 14:02

Yup, Sander heeft nog een paar plekjes vrij van 7-10 november (Stubai). @@avdl: wanneer ga jij?

Beginner
AvdLAuteur12 oktober 2018 · 14:21

@@evr66 de week erna: 14 t/m 17 november. Dans je nog ff mee voor wat sneeuw? ;-)

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
evr66proAuteur12 oktober 2018 · 14:26

Komt goed!

Beginner
TwanRamakersAuteur12 oktober 2018 · 15:05

Uit eigen ervaring: http://www.sanderkan.nl/nl/offpiste.html\
Ga dit jaar ook weer, dikke tip!

AvdL op 12 okt 2018 13:54

Aah super! Eens kijken wat mogelijk is dit jaar!

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face
Gevorderd
evr66proAuteur12 oktober 2018 · 15:30

Twan, je hebt pm met contact info.

Elite
kanskiAuteur12 oktober 2018 · 15:47

Misschien moeten we deze thread niet kapen als skiërs en gewoon een eigen thread starten…
Hier kunnen de boarders hun info vragen en kwijt over deze zeer aan te raden snowboard techniek trip onder de altijd bezielende leiding van Erwin Heeres!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Beginner
AvdLAuteur12 oktober 2018 · 15:47

Komt goed!

evr66 op 12 okt 2018 14:26

Daar hou ik je aan ;-)

It's all about the turns duuuuuude!
Gevorderd
ffKnallenAuteur14 oktober 2018 · 22:13

Zeer aan te raden! Als je het over snowboard techniek hebt moet je bij Erwin zijn!

Gevorderd
koen_djfistelAuteur15 oktober 2018 · 05:54

Zeker aan te raden. Heb ik ook veel aan gehad !!

sbs roelz
Beginner
janaxAuteur23 oktober 2018 · 01:26

Zeker aan te raden! Had Erwin op SSC en zijn broer Martin bij deze training. Van beide zeer veel bijgeleerd :)

Gevorderd
iPowAuteur23 november 2018 · 21:23

Zijn er nog geïnteresseerden voor 7-9 december? Ik heb me aangemeld. Volgens mij heeft Erwin nog plek. Carpool is mogelijk!

Gr. Martin

Gevorderd
svenAuteur23 november 2018 · 21:44

Ja ik heb ook interesse, ik laat het wel weten als t een go is.

gr Sven

Gevorderd
henwildieproAuteur23 november 2018 · 23:53

Als het niet toevallig elders gaat dumpen heb ik wel interesse…kortom kan dit last minute geregeld worden?

Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
Gevorderd
svenAuteur24 november 2018 · 17:36

Dat kan tot een week voor aanvang

Gevorderd
svenAuteur2 december 2018 · 16:11

Ik heb me ook ingeschreven, heb er zin in!

Gevorderd
iPowAuteur29 december 2018 · 19:56

Net terug van de december techniek trip met Erwin op de gletsjer van Kaprun. Een paar fantastische dagen gehad met een gezellig klein groepje. Omdat ik in de 25jr. dat ik snowboard eigenlijk nooit les heb gehad was het wel fijn om on-piste met de basics te beginnen en dat vrij snel uit te bouwen en te experimenteren met de verschillende technieken, sommige waren nieuw voor mij. Het programma werd afgewisseld met piste en off-piste routes. In de lift werden video opnamen doorgenomen, wat soms best confronterend kan zijn…
Verder gaf Erwin veel informatie over ‘zijn’ gebied, maar ook over safety en materiaal. Dag 2 gingen de demo boards van Jones en Powfinder mee, super om te proberen. Genoten heb ik ook van de verhalen van Erwin bij het prikken van een pizzaatje, uiteraard weet hij de leukste restaurantjes.
Het gewoon bochtjes draaiend snowboarden heeft nu voor mij meer diepgang gekregen, nooit geweten dat er nog zo veel te leren en af te leren valt. Vette aanrader dus deze korte trip!

Een klein onderdeeltje van de geleerde technieken zag ik terug in het volgende filmpje:

https://m.youtube.com/watch?v=QG6gelmlUao

Groet,
Martin

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!