Morris en Arjen kwalificeren zich voor finale NK Freeride

Morris en Arjen kwalificeren zich voor finale NK Freeride
De qualifying face
De qualifying face

Momenteel zijn we in Kappl in het Paznauntal waar het Poederbaas Freeride Festival plaatsvindt. Een toffe week met leuke mensen, veel clinics en veel gezelligheid, maar wij zijn hier voor het Nederlands Kampioen Freeride, dat dit jaar door Poederbaas georganiseerd wordt.

Gezelligheid bij Sunny Mountain
Gezelligheid bij Sunny Mountain

There’s a first for everything

Het was voor ons allebei de eerste keer dat we in wedstrijdvorm als vrije rijders de berg af moesten gaan. En dan gaat er toch een hele nieuwe wereld voor je open. Waar andere deelnemers al dagen bezig waren met het bestuderen van de face en de foto’s ervan om hun lijn te bepalen zagen wij de helling waar het allemaal ging gebeuren op de dag zelf pas voor het eerst. Allemaal even wennen dus.

De face van boven
De face van boven

Ja hoor! Finale!

Onder het mom van ‘ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan’, zetten we beiden een solide lijn neer. Gewoon zoals we 'm als we 'm buiten de wedstrijd ook gereden zouden hebben. Niet al teveel rekening houdend dus met de criteria van de jury als stijl, snelheid, controle, techniek en airs/tricks. En wat bleek: het was genoeg voor een finaleplaats! De hele vibe met alle rijders is echt heel tof. Iedereen zweept elkaar op en is enthousiast. De stoke is goed aanwezig!

Niets meer te verliezen

Die finale vindt morgen plaats op een iets ander deel van dezelfde wand. Ook morgen staan er weer een aantal kanonnen aan de start. Wat te denken van Loïc Isliker en Alex Hooftman bij de mannen, die beiden zeer indrukwekkende runs neer hadden gezet tijdens de Qualifier. Of Tim van Rossum en Gilbert Smink bij de snowboardende mannen? Normaal gesproken zitten podiumplekken er absoluut niet in, maar als nestors van onze categorie (zowel Morris als ikzelf zijn verreweg de oudste rijders in onze categorie) hebben we natuurlijk ook niets te verliezen.

De final face van donderdag
De final face van donderdag

Succes allemaal

En daarom gaan we er morgen precies hetzelfde in als vandaag: gewoon een mooie lijn rijden waar we zelf het meeste plezier aan beleven! Alle rijders succes en vooral veel plezier morgen!

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Beginner
HermenAuteur21 maart 2019 · 03:47

nice , jullie ook succes vandaag en vooral geniet ervan

Gevorderd
Ee1coproAuteur21 maart 2019 · 06:31

Mooi werk mannen ?

Beginner
TukkerAuteur21 maart 2019 · 08:51

Mooi werk mannen!!!

Tukker(ik)
Toerist
pauldevriesAuteur21 maart 2019 · 09:05

Tof guys! succes vandaag!

Beginner
MarijntAuteur21 maart 2019 · 09:17

Xavier better watch your back! Mooi mannen en succes vandaag!

Gevorderd
evr66proAuteur21 maart 2019 · 09:20

Gaaf! Ergens live te volgen?

Gevorderd
evanAuteur21 maart 2019 · 09:35

Alles of niets in de finale!

Beginner
twintipmafiaAuteur21 maart 2019 · 10:56

Veel succes !!!

Gevorderd
pjnijssenAuteur21 maart 2019 · 16:57

Go go MeteoPipi!

Gevorderd
pjnijssenAuteur21 maart 2019 · 16:57

Go go MeteoPipi!

Beginner
BrakkemanAuteur21 maart 2019 · 19:22
Beginner
BrakkemanAuteur21 maart 2019 · 19:22
Expert
meteomorrisAuteur21 maart 2019 · 20:57

Thanks! Was echt heel leuk. Heel veel leuker en interessanter dan ik gedacht had. Volgend jaar doen @@Arjen en ik weer mee.

We gaan op wePowder meer doen met dit event. Echt heel inspirerend om zo met elkaar rond te rijden. Ik weet niet welke datum het NK volgend jaar gaat plaatsvinden, maar als we de datum weten dan zou ik zeggen: reserveer ‘m in je agenda.

powfinder.com
Expert
Freerider JobAuteur22 maart 2019 · 11:02

Super gaaf!!! Mijn zoon, Casper, lijkt het ook wel erg gaaf om mee te doen volgend jaar en ik zelf ook trouwens : ) Zijn we waarschijnlijk de jongste en oudste deelnemers :)

Elite
kanskiAuteur22 maart 2019 · 12:25

HELDEN!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Expert
costijnAuteur23 maart 2019 · 07:06

mooi jongens!

Expert
BSSKI.chAuteur23 maart 2019 · 12:21

Geweldig was het !! Mannen jullie zijn helden! ??

Gevorderd
popskiAuteur23 maart 2019 · 12:59

Bravissimo Arjen e Morris ??

Gevorderd
robbertAuteur23 maart 2019 · 13:01

Wat een super resultaat. Top gedaan

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!