FILM: Children of the Columbia

FILM: Children of the Columbia

Wel eens gehoord van de Columbia Mountains? Het is een gebergte in Canada net ten westen van de Rocky Mountains vol met gletsjers, eindeloze alpine en misschien wel de allermooiste en uitgestrekte bossen ter wereld. Maar het is vooral ook een plek waar in de winter de koude arctische lucht uit het noorden en het vochtige klimaat van de Grote Oceaan elkaar ontmoeten en voor meters vaak gortdroge sneeuw zorgen.

Het is de plek waar skigebieden als Revelstoke, Kicking Horse, Fernie, Whitewater of Red Mountain liggen en waar skibums graag een winter voor naar Canada trekken. De combinatie van waanzinnig terrein en fantastische sneeuw hebben er voor gezorgd dat velen de Columbia Mountains in hun hart heb gesloten. Ik heb veel gezien in de wereld van sneeuw en ik weet inmiddels dat ik gezegend ben met de Alpen om de hoek. Maar mocht iemand mij bij geboorte de vraag gesteld hebben: waar woon je liever, de Alpen of de Columbia Mountains? Dan zou ik met de kennis van nu zeker gaan twijfelen. Bij ieder ander gebergte is de keuze voor de Alpen een gemakkelijke, maar zet je de Alpen tegenover de Columbia Mountains dan weet ik zo snel niet wat mijn antwoord zou moeten zijn.

Als ik slechts eenmaal de keuze zou hebben om buiten de Alpen poeder te rijden dan zou het denk ik BC worden, of specifieker de bergen van de Columbia Mountains. Japan mag dan heet en trending zijn op dit moment, nergens ervaar je de grootsheid van ruimte zoals in de Columbia Mountains.

Tips om verder te lezen:

meteomorris

Reacties

Toerist
The_OAuteur2 januari 2020 · 17:25

Herkenbaar allemaal. Gisteren hier in BC weer wat poeder mogen rijden de winter (lees sneeuw) wat langzaam op gang dit jaar !! Na 10 jaar nog geen spijt van de move naar BC. Zijn nog genoeg mogelijkheden hier zeker als je beetje ondernemend bent.

And Also The Trees
Beginner
MTVAuteur2 januari 2020 · 20:24

Hi @@The_O Wat onderneem je in BC als ik vragen mag? Gewoon, uit nieuwsgierigheid. Leuk om af en toe geluiden van (ver) over de plas te horen.

Toerist
The_OAuteur2 januari 2020 · 23:28

Jo MTV mijn wederhelft runt een B&B (waar we dus ook wonen) en ikzelf werk nu voor 5e jaar als lokaal agent (regio West Canada) voor aantal Nederlandse reisbureaus.

And Also The Trees
Gevorderd
vascoAuteur3 januari 2020 · 21:36

Prachtige beelden. Ze trappen alleen best veel los!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!