PA#9: beste week van het seizoen so far?

PA#9: beste week van het seizoen so far?

Het heeft even geduurd, maar na regen komt toch echt poeder en bluebird. Maandag is nog mild, maar in de nacht naar dinsdag valt de winter dan echt de Alpen binnen.

Vanaf donderdag komt overal de zon er weer door. De condities worden fantastisch. Maar vergeet niet je lokale lawinebulletin te checken want een regencrust en veel wind gaan voor tricky condities zorgen.

Uw Powfinder, Morris

meteomorris

Reacties

Beginner
Patrick1973Auteur3 februari 2020 · 12:34

@@Morris, als ik de beelden zie langskomen, lijkt het er sterk op dat alle lager gelegen gebieden de base gewoon weg is geregend. Als daar nu verse sneeuw opvalt, is er gewoon geen onderlaag aanwezig met alle risico’s van dienst.
Is dan niet wijzer voor deze PA de hoger gelegen gebieden op te zoeken ?
Ik plan voor donderdag en vrijdag een short trip, maar de lager gelegen gebieden bieden een schrikwekkend beeld voor het ogenblik.

Gevorderd
powderdudeAuteur3 februari 2020 · 13:50

@@morris . Bedankt voor de update, zo te zien zit je overal wel goed deze week. Heb je nog eenspeciaal tip voor een gebied(je) Ik wil dinsdag rijden en vanaf woensdag de poeder in . Twijfel tussen Arlberg of davos/klosters

Enjoy :-))
Gevorderd
SteefAuteur3 februari 2020 · 15:13

Twijfel tussen Arlberg of davos/klosters

powderdude op 3 feb 2020 13:50


Ga lekker in Feldkirch zitten…zit je er mooi tussen in. Hoef je ook niet te twijfelen. Uurtje naar Davos, uurtje naar StAnton. En voldoende mogelijkheden om uit te wijken naar alle andere pareltjes in de buurt. #durftekiezen #boekenisvoormietjes #poederiseenk…

Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
Expert
meteomorrisAuteur3 februari 2020 · 17:02

@@Morris, als ik de beelden zie langskomen, lijkt het er sterk op dat alle lager gelegen gebieden de base gewoon weg is geregend. Als daar nu verse sneeuw opvalt, is er gewoon geen onderlaag aanwezig met alle risico’s van dienst.
Is dan niet wijzer voor deze PA de hoger gelegen gebieden op te zoeken ?
Ik plan voor donderdag en vrijdag een short trip, maar de lager gelegen gebieden bieden een schrikwekkend beeld voor het ogenblik.

Patrick1973 op 3 feb 2020 12:34

@@Patrick1973 Wat bedoel je met lager? Toch niet Winterberg? ;) Er zijn nog genoeg gebieden te vinden waar treeruns vanaf dinsdag weer mogelijk zullen zijn.

@@powderdude Arlberg zal wat drukker zijn maar krijgt altijd meer sneeuw (Rendl uitgezonderd). Davos-Klosters krijgt minder sneeuw maar is rustiger/

powfinder.com
Gevorderd
Ee1coproAuteur3 februari 2020 · 18:54

Nice. We gaan het meemaken. Bedank voor de updates morris!

Gevorderd
VinnieAuteur3 februari 2020 · 21:48

Hey Morris, kan pas later weg dus helaas de treeruns even skippen. Kan jij al wat zeggen over het weekend?(zat zondag) Opzich geen probleem om wat vellen te plakken, maar de modellen schommelen een beetje hoe en waar het goed koud en helder blijft.

Sharing Secrets, Sharing freedom!
Gevorderd
Ee1coproAuteur4 februari 2020 · 18:55

Is er voor Oostenrijk een overzicht van actuele gemeten sneeuwval? Zoals het SLF heeft?

Gevorderd
Ee1coproAuteur4 februari 2020 · 20:29

Bedankt! De link voor tirol is een forecast toch? Arlberg is wel actueel.

Elite
ErwinAuteur4 februari 2020 · 20:43

Is er voor Oostenrijk een overzicht van actuele gemeten sneeuwval? Zoals het SLF heeft?

Ee1co op 4 feb 2020 18:55

http://www.lawine.salzburg.at/cmsnew/daten.php?daten=1

Elite
ErwinAuteur4 februari 2020 · 20:45
Gevorderd
Ee1coproAuteur4 februari 2020 · 21:44

Top. Bedankt!

Gevorderd
Ee1coproAuteur5 februari 2020 · 10:51

Bedankt! De link voor tirol is een forecast toch?

Op avalanche report is zeker ook actuele informatie te vinden. Gisteren keek ik op mobiel en was me dat niet helemaal duidelijk.

Zie hier bijvoorbeeld: https://avalanche.report/weather/measurements

Gevorderd
RaoultnAuteur24 februari 2020 · 20:55

Vergelijkbaar met bovenstaande, weet iemand of de actuele gemeten sneeuwval voor Frankrijk ook online te vinden is?

Expert
meteomorrisAuteur24 februari 2020 · 23:06

Bedankt! De link voor tirol is een forecast toch? Arlberg is wel actueel.

Ee1co op 4 feb 2020 20:29

Hier van (bijna) geheel Oostenrijk.

@@Ee1co: https://lawis.at/station/

powfinder.com
Expert
meteomorrisAuteur24 februari 2020 · 23:13

Vergelijkbaar met bovenstaande, weet iemand of de actuele gemeten sneeuwval voor Frankrijk ook online te vinden is?

Raoultn op 24 feb 2020 20:55

@Rauoltn\

powfinder.com
Gevorderd
RaoultnAuteur25 februari 2020 · 07:13

Vergelijkbaar met bovenstaande, weet iemand of de actuele gemeten sneeuwval voor Frankrijk ook online te vinden is?

Raoultn op 24 feb 2020 20:55

@Rauoltn\

meteomorris op 24 feb 2020 23:13

Thanks!!

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!