Woensdag en donderdag worden poederdagen!

Woensdag en donderdag worden poederdagen!

Er zit veel sneeuw in de forecast, maar voor het zover is eerst nog een mild en zonnig weekend in het westen en sneeuw en regen voor het oosten.

Een zwak front toucheert tegen het einde van dit weekend de Oostenrijkse Alpen en de temperatuur is (wederom) te hoog voor het jaar. De sneeuwgrens ligt daardoor hoog en zal slechts tijdelijk rond de 1600 meter liggen in het westen van Oostenrijk en 1000 meter (of zelfs iets lager) in het (uiterste) oosten van Oostenrijk. Daarvoor voornamelijk regen in de meeste dalen.

Desondanks kan de maandag een poederdag zijn in de hogere delen van de Hohe Tauern (Kaprun) en de Arlberg (Valuga). Maar de temperatuur loopt maandag alweer rap op en als er dan nog wat vocht in de lucht zit dan wordt het sneeuwdek rap vochtig.

Nieuwe storm cycle: woensdag en donderdag poederdagen

Vanaf dinsdag volgt er een nieuwe storm die volle kracht richting het noordwesten van de Alpen koerst. Beste condities op woensdag en donderdag in het noordwesten, waarbij de exacte aanvoerrichting nog voor wat verschuivingen kan zorgen. De exacte where to go volgt nog tegen het einde van dit weekend.

Dan hopenlijk ook een beter beeld van de lange termijn.

Dus: later dit weekend/uiterlijk maandag volgt er een nieuwe update. Mocht je al vragen hebben, stel ze hier of via mijn insta of facebook pagina’s.

Uw Powfinder, Morris

meteomorris

Reacties

Gevorderd
powderdudeAuteur21 februari 2020 · 16:13

Hi Morris
Het is crocusvakantie en dus erg druk in de bekende gebieden . Heb jij nog tips voor een minder druk/toeristisch gebied vanaf woensdag ?

Enjoy :-))
Expert
meteomorrisAuteur21 februari 2020 · 16:41

Zwitserland.

powfinder.com
Beginner
Patrick1973Auteur21 februari 2020 · 18:41

Dat wordt een pittige vakantieweek met kids…fingers crossed dat de wind niet te hard uithaalt.

Expert
meteomorrisAuteur21 februari 2020 · 19:22

@@Patrick1973 waar ga je naartoe?

powfinder.com
Beginner
eskimo1973proAuteur21 februari 2020 · 19:33

Hier gaat het richting Damuls met de kids… net iets uit het Vorarlberg epicentrum … maar het ziet er goed uit vergeleken met de laatste weken. Morgennamiddag vertrekken.

Gevorderd
stienesproAuteur21 februari 2020 · 19:35

Van woensdag tot dinsdag vrij genomen kijk al uit naar de update, maar lijkt me de eerste dagen al behoorlijk goed te gaan worden :)

Beginner
Patrick1973Auteur21 februari 2020 · 22:03

@@meteomorris ik zit voor 1 week in Zinal. Wel met 2 kids. Dus zal ik mijn vrije momenten optimaal moeten gebruiken. Maar voor woensdag, moet ik mij niet opjagen volgens de huidige voorspelling…

Gevorderd
nzwartsAuteur22 februari 2020 · 09:42

Dank voor de update!
Woensdag en donderdag wil ik graag meemaken. Zoveel poederdagen zijn er nog niet geweest dit seizoen. Gezien de drukte in de Alpen deze week, nu besloten om toch maar alvast onderdak vast te leggen. Ik gok volledig op de Franse kant. St Foy lijkt voor die dagen en goede keuze: minder druk en mooi terrein. Vrijdag dan hoger op zoeken in Tignes. Nog mensen in de buurt daar?

Beginner
Patrick1973Auteur23 februari 2020 · 19:35

Was vandaag in Zinal 2gr op 2896m…vrolijk wordt je hier niet van. Locals zeggen dat dit ongeveer het meeste ‘rockandroll ‘ seizoen is dat ze meegemaakt.

Beginner
janvandalenAuteur23 februari 2020 · 20:14

@@meteomorris Hoe zeker zijn deze voorspellingen wat betreft dinsdag/woensdag. Hoe meer websites ik bekijk hoe verschillender de uitkomsten wat betreft sneeuwval. Gisteren tegen een Oostenrijker hier in het dorp en die keek me aan alsof ik gek was ? Die zei voorlopig geen sneeuw in het vooruitzicht. We zitten momenteel in de omgeving van Innsbruck.

Gevorderd
PSAuteur24 februari 2020 · 17:15

Hi Morris
Het is crocusvakantie en dus erg druk in de bekende gebieden . Heb jij nog tips voor een minder druk/toeristisch gebied vanaf woensdag ?

powderdude op 21 feb 2020 16:13

One lift wonder: La Fouly

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!