Grand Bec - Gromier met Koen Bakkers

Grand Bec - Gromier met Koen Bakkers

Even wegdromen naar een tijd toen alles nog soort van normaal was. Tijden waar je nog zonder problemen kon besluiten om een berg omhoog te klimmen en weer af te dalen. De bergen als ultieme medicijn. Samen met Justin Augay op de Grand Bec in de Vanoise net voor de eerste Franse lockdown in maart 2020.

wittelijnen

Reacties

Gevorderd
PoedertijnAuteur10 november 2020 · 12:23

Poh… lekker beelden zeg ;)

My drug is white powder. Deep, white powder.
Gevorderd
MedicineAuteur10 november 2020 · 12:29

Dat is genieten zeg!

Toerist
AnoniemAuteur10 november 2020 · 13:46

genieten!

Gevorderd
popskiAuteur11 november 2020 · 16:29

Wauw, stevige klim naar de Grand Bec.
En de afdaling nog straffer. 😳

Expert
BSSKI.chAuteur12 november 2020 · 13:54

HEERLIJK! 🌟

Gevorderd
RoelaanoAuteur15 november 2020 · 20:10

@@wittelijnen Ik vind eigenlijk dat dit weinig meer met skiën te maken heeft. Als je allemaal touwen, haken en ogen nodig hebt om beneden te komen, dan is dat gen skiën meer in mijn optiek. Ik denk dat dit filmpje dan ook beter op een klimforum kunt zetten, en hier niet!

Toerist
wittelijnenAuteur15 november 2020 · 22:50

@@Roelaano; bemerk ik nu een poging tot volvo polarisatie? Je ziet het verkeerd. Er is is hier sprake van polonaise. Dan mag je alle feestartikelen mee de berg op sleuren - ski’s inclusief. Maar vooruit, de reaguurder wil ook wat; ik snoer me in het touw en zal het braaf voortaan vooral veel meer doen.

Jij touwtrekkert ->
https://www.facebook.com/roel.vanderlaan/posts/2324240000954749

FB.com/koenbakkers.skier
Elite
paulskiAuteur16 november 2020 · 11:32

Dit is top, eindelijk leuk nieuws, lekker kijken naar Koen Bakkers me zunne grote bec

@@Roelaano heb je wel gezien hoe de bandslinger op die carabiner hengt? Dat kan je niet beter niet op een klimforum zetten…

Elite
paulskiAuteur16 november 2020 · 11:32

Dit is top, eindelijk leuk nieuws, lekker kijken naar Koen Bakkers me zunne grote bec

@@Roelaano heb je wel gezien hoe de bandslinger op die carabiner hengt? Dat kan je niet beter niet op een klimforum zetten…

Expert
ieismAuteur16 november 2020 · 12:06

https://cdn.wepowder.com/site/forum/14/816e40120b204d37f8277e7c263203aa_screenshot_202020_11_16_20at_2012_01_45.png?width=800

Als het losbreekt kan je je afdaling altijd nog switch beginnen, wat volledig volgens de laatste richtlijnen is. :)

Mooie beelden, genieten!

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
vascoAuteur16 november 2020 · 13:29

Spannend tripje! Er stonden ook een paar andere ski sporen, waren die ook van jullie?

Gevorderd
JeroenvonnieAuteur16 november 2020 · 16:22

Wat heeft dit nu moet skiën te maken?

skiën is toch vooral achter een laptop zitten?
en reageren op filmpjes van mensen die wel in de bergen zitten.
heel de dag ouwe hoeren over ski’s en nieuwe materiaal,
en hoe gaaf je nieuwe spullen zijn die je toch niet gaat gebruiken.

hoezo zal je al je tijd verdoen met klimmen en op latten staan?

Koen je bent best goed bezig hoor.
jammer dat je niet zo veel online bent als een echte skiër

Gevorderd
JeroenvonnieAuteur16 november 2020 · 16:23
Toerist
wittelijnenAuteur16 november 2020 · 17:19

@@paulski. Jij ook hier! Das goed gezien met die bandslinger. Heel belangrijk om altijd je materiaal te blijven testen. Nou deze karabijn is fijn en werkt feiloos kan ik ik je nu vertellen. ‘Waag het niet om open te gaan’ was het mantra, Covid winter schluss was namelijk al erg genoeg. Vermoedelijk had ik idd de theoristen (klinkt als) van de klimcommunity wakker geschud met deze.\

Goed gespot wel door jullie. Helaas heb ik niet de Mostert gehaald waar Wilco hem haalt. Anders zou deze rit met of zonder touw (of karabijn die open gaat) geen enkel probleem zijn. Das toch een beetje de DAF Variomatic van de NL skiwereld. @@ieism

@@Jeroenvonnie; hold de paarden. Das Roellaano van de Wepowder en Paulski. We zijn gewoon lekker aan het ouwebeppen hier op het forum. Steken met draken enzo. Thee, koekje erbij en een beetje vertier.

@@Vasco; ja er is kennelijk een approach vanaf de achterkant mogelijk. De klassieke Grand Bec route. Daar komen de sporen vandaan. We opteerden zelf de snuit in de wand omhoog variant.

FB.com/koenbakkers.skier
Gevorderd
popskiAuteur16 november 2020 · 19:01

Begin ik daar bij een aantal mensen wat tekenen te zien van verveling en frustratie?😏

Gevorderd
EmileHendrixAuteur16 november 2020 · 20:05

Lijkt maar zo :)

En als je zoals hier boven 2 klimbijltjes bij je hebt, klim je jezelf toch uit iedere probleempositie. Zat buffer :D

Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Expert
ieismAuteur16 november 2020 · 21:32

Frustratie zou ik het niet willen noemen, ik zit hier met 14 sneeuwhuisjes achter mijn bureau en als ik ze af en toe een beetje schud lijkt het net of ik zelf ook op trip ben.

(Help. Ik ga dit niet heel lang meer volhouden)

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!