Hidden Faces deel 2: abseilen in een steil couloir met dramatische sneeuw

Hidden Faces deel 2: abseilen in een steil couloir met dramatische sneeuw

Dit couloir is er eentje die we eigenlijk vanaf het begin van het seizoen wilden skiën. Zeker eentje die niet voor de hand ligt, een echt verborgen juweeltje. Deze afdaling ligt tussen Les Marécottes en Les Portes du Soleil, het is eigenlijk een soort oostflank van het bekende bergmassief Les Dents du Midi. Na een eerste mislukte poging en zeer langdurig lawinegevaar was de missie een grotere uitdaging dan verwacht…

  • Rochers de Gagnerie
  • Couloir E de la Vierge
  • 5.1 / E3 TD- / S5
  • 2600m, 60m abseil

Over Hidden Faces

We dromen ervan om unieke en dikke lijnen te skiën en daarom creëren we een reeks afleveringen om jullie mee te nemem op onze avonturen. Elke aflevering mikken we op één speciale piek. We nemen je graag mee op deze reis en hopen je inzichten te geven over planning, veiligheid, besluitvorming en alles wat op ons pad komt.

paulski

Reacties

Elite
kanskiAuteur25 februari 2021 · 13:24

Nice!

Never ski faster than your guardian Angel can fly!
Gevorderd
vascoAuteur25 februari 2021 · 17:10

Wat een avontuur!

Op dat ijzige stuk omhoog net na het stuwmeer, zou dat beter gaan met harscheisen?

Gevorderd
Ee1coproAuteur25 februari 2021 · 17:25

Vet hoor mannen!

Gevorderd
victorvaneerdAuteur25 februari 2021 · 18:25

Nice, ga zo door! Ik hoop stiekem op net zoveel (of meer) afleveringen als Cody Townsend met zijn ‘The Fifty project’ :). Genieten!

Earn your turns!
Gevorderd
RoelaanoAuteur25 februari 2021 · 19:34

Lekker hoor! En het skiën ook 😉

Gevorderd
MC*freeride-looiAuteur25 februari 2021 · 19:34

super vet!!

Send it!!!
Beginner
SlimAuteur25 februari 2021 · 20:18

Wat een lawines waren daar overal afgegaan zeg!

En inderdaad, hele leuke route door zo’n rotswand waarvan het net lijkt of er niet te skiën is. (Voor mij ook niet te zien, haha )

Elite
paulskiAuteur26 februari 2021 · 10:20

Dank voor leuke reacties, @@vasco ja misschien wel, ik ben persoonlijk niet echt fan van die dingen, we hadden dus stijgijzers mee dus zouden altijd wel omhoog komen.
@@slim nee idd het toffe is dat dit couloir eigenlijk gewoon helemaal niet te zien is vanaf waar dan ook.

Expert
Freerider JobAuteur26 februari 2021 · 11:31

Top mannen! Ik zag dat jullie ook keken op fatmap, maar ik kon de route beschrijving niet vinden op fatmap van het couloir, klopt dat?

Gevorderd
BartvidelerAuteur1 maart 2021 · 11:28

als het openingsfilmpje een sneak peek is van wat komen gaat, dan verheug ik me al op de K2! ;-)

Expert
ieismAuteur1 maart 2021 · 12:01

Super serie, ik zit echt te genieten hier iedere keer.

“Looks really fucked… We’ll ski it anyways”. :) :)

p.s. Als je zulke grote ballen hebt moet je misschien een wat meer padded klimgordel gebruiken bij een rappel van 60m. ;)

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
KlettergeitAuteur1 maart 2021 · 13:24

Mooi man!

Elite
paulskiAuteur4 maart 2021 · 15:28

@@ieism bedankt voor deze ongekend leuke reactie, haha ja helemaal gelijk in van die gordel ook!

@@Freerider Job. Klopt! ondertussen heb ik contact met Fatmap en gaan we daar alle routes van Hidden Faces intekenen. We krijgen een soort pro account, weet nog niet precies hoe het werkt maar we gaat het regelen :-D

Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!