Freeride Film Festival gaat niet door...

Freeride Film Festival gaat niet door...

UPDATE 26-11 19:23 FFF gaat niet door…

De kogel is door de kerk. Het Freeride Film Festival kan niet doorgaan, vanwege de nieuwe maatregelen. Balen, niet alleen vanwege al het werk dat er al in is gaan zaten, maar nog veel meer omdat het wederom een jaar is dat we elkaar vooral digitaal spreken. Ik had er persoonlijk heel veel zin in, maar het is niet anders. Iedereen die een kaart gekocht heeft voor het Freeride Film Festival krijgt van Pathé z’n geld teruggestort. Bedankt voor jullie begrip. Laten we in ieder geval hopen op een winter waarin we weer poeder kunnen gaan rijden met z’n allen.

En de tekst die hieronder staat doet er helaas niet meer toe

Zelden heeft het organiseren van het Freeride Film Festival zoveel voeten in de aarde gehad, maar ik ben ongelofelijk blij dat het gelukt is. Op 3 december 2021 zijn we weer van harte welkom in Tuschinski voor een avond met dikke freeride films, lezingen en vooral heel veel gezelligheid. Want na meer dan anderhalf jaar corona is het wat mij betreft vooral tijd om elkaar weer te zien en plannen voor de winter te maken!

Kaartverkoop start op 3 november!

Je kunt 3 december wel alvast in je agenda zetten, maar het is pas op 3 november mogelijk om een kaart te kopen. Dit heeft te maken met het feit dat Tuschinski overschakelt van ticketingsysteem. Zet 3 november dus ook maar in je agenda, want we hebben dit jaar iets minder kaarten dan normaal.

Beperkt aantal kaarten

Iedereen die wel eens op het Freeride Film Festival geweest is weet dat het een heerlijke georganiseerde chaos is en nou niet bepaald het standaard bioscoopbezoek waarbij iedereen de bioscoop binnenkomt, op z’n stoel gaat zitten en daarna weer weg gaat. Nee, wij struinen rond, praten bij met oude bekenden, drinken een biertje met vrienden en maken plannen voor het nieuwe seizoen. We hebben daarom met Tuschinski afgesproken dat met de huidige maatregelen 70% van de kaarten verkocht mag worden. Op die manier is het mogelijk om het Freeride Film Festival te organiseren. Een coronabewijs of negatief testbewijs is uiteraard noodzakelijk, net zoals bij een normaal bezoek aan een bioscoop. Anyway, het wordt gewoon weer top, dus haal snel je kaarten, want we hebben er dus 30% minder dan normaal.

Aanpassingen door de COVID maatregelen

Door corona is het Freeride Film Festival net even anders dan anders. Dit zijn de regels waar iedereen zich aan MOET houden:

  • In de basis geldt: je mag niet staan, maar alleen zitten. Zorg ervoor dat je een plek hebt in een van de zalen. Er zijn meer dan 1150 stoelen voor minder dan 1000 bezoekers, dus dat moet geen probleem zijn.
  • Anderhalve meter afstand is niet nodig.
  • Gangen en foyers zijn alleen om je van de ene zaal naar de andere te verplaatsen. Hier mag NIET worden rondgehangen. Bijpraten met je poedermaten kan in zaal 5, zaal 6 of in de VIP zaal.
  • De bar is geopend tot 20.00 uur. Aan te raden is dus om voor 20.00 uur nog even een drankje extra te bestellen. Geen grote aantallen per persoon en je mag ook niet bij de bar je drank nuttigen, het is een afhaalpunt. Loop gewoon naar een filmzaal of naar zaal 5 of 6 om bij te kletsen.
  • Je hebt een geldige QR code en ID bewijs nodig voor toegang tot Tuschinski.

Bedankt dat jullie je aan deze regels willen houden. Realiseer je dat het Freeride Film Festival zonder deze regels überhaupt niet door kon gaan en wees een beetje lief voor elkaar. Op naar een hopelijk goede winter!

Freeride markt

Nieuw deze editie is de freeride markt. Meerdere merken en partijen zullen aanwezig zijn met hun aanbod, zodat je met experts kunt praten over die ultieme droomreis naar de poeder, meer kennis over lawineveiligheid of gewoon nieuwe kleding. Iedereen zal verspreid door heel Tuschinski worden neergezet, zodat iedereen op een natuurlijke wijze door het pand verspreid wordt wanneer je geen film wilt kijken.

Hoe koop je kaarten vanaf 3 november?

  • Klik op deze link vanaf 3 november
  • Klik op ‘Amsterdam’
  • Selecteer een zaal/deel van de zaal.
  • Selecteer het aantal kaarten dat je wilt hebben.
  • Selecteer een stoel. Het maakt niet uit welke je kiest want we werken niet met vaste plekken. Dit zit puur in het systeem van Pathé.
  • Rond je bestelling af
  • Ga stoked zitten wachten tot het 3 december is ;-)

Ook dit jaar zijn we weer bezig met een fantastische programmering. Reken op een avond met de beste ski- en snowboardfilms en een aantal lezingen. We starten om 18.00 uur (inloop vanaf 17.30) en de laatste film eindigt rond 23.30 zodat iedereen voor middernacht Tuschinski uit is. En dat allemaal nog steeds met één ticket! Een ticket voor het Freeride Film Festival kost slechts € 25,00!

Freeride Film Festival 2019
Freeride Film Festival 2019

Tipje van de sluier

Je kunt natuurlijk weer alle dikke films verwachten op het Freeride Film Festival, maar hierbij alvast de eerste films die je gaat zien op 3 december!

1) Stomping Grounds - MSP

Zoals ieder jaar weer een must see op het grote doek van Tuschinski. De beste skiërs, de beste actie en de beste locaties. Stomping Grounds is het volgende meesterwerk van Matchstick Productions.

2) Teeth - Paul de Groot en Loïc Isliker

Paul en Loïc knalden in de coronawinter van het scherm met hun Hidden Faces. Het pièce de résistance hebben ze voor het laatst bewaard. TEETH is een film over de legendarische Dents du Midi in Zwitserland.

3) From Source - Yann Rausis

Yann Rausis heeft z’n sporen verdiend in de Freeride World Tour. De big-mountain skiër uit Verbier heeft een dikke film uitgebracht met veel mystiek en spiritualiteit, maar ook met veel beelden om je vingers bij af te likken.

4) Versatile

Samuel Anthamatten en Victor de Le Rue staan al jaren aan de top in de freeridewereld. Steile faces, gletscherspleten, ijswanden en nog veel meer. De mannen doen je in Versatile weer versteld staan!

5) Partie

Dit is grassroots snowboarden! Het meest pure, zonder bindingen, de echte vrijheid. De beelden spreken voor zichzelf!

6) Roots

Dit is de derde film van Faction en wat mij betreft de beste tot nu toe. Van de Dolomieten tot Ruka en uiteraard met beelden van de homebase van Faction: Verbier. Een dikke film die goed laat zien hoe het hedendaagse skiën ervoor staat.

7) Long Days

Deze film geeft de kijker een ‘echte’ ervaring van wat atleten doen, een echt ongefilterd beeld van onze winter. De crew verkende niet alleen samen hun achtertuinen, maar waagde zich ook in het onbekende. Van Oostenrijk tot Montenegro werd achter de stormen aangejaagd. Dit is een rauwe film die teruggaat naar de roots van het freeriden.

8) Sam & Me

De 13-jarige Sam Tierney maakt zich zorgen over het klimaat. Zo erg zelfs dat hij er 's nachts niet van kan blijven. Hij neemt contact op met Mike Douglas, pro-skiër en voorvechter van het klimaat. Mike neemt de kleine Sam iedere week een rondje mee skiën om te praten over het klimaat, skiën en het leven.

9) Tales from Cascadia

Cascadia is een bioregio die wordt bepaald door zijn unieke natuurlijke kenmerken, de mensen en diversiteit. Van de kusten van de Pacific tot de regenwouden en de vulkanische bergtoppen, er zijn veel verhalen die deze harmonie definiëren. Blank Collective heeft een waanzinnige film gemaakt met dikke actie en mooie verhalen.

10) Surfing Frozen Oceans

Tussen natuur en cultuur heerst een dualistische tegenstelling. Zeker als het gaat om recreatie die wordt aangeboden binnen skigebieden. Er wordt in deze documentaire ingezoomd op de positieve effecten van het recreëren in de natuur, maar het laat ook de ironie van wintersporttoerisme zien.

Clinics

Zoals altijd kun je tijdens het Freeride Film Festival weer interessante clinics volgen. Van Snow Safety tot exotische bestemmingen; het komt allemaal aan bod! Binnenkort meer nieuws over de clinics en de tijdstippen!

Updates en tickets

Uiteraard houden we je op de hoogte wanneer er nieuwe films vastgelegd zijn, wat de exacte inhoud van de clinics gaat worden, veranderingen qua maatregelen etcetc. Maar we zijn zo stoked dat we het dus eigenlijk nu al met jullie wilden delen. Het belooft in ieder geval een avond te worden die je als freerider niet mag missen! Tickets zijn te koop vanaf 3 november en kan je hier op de website van Pathé kopen! Klik op Amsterdam en vervolgens op een van de tijdstippen van 18.00 uur. Het maakt niet uit welke plek je kiest, aangezien iedereen vrij is om te gaan zitten waar hij/zij wil. De laatste jaren is het al weken van te voren glashard uitverkocht dus OP=OP.

Arjen
was born with maps of ski areas in the cradle and has visited almost all of them. His great passion is freeriding.

Reacties

Gevorderd
popskiAuteur27 oktober 2021 · 12:09

Yoepi, yee, ik kijk er alvast naar uit

Toerist
BeddeAuteur27 oktober 2021 · 15:41

Yoepi, yee, ik kijk er alvast naar uit\

popski op 27 okt 2021 12:09

+1

Beginner
TomaszproAuteur28 oktober 2021 · 10:16

whoop whoop 🙌🙌🙌 !!!

Gevorderd
Mitchel.Auteur28 oktober 2021 · 21:43

Heel erg gaaf!
Count me in!!

Skiing is Freedom!
Gevorderd
Mitchel.Auteur28 oktober 2021 · 21:43

Heel erg gaaf!
Count me in!!

Skiing is Freedom!
Gevorderd
baila010Auteur28 oktober 2021 · 22:45

Yes #Filmfestival plus #weekendje 020 ⛷🎿😎👍🏻

Living my dream :-)
Gevorderd
EmileHendrixAuteur28 oktober 2021 · 22:51
Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
Gevorderd
RoelaanoAuteur29 oktober 2021 · 01:19

Moet je ook komen als je geen zin hebt?

Expert
ieismAuteur29 oktober 2021 · 07:56

Moet je ook komen als je geen zin hebt?\

Roelaano op 29 okt 2021 01:19

Ja.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
BobvanitersonAuteur29 oktober 2021 · 11:50

super tof!

Gevorderd
BobvanitersonAuteur29 oktober 2021 · 11:50

super tof!

Gevorderd
ArjenproadminAuteur29 oktober 2021 · 18:08

Moet je ook komen als je geen zin hebt?\

Roelaano op 29 okt 2021 01:19

Dan juist. En jij helemaal.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Toerist
VincegAuteur3 november 2021 · 08:40

Klopt het dat de kaarten nog niet online staan?

Beginner
HairofthedogAuteur3 november 2021 · 12:10

Ik ben ook benieuwd! Probeerde de link maar kom niet bij bestellen uit!

Gevorderd
xs2arjan.Auteur3 november 2021 · 13:51

Werkt nu!!

xs2arjan
Gevorderd
popskiAuteur3 november 2021 · 13:51

Heb mijn toegangskaartje net besteld.
Komende dagen eerst nog van de poeder genieten in de Zuidalpen.

Gevorderd
ArjenproadminAuteur3 november 2021 · 13:56

Check! We zijn live. Tuschinski ging vandaag naar een nieuw systeem, maar alles werkt nu!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
TomaszproAuteur3 november 2021 · 15:29

boom 🙌 💥 net besteld! looking forward

Gevorderd
ArjenproadminAuteur3 november 2021 · 17:26

En we hebben ook weer dikke films in de pijplijn!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
Arnie777Auteur3 november 2021 · 21:57

Ga ook voor het eerst. Tickets besteld, ik heb er zin in!

Freeride = Life
Toerist
AnoniemAuteur4 november 2021 · 22:11

komt er een Gent editie?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur5 november 2021 · 08:57

@@MIG Nee, dit jaar helaas niet mogelijk

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
Freerider JobAuteur5 november 2021 · 09:39

@@Arjen, Altijd ben ik dan van de partij samen met mijn zoon, verheug me er altijd erg op maar helaas valt het nu op de verjaardag van Casper (hij wordt 18) en dan wordt het niet gewaardeerd dat we samen naar FFF zijn : ) Nu zag ik dat er 30 % minder mensen kunnen komen. Kan er daarom nog niet een 2de datum gepland worden voor een herhaling van het FFF? I hope so !

Toerist
AnoniemAuteur5 november 2021 · 12:54

@@Arjen oké begrijpelijk! Volgend jaar misschien weer. 🤙

Beginner
MTVAuteur5 november 2021 · 13:45

Kans op La Liste - Everything or Nothing?

Gevorderd
pulverdudeAuteur5 november 2021 · 17:06

Kans op La Liste - Everything or Nothing?

MTV op 5 nov 2021 13:45

Die film draait op mountains on stage film festival, dus als ie niet op het FFF komt heb je nog een andere optie :-) https://www.mountainsonstage.com/copie-de-film-selection

Let the riding do the talking and you've said enough
Gevorderd
ArjenproadminAuteur8 november 2021 · 18:57

@@MTV kans, maar geen zekerheid. Heb wel veel nieuwe films toegevoegd

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
MTVAuteur8 november 2021 · 19:31

Spannend😀

Gevorderd
Willem2kAuteur9 november 2021 · 09:15

Stoked voor Partie… Maar is er kans op nog wat meer 1 plank actie? Twee(?) uit negen films waar überhaupt iets in gesnowboard wordt is wel een beetje karig imo.

Ik zal er niet om thuisblijven hoor, blij dat er weer iets kan… maar, you know… snowboarden blijft gewoon leuker om naar te kijken als snowboarder. 🤷‍♂️

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Gevorderd
DioAuteur10 november 2021 · 20:03

Moet je ook komen als je geen zin hebt?\

Roelaano op 29 okt 2021 01:19

Ja.

Life is short. Buy the shoes. Take the trip. Ride the line.
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!