Social Distancing Alert #1

Social Distancing Alert #1

Poederbroeders

Na twee covid jaren, lijkt het wel alsof het Stoke vuurtje bij de freeriders der lage landen op waakvlam staat.

Weinig animo, zelfs bij wat best wel eens de dump van het jaar kan zijn. Nu heb ik toch wel een aardige groep vrienden om mee op pad te gaan, hoe kan het dan dat ik toch in mijn eentje bij het meeting point sta?

Ik leg het uit, wanneer blijf je nou echt thuis? Voor Belg W. die al jaren op mijn essay over gezinsmanagement in de wintermaanden wacht. En voor iedereen die nu thuis zit en eigenlijk weet dat dat niet de juiste beslissing was.

Natuurlijk had jij wel een legitiem excuus, maar de rest van wePowder heeft na twee jaar covid besloten onder geen enkele omstandigheid het huis meer te verlaten.

Gezinsmanagement

Ik zal maar eerlijk toegeven, dat van management in mijn gezin geen sprake is. Ieder doet volledig zijn eigen ding, zonder enige vorm van overleg. Een trip waarbij je het hele thuisfront in de steek laat moet 12 uur van tevoren aangekondigd worden. Oppas voor de kinderen is optioneel. Zo snel ze zelfstandig kunnen eten hebben ze je echt niet nodig hoor. Als ik na een trip vraag of ze me gemist hebben is het antwoord steevast nee, en terecht. Slechte vader? Schijnt wel mee te vallen.

GO, or no Go

Dan volgt nu een eenvoudig schema. Je kijkt simpelweg naar de wePowder forecast, en afhankelijk van de voorspelde hoeveelheid sneeuw (dal) in 3 dagen mag je wel of niet onderstaande legitieme excuses gebruiken. Zo hoef je thuis de discussie niet aan te gaan, het staat er dus is het gewoon vanaf nu zo.

Voor de partners die thuis achterblijven, je mag nu dus ook protesteren bij te weinig sneeuw. You’re welcome.

0 tot 30 cm

  • Nog geen winterbanden

  • Familieweekend

  • Druk

  • Moet voetballen/anders

  • Geen zin / lui.

  • Plus alle onderstaande excuses

30 tot 50cm

  • Moet werken / naar school

  • Broke / aan het sparen voor Japow

  • Ziek/zwak/misselijk

  • Ik kan maar 2 dagen.

  • Ga volgende week al.

  • Plus alle onderstaande excuses

50 tot 80cm

  • Begravenis of ziekte familie

  • Botbreuk of vergelijkbaar

  • Op reis buiten Europa.

  • Huis staat in brand/overstroming.

  • Plus al het onderstaande

80cm of meer

  • Zonder mij vallen er doden (op mijn werk.)

  • Lawinegevaar te hoog.

Ik heb er tijden de solorit van 13 uur over nagedacht, maar meer redenen zijn er gewoon niet. Anders lees ik het graag in de comments, bij 5 duimjes omhoog of meer telt het als excuus.

ieism

Reacties

Gevorderd
Arnie777Auteur15 november 2021 · 21:15

Tsja, ik zat toch echt buiten europa 😇

Wat dacht je van. Ik ga later in het seizoen voor 4 maanden skien, dan kan ik deze wel missen?

Freeride = Life
Expert
ieismAuteur15 november 2021 · 21:44

Net via app ontvangen: "Ik moest mijn goudvis water geven "

Nee. Telt niet.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
ReneAuteur15 november 2021 · 21:46

Hulde! 👏🏻

The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
Beginner
dimsumproAuteur15 november 2021 · 21:52

🤣💪🏻
Ik dacht aan, er ligt nog geen basis. Maar zoals altijd heeft de thuisblijver ongelijk.

Gevorderd
holi4Auteur15 november 2021 · 23:01

Voor Belg W geldt samenrijden met een Ollander zonder sneeuwkettinghandigheid in een achterwielaangedreven, verlaagd vehicel als legitieme No-Go

Beginner
HairofthedogAuteur15 november 2021 · 23:04

Oeh, ik blijf met m’n excuses steken in het tweede rijtje!

Ik kwam nog wel op een mooi arbitrair excuus.! Hoeveel weken moet je vriendin minimaal zwanger zijn om in het laatste rijtje een excuus toe te voegen? 36?😅

Expert
ieismAuteur15 november 2021 · 23:37

Hangt er ook een beetje vanaf van wie ze zwanger is.

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
DutchessAuteur16 november 2021 · 01:22

Ha! Dan kom je na een korte/lange week terug bij een ziedende vriendin, en dan zeg je: “Oh, dus het is toch van mij? Gaaf!”
(Dan kan je meteen op seizoen!)

(PS: zit nog in Oost canada. En wil mijn vliegen beperken. Dat is mijn excuus. Vanaf volgende winter ben ik weer in Europa, dan kan ik weer putten uit jouw opsomming…)

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Toerist
DorylusAuteur16 november 2021 · 06:30

Voor Belg W geldt samenrijden met een Ollander zonder sneeuwkettinghandigheid in een achterwielaangedreven, verlaagd vehicel als legitieme No-Go

holi4 op 15 nov 2021 23:01


Dat zou ik niet direct zeggen, want de vervang wagen was anders ook wel in orde 😆

Gevorderd
vascoAuteur16 november 2021 · 08:30

1 week vader: Dan weet je pas wat echt moe zijn is :)

Gevorderd
Willem2kAuteur16 november 2021 · 10:20

Die mentale waakvlam is wel een dingetje ja. Fijn dat er mensen zijn die het vuurtje brandend weten houden.

En goed als je door dit soort berichten weer even met je neus op de feiten/ in de poeder gedrukt wordt. :)

potlood en agenda pakt

Snowboarding without friends is not snowboarding.
Expert
ieismAuteur16 november 2021 · 10:55

GRAZIE DIO, er staat een cat track vandaag. Geen bootpack tot je middel meer… https://cdn.wepowder.com/site/forum/15/ba34827533801b4310c251932b7db654_20211116_105306.jpg?width=800

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
BoarderbuisAuteur16 november 2021 · 15:07

Hulde voor deze Stoke-verhogende les :-)
Enjoy! En wel oppassen in je eentje he

Expert
ieismAuteur16 november 2021 · 15:49
Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Gevorderd
Ee1coproAuteur16 november 2021 · 17:01

Fantastisch man. Die heb je maar vast binnen mochten er weer negatieve reisadviezen aankomen :-/

Hier alleen maar drogredenen om deze week niet te zijn gegaan. Thuisblijvers hebben nooit gelijk.

Gevorderd
popskiAuteur16 november 2021 · 21:14

Ik kon helaas geen geldig excuus verzinnen en ben nu net in Sestrière toegekomen. 😉

Beginner
SlimAuteur17 november 2021 · 14:49

@@Ieism, bootpacken tot aan je middel? Tijd om te gaan toerskien? ;-)

Ziet er heerlijk uit, geniet er van!

Expert
ieismAuteur17 november 2021 · 15:18

Ik zal eens kijken of Splitboarden misschien iets voor mij is. :)

https://cdn.wepowder.com/site/forum/15/96c759455f1422d7ed2fe6ee1d6a332e_before_20after.jpg?width=800

Good mountain sense is knowing how to avoid situations that require expert mountain sense.
Expert
ERESAuteur22 november 2021 · 11:46

En? Nog meer foto’s? :)

Expert
tellie-GAuteur22 november 2021 · 12:04

Ik zal eens kijken of Splitboarden misschien iets voor mij is. :)

https://cdn.wepowder.com/site/forum/15/96c759455f1422d7ed2fe6ee1d6a332e_before_20after.jpg

ieism op 17 nov 2021 15:18

met een splitboard kan je ook prima bootpacken hoor :D

https://cdn.wepowder.com/site/forum/15/295db880b991e4dc994502507c6081f7_whatsapp_20image_202021_11_19_20at_2022_05_50.jpeg?width=800

(gravity) I fought the law but the law won...
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!