Eindelijk weer sneeuw voor de Zuid-Alpen

Eindelijk weer sneeuw voor de Zuid-Alpen

Eindelijk, eindelijk weer verse sneeuw voor de Zuid-Alpen. Normaal gesproken sta ik wekelijks in de verse poeder hier in de Zuid-Franse Alpen. Want het sneeuwt meestal of in de Queyras (Abries / Via Lattea), of in de Ecrins (Puy Saint Vincent, Pelvoux, Serre Chevalier)of in de Oisans (La Grave). Maar niets van dat alles dit jaar. Na een prima start, hadden we nog wat sneeuw begin januari (waar ik wegens corona niet eens van heb kunnen genieten) en daarna was het een ongekende dry-spell. Maar met 40 cm vers konden we deze week were proeven van de heerlijk poeder.

Mager seizoen

Tot nu toe is het dus een mager seizoen in de Franse Zuid-Alpen. We zitten ver onder het langjarig gemiddelde en door absurde stormen liggen de bossen bezaaid met takken en omgewaaide bomen, dus ook de treeruns zijn tricky momenteel. Dat alles maakt dat ik dit seizoen vaker op de langlaufski’s heb gestaan dan op mijn brede poederbakken.
Maar zelfs in dit soort seizoenen maakt een goede dump veel goed! Want de poeder was weer als vanouds lekker. En zo goed als alleen knalden we afgelopen dagen door de hellingen van Puy Saint Vincent en Pelvoux mijn thuisgebieden.

Er mag (en moet) nog sneeuw bijvallen als we een mooi voorjaar willen hebben. Maar deze dump toonde in ieder geval wel dat de winter ons nog niet helemaal vergeten is!

Rogier
lives in the French Alps. If there is even a little snow, he can be found outside to catch up with us afterwards.

Reacties

Expert
Freerider JobAuteur21 februari 2022 · 11:13

Lekker hoor, nice pics!

Gevorderd
3zelAuteur21 februari 2022 · 16:45

Mooie plaatjes!!!
@@rogier; het (Vlaamse) voorjaar start zaterdag pas ;)

knowledge is powder
Beginner
MTVAuteur21 februari 2022 · 20:43

Gadver, sickpics!

Gevorderd
KoppelbaasAuteur2 maart 2022 · 09:50

Prachtige foto’s!

Beginner
willemien_wAuteur2 maart 2022 · 14:32

Dat maakt vast een boel goed na zo droge periode!

Expert
paddyodenneboomAuteur5 maart 2022 · 15:02

Lekkah!

verslaafd aan wit goud!
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!