ik ben afgelopen jaar in zowel Taos als Wolf Creek geweest. En het was zeer de moeite waard! Zeker Taos is bijna onamerikaans. Beide keren als weekend trip vanuit Denver omdat er veel sneeuw in de voorspelling zat, en beide keren de eerste dag in resort en tweede dag backcountry in de buurt. Resorts waren redelijke getracked na 1 dag, maar dat zal door de week een stuk minder snel gaan.
Taos is leuk gebied en mooi dorpje. Niet al te druk. De Kachina heeft onderhand een lift. Als je die first-chair kan pakken na een voet of meer sneeuw: jackpot. Wolf Creek is iets drukker (in het weekend), ook veel beginners en dus niet meteen getracked , en staat bekend als de grootste sneeuwmagneet van Colorado, zonder enorme crowds.
Ik zou wel een en ander aan flexibiliteit inbouwen. De sneeuwval is niet constant gedurende de winter en door de sterke zon blijft de sneeuw niet heel lang vers (hoewel dat in januari minder is dan maart toen wij er waren). Waar de sneeuw valt ligt heel erg aan waar het front vandaan komt. Uit de four-corners raakt ie meestal vol Wolf Creek en Taos, maar ook Durango/Silverton. Meer noordelijke fronten raken de gebieden rond de I-70 in Colorado. We hebben vorig jaar erg veel vers geskied gedurende de winter, maar dat betekende wel wat roadtrips omdat de sneeuw op verschillende plekken viel. En Taos-Denver is ook weer niet heel ver (6 uur meen ik); zelfs Salt Lake is nog wel in een dag te halen gok ik. Hou
www.opensnow.com goed in de gaten, die hebben prima voorspellingen. Dan kan je last-minute bepalen waar heen te gaan.
Laat het weten als je meer info wil over bijvoorbeeld onderdak/backcountry!