Snowkite

• Frex
    Tourist
    Frex op 16 April 2019 · 12:44
    Ha! Wat gaaf om te zien dat snowkiten op wepowder ook een (klein) plekje heeft. Ik ben zelf twee keer naar de Hardangervidda geweest (niet met versus) en gebruik mijn kite vooral om daar tochten te maken en de berg op te komen. Heb met meerdere type vliegers gekite, hiervoor wil je echt een single skin (zoals de peak van flysurfer), die kan je het kleinst opvouwen in je tas en vliegt het langst door.
    Wijze en relevante tekst.
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 16 April 2019 · 16:04
    @Frex Inderdaad een Single skin, voor de pakmaat in je tas 😉 Wil de Peak4 binnenkort eens testen op stand o.i.d. en dus volgend jaar naar Noorwegen! Pm me gerust voor wat info uitwisselen etc
    xs2arjan
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 24 April 2019 · 12:58
    Toch eigenlijk perfect voor ons hollanders: een skivariant waar je amper hoogteverschil voor nodig hebt! En toch dik de moeite waard (Hardangervidda, Groenland, Antarctica; anyone?!) 😃
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 24 April 2019 · 16:12
    @JaapvR in maart 2020 omgeving Trômso maar onveilig maken?
    xs2arjan
  • The_O
    Tourist
    The_O op 25 April 2019 · 18:07
    Snowkite hier in Canada BC paar keer per jaar als het zo uitkomt (afhankelijk van wind,tijd, geen powderday 😉). Weliswaar op een beginners niveau met een assortiment van goedkope en oude kites. Locatie oud vliegveld of op een meer in de buurt. Voor degene die in toekomst een roadtrip West- Canada maken en wellicht een keer willen proberen: laat maar weten...
    *Nachricht bearbeitet durch The_O op 25 Apr 2019 18:08 (1% bewerkt)
    And Also The Trees
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 18 Juni 2019 · 13:54
    Check : Https://www(punt)facebook(punt)com/events/190587918492321

Zelf heb ik me inmiddels opgegeven voor de 3e week 😉

even de (punt) vervangen door een echte . (dit om als SPAM gemarkeerd te worden voorkomen)

*Nachricht bearbeitet durch xs2arjan. op 18 Jun 2019 14:27 (28% bewerkt)
    xs2arjan
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 12 September 2019 · 16:32
    www (punt) versusshop (punt) nl/kitereizen/versus-snowkitetrip-noorwegen. (Nee ik heb er geen connectie mee!!!) Geef er wel veel geld uit 😉

even de (punt) vervangen door een echte . (dit om als SPAM gemarkeerd te worden voorkomen)
    xs2arjan
  • Tasmodeus
    Advanced
    Tasmodeus op 19 November 2019 · 14:42
    Even een bumpje, ik, mijn vriendin en een andere poederbaas hebben zich nu ook in de derde week ingeschreven. Dus al 4 WePowderaars. Sluiten er nog mensen aan?
    Be safe out there
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 19 November 2019 · 16:21
    Ik heb in 2007 voor het eerste gesnowkite in Oostenrijk en daarna vooral in NL, B en D. Ik gebruik zowel matrassen als inflatables in combinatie met een symmetrisch snowboard. De inflatables met drie struts doen het prima vanaf circa 15 knots. Als het minder waait, is een matras of single skin of inflatable met 0 of 1 strut veel makkelijker. Ik heb een (kleine) mobiele kiteschool en ik kan je vrijblijvend adviseren over kitemateriaal.

Ik ben zeker te porren voor een spontane rit van een paar uur om te snowkiten in B of D. Ik ving wat op over verse sneeuw in de Ardennen, maar dat lijkt vals alarm.
    kiteventure.nl
  • Frex
    Tourist
    Frex op 26 November 2019 · 11:06
    De RB Ragnarok vindt dit jaar in maart plaats, zijn er toevallig wepowderaars die mee gaan doen? Ik zelf kan waarschijnlijk niet helaas.

https://www.redbull.com/no-no/secure-your-2020-ragnarok-spot...

Wijze en relevante tekst.
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 26 November 2019 · 17:16
    Ik schat in dat de sneeuw daar niet vers is op dat moment, maar ik hoor graag ervaringsdeskundigen over sneeuwcondities bij voorgaande edities. Snowkiten op ijzige sneeuw is een stuk minder idyllisch voor mij.
    kiteventure.nl
  • EmielRense
    Beginner
    EmielRense op 30 November 2019 · 13:38
    Ik kom sinds 2007 in haugastol(waar Versus heen gaat) om te snowkiten, paar seizoen daar gezeten en gewerkt in het hotel. Het seizoen daar is veel later dan in de alpen, december/januari/februari zijn er veel stormen en sneeuw waardoor ze de weg niet sneeuwvrij kunnen houden en dicht doen. Februari/maart zijn mooie maanden voor poeder, al zal je dus iets minder dagen hebben gezien de stormen. April is hoogseizoen, mooie lange dagen met veel zon en vaak wel ergens wind te vinden. Mei is ook nog prima, veel slush maar daar heb je soms de beste sessie's in omdat het enorm veel pop geeft.

Over snowkiten in nederland/belgie/duitsland, het is een enorm verschil of je op een weiland aan het snowkiten bent of in de bergen. Het mooie aan snowkiten in Noorwegen is dat je in een enorme speeltuin bent met je kite. Dichtstbijzijnde waar ik dat gevoel heb gehad was de Wasserkuppe(D), daar moet je alleen wel net op het goede moment zijn om niet in de mist te zitten en wat ik begrepen heb wordt tegenwoordig het hele terrein afgezet door de kitescholen daar en is het enorm druk. Maargoed dit is van horen zeggen, ben er zelf denk ik al 7 jaar niet meer geweest.
    *Nachricht bearbeitet durch EmielRense op 30 Nov 2019 13:39
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 28 Januar 2020 · 22:04
    @JaapvR @xs2arjan, in maart 2020 omgeving Trômso maar onveilig maken?xs2arjan. op 24 apr 2019 16:12
    En al plannen gemaakt, keep me updated. Heb al vast wat geld uitgegeven aan twee maten matrassen (geen single skin want die kan ik niet op water gebruiken).
    *Nachricht bearbeitet durch GerritA op 28 Jan 2020 22:05 (2% bewerkt)
    And snow it is.....
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 29 Januar 2020 · 08:13
    @GerritA komt een klein verslagje over mijn avontuur op de Col Du Latauret vorige week 😃

Voor eind vd week
    xs2arjan
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 29 Januar 2020 · 09:48
    @GerritA komt een klein verslagje over mijn avontuur op de Col Du Latauret vorige week 😃

Voor eind vd weekxs2arjan. op 29 jan 2020 08:13

Ow gaaf, ben benieuwd hoe het was, ga het lezen.
    And snow it is.....
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 4 Februar 2020 · 23:22
    @xs @GerritA komt een klein verslagje over mijn avontuur op de Col Du Latauret vorige week 😃

Voor eind vd weekxs2arjan. op 29 jan 2020 08:13

Voor einde week 41 😉 Of heb ik wat gemist???
    *Nachricht bearbeitet durch GerritA op 4 Feb 2020 23:22 (6% bewerkt)
    And snow it is.....
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 18 Januar 2023 · 08:38
    Up!

Zijn er nog meer geïnteresseerden. Wil graag proberen in het voorjaar met een enthousiast clubje wat te organiseren.
    Vliegen doet geen pijn...
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 23 Januar 2023 · 12:12
    Wellicht helpt het als ik wat mensen uit dit topic die al eens genoemd zijn een berichtje stuur
    uit een oude post dit lijstje gehaald

@ieism
    @Skotty
    @wesselvanderdonk
    @Aryen
    @GerritA
    @Misplaced
    @Tasmodeus
    @DCT
    @frex
  • andrevantgeloof
    Beginner
    andrevantgeloof op 24 Januar 2023 · 20:40
    Snowkiten in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk valt mijns inziens moeilijk te plannen. Althans, als je op zoek bent naar topcondities. Topcondities krijg je mijns inziens door een verse sneeuwlaag van minimaal 20 cm (en er zal ook een maximum aan hangen), goed zicht en gemiddelde wind (circa 12-22 knopen). Als je iets wil plannen in Noorwegen, wordt het al een stuk makkelijker.
    kiteventure.nl
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 27 Januar 2023 · 20:09
    Noorwegen is ook zeker een optie.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 Januar 2023 · 09:56
    Aan welk niveau denk je? Ik heb wel eens een vlieger vast gehad ... 😃
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 28 Januar 2023 · 19:04
    Als we met een groepje gaan kunnen er vast bij zijn die het minder kunnen en lui die het beter kunnen.

Antworten

Du musst eingeloggt sein, um auf dieses Thema zu antworten. Bitte Einloggen oder erstelle einen Account.

Upgrade zu wepowder Pro

• Erweiterte 14-Tage Vorhersage
  • Hangneigungs- und Expositionsebenen
  • Begeisternde Freeride Varianten
wePowder Pro