Ik kom sinds 2007 in haugastol(waar Versus heen gaat) om te snowkiten, paar seizoen daar gezeten en gewerkt in het hotel. Het seizoen daar is veel later dan in de alpen, december/januari/februari zijn er veel stormen en sneeuw waardoor ze de weg niet sneeuwvrij kunnen houden en dicht doen. Februari/maart zijn mooie maanden voor poeder, al zal je dus iets minder dagen hebben gezien de stormen. April is hoogseizoen, mooie lange dagen met veel zon en vaak wel ergens wind te vinden. Mei is ook nog prima, veel slush maar daar heb je soms de beste sessie's in omdat het enorm veel pop geeft.
Over snowkiten in nederland/belgie/duitsland, het is een enorm verschil of je op een weiland aan het snowkiten bent of in de bergen. Het mooie aan snowkiten in Noorwegen is dat je in een enorme speeltuin bent met je kite. Dichtstbijzijnde waar ik dat gevoel heb gehad was de Wasserkuppe(D), daar moet je alleen wel net op het goede moment zijn om niet in de mist te zitten en wat ik begrepen heb wordt tegenwoordig het hele terrein afgezet door de kitescholen daar en is het enorm druk. Maargoed dit is van horen zeggen, ben er zelf denk ik al 7 jaar niet meer geweest.
*Nachricht bearbeitet durch EmielRense op 30 Nov 2019 13:39