Gilless op 4 Februar 2019 · 10:56
Goedemorgen allen,
Ik ben nieuw op dit forum, maar toch al een redelijke tijd een stille volger.
Ik ben met mijzelf al een tijdje aan het stoeien voor een nieuwe (offpiste)ski voor na de zomer. Wellicht kunnen jullie mij daarmee helpen.
De verse poeder heeft toch van mij gewonnen in het prachtige Oostenrijk. Momenteel ski ik ongeveer 10 dagen in het jaar in Oostenrijk.
De dagen in Snowworld en winterberg daar gelaten .
Ik ski met vrij nieuwe skis (vorig jaar gekocht ) Fischer PRO MNT 77, een (allmountain) ski voor op de piste.
Helaas wil ik geen 2 skis in mijn bezit hebben, daar is helaas geen plek voor. Nu wil ik een combinatie ski waar ik goed uit de verf kom op de piste, maar toch ook (gemakkelijk) mee kan skiën tussen de bomen.
De huidige verdeling is ong. 6 dagen piste / 4 dagen off piste. Dit is uiteraard variabel.
De dagen op de piste vind ik het ook leuk om af en toe de piste af te springen en de poeder in te gaan.
Toerskiën ben ik niet van plan, dus wordt voornamelijk direct vanuit de lift de poeder in.
Ikzelf ben een agressieve skiër die graag snelheid maakt, maar sommige dagen doe ik het ook rustig aan om samen met mijn vriendin te kunnen skiën.
Vorige week kwam ik een Volkl M5 mantra 96mm tegen. (de nieuwe mantra!) Gaaf design, wat smaller onder de voet, maar toch goed voor in de poeder als op de piste volgens de beschrijving.
Wat vinden jullie ? ik ben wel echt fan van Volkl skis, m’n voorkeur gaat ook echt uit naar Volkl 😉
groeten