@zazia ik doe zelf alles op de Flagship. Met de introductie van Spoon technologie zijn de eigenschappen in de poeder een stuk beter. Heb veel andere boards gereden, maar dit blijft toch m’n favoriet. Voor toeren neem ik dus een Solution - 1 op 1 dezelfde shape maar dan een split.
Zijn zeker speelsere boards voor in de pow te vinden. Zo is de Stormchaser echt top met bizar veel float, alleen in harder/technischer terrein merk je wel zijn tekortkomingen.
De Hovercraft hoor je niet veel meer over, maar was hét eerste board van Jones speciaal voor in de pow. Daarnaast ook prima eigenschappen in technischer terrein - een bak grip van voor helemaal tot achter. Alleen door z’n korte tail wat minder highend speed georiënteerd dan de Flagship.
Mind Expander is ook een verrassend board - heel speels met genoeg float en ook nog grip in hard terrein. Supermakkelijk te rijden.
Ik had altijd de mogelijkheid om ze bij een cursus van mij te testen, maar helaas ziet het er dit seizoen slecht uit. 😞
Dit is heel in het kort wat over de Jones lijn. Hoop dat het een beetje helpt. En ja, ik ben bevooroordeeld. 😉
Ik denk ook dat je van testen in Zoetermeer echt niet veel wijzer wordt over de poedereigenschappen van een board.