Bedankt voor jullie reacties! Gaaf om te horen dat er mensen zijn met ervaring in Groenland en anderen er ook enthousiast over zijn!
@JaapvR: Ik zal hoogst waarschijnlijk vooral in Nuuk zitten (64 gr NB) maar zal voor mijn onderzoek waarschijnlijk ook verder richting het noorden trekken. Zit er vanaf september/oktober tot december/januari, langer gaat niet lukken ivm het nu toch echt wel af te moeten studeren, maar zal dus wat zon betreft er niet in de optimale maanden zijn. Al dacht ik dat ter hoogte van Nuuk de korste dag alsnog 4/5 uur is eind december, dus geen totale duisternis. Ik heb op een blog gelezen dat iemand zonder al te veel problemen weekend trips maakt vanuit Nuuk richting Kobbefjord met bootjes, mogelijk dat er dus lokaal dingen te regelen valt en met name vervoer (sneeuwscooters, hondesleden en bootjes). Snel vrienden maken is dus prioriteit nummer 1!
@Polhovsky: bedankt voor de tip! Ga de georganiseerde reizen rustig uitpluizen, maar wat je zegt klopt als een bus.. die prijzen nekken mijn studentenbudget. Het zal dan toch vooral lokaal via via regelen worden, moet een stuk fijner te regelen zijn (en flexibeler) dan er simpelweg een emmer geld tegenaan te kiepen, wie weet. Ik zal in ieder geval geen kans voorbij laten gaan als ik er toch ben.
@DirkH: onwijs bedankt voor je contact, zal zeker een keer contact op nemen!
@MDA: wat gaaf om je ervaring te lezen. Wat betreft de infrastructuur daar ben ik al bekend mee, mijn onderzoek gaat over het brengen van medische zorg in afgelegen gebieden, dus verwacht precies in die gebieden te zitten waar je zonder vliegtuig/hondeslee niet uit komt! En ik zal een klein vislijntje meenemen 😉.
@TimV: indrukwekkend filmpje, kippenvel! Kan na zulke beelden helemaal niet meer wachten om plannen in elkaar te knutselen!
@Ellen3: Dat dacht ik ook, zo komen mooi een paar van mijn passies (werk/natuur/skien) bij elkaar in een bijzondere lokatie! Ik zal ook te voet tochten willen gaan maken. Hoor graag meer over jullie ervaringen en bedankt voor het contact. Zal eerst eens het verslag doorpluizen. Verder wat ijsberen betreft geloof ik dat ik weinig alleen op pad zal gaan, haha, ook al is dat gezien het land an sich al niet zo'n best idee.
Bedankt voor jullie reacties en het enthousiasme! Ik zal de stappen in dit topic gaandeweg bijhouden en sparren met jullie over ideeen en trips!