ABS re-call

• nero
    Expert
    nero op 23 décembre 2014 · 21:15
    @sneeuwhaas:

Mammut / Snowpulse lawine airbags NIET aangetast, volgens officieel persbericht vanuit Mammut!

Door de recall vanuit ABS is er veel onduidelijkheid over de cartridges van Mammut, aangezien de stalen cartridges door dezelfde fabrikant zijn gemaakt. Tijdens het vulproces is een residu in bepaalde cartridges terechtgekomen welke op den duur tot problemen zouden kunnen leiden bij ABS systemen. Deze deeltjes kunnen het systeem laten blokkeren onder bepaalde omstandigheden.

Mammut maakt gebruik van dezelfde stalen cartridges van dezelfde leverancier als ABS. Echter kunnen de Mammut / Snowpulse lawine airbags NIET blokkeren door het residu, omdat het trigger mechanisme en het systeem technisch anders zijn ontworpen kan het mogelijke residu NIET leiden tot defecten. Dit geldt voor alle modellen van elk seizoen.
  • willie-p
    Tourist
    willie-p op 24 décembre 2014 · 00:38
    Andere leveranciers van rugzakken welke een ABS gebaseerdsysteem hebben worden ook geraakt.
    Zoals bijvoorbeeld Ortovox:
    http://www.ortovox.com/4851--recall_abs_airbag_systems.html...
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 24 décembre 2014 · 11:15
    Stop met opsturen!
    Het SSC zegt:

UPDATE 2 ABS RECALL:

Voor Nederland wordt MK Skiservice in Bilthoven het ABS servicepunt. Zij kunnen je zak checken op schade e.d. Met een beetje geluk zijn daar vanaf zaterdag ook de eerste nieuwe (en 'probleemloze') patronen beschikbaar.
    Info: 030 228 26 94
    info@mkskiservice.nl

Het ziet er voorlopig naar uit dat andere merken geen gevolgen ondervinden van de problemen met de patronen. Nogmaals: carbon is sowieso geen probleem!
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 24 décembre 2014 · 11:45
    Heb maandag een bevestigings email gehad maar nog geen DHL sticker. Vraag me af hoe het verder gaat. Vond de service met opsturen wel sjiek.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 24 décembre 2014 · 11:54
    Misschien moet ik toch maar eens aan een Black Diamond Jetforce gaan denken. Of nog even wachten en kijken waar Arc Teryx mee komt. Dit is al de 3e recall van ABS. Dat is best veel voor een product van 800 euro. Of overdrijf ik nu?
    May the powder be with you.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 24 décembre 2014 · 12:16
    derde recall? volgens mij heb ik wat gemist
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 24 décembre 2014 · 12:32
    Misschien moet ik toch maar eens aan een Black Diamond Jetforce gaan denken. Of nog even wachten en kijken waar Arc Teryx mee komt. Dit is al de 3e recall van ABS. Dat is best veel voor een product van 800 euro. Of overdrijf ik nu? meteomorris op 24 dec. 2014 11:54

Je hebt natuurlijk geen enkele garantie dat het bij de andere producten 'beter' gaat zijn. Misschien zelfs een grotere kans, gezien het nieuwere technieken betreft.

Ik vind het persoonlijk goed aangepakt van ABS. Ze nemen (volledig terecht uiteraard) hun verantwoordelijkheid en organiseren de recall. Dat toont in ieder geval aan dat ze je veiligheid echt serieus nemen (ook helemaal terecht natuurlijk). Mijn inziens betaal je daar ook voor.

Als ze nu ook mijn tasje na de beloofde week weer terug hebben, ben ik helemaal happy met ABS.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 24 décembre 2014 · 13:13

Als ze nu ook mijn tasje na de beloofde week weer terug hebben, ben ik helemaal happy met ABS. Dirk77 op 24 dec. 2014 12:32

Het doet je niks dat je ABS het mogelijk niet zou hebben gedaan als je had moeten trekken??
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 24 décembre 2014 · 13:53

Het doet je niks dat je ABS het mogelijk niet zou hebben gedaan als je had moeten trekken??

Goed punt. Maar jou gevoel was dus misschien beter geweest als ze de recall niet hadden gedaan. Ik vind het wel van een juiste instelling getuigen om in dit geval met de billen bloot te gaan. Marketingtechnisch hadden ze de boel beter in de doofpot kunnen stoppen. Kleine kans dat het ooit gemerkt zou worden.
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 29 décembre 2014 · 19:08
    DHL sticker gehad, ga de rugzak met patronen en handvat posten. Ben benieuwd wanneer ik mijn rugzak terug zie met al die poeder die nu valt 😃
  • robbe
    Advanced
    robbe op 29 décembre 2014 · 19:53
    Ik ken iemand die hem 2 keer had getrokken en telkens blijft er 1 ballon zitten dus er zal wel degelijk een probleem zijn..
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 29 décembre 2014 · 21:26
    Deze week even naar MK. Ze maken m daar schoon voor je en kan je zo weer de poeder in!
  • dr.Gear
    Expert
    dr.Gear op 30 décembre 2014 · 20:47
    Er is nogal wat verwarring. Met mijn stalen geheugen (wel passend in deze kwestie) probeert dr. Gear helderheid te verschaffen: http://wepowder.nl/weblog/5613/ABS-recall-wie%2C-wat%2C-waar%3F...

Aan de onduidelijkheid rond (vermeende) service centers kan dr. Gear op dit moment niets doen. ABS doet dat wel. Het standpunt van ABS in deze is op het moment van schrijven: stuur je airbag op naar ABS. Leuker kan dr. Gear het niet maken.
    Als ik het niet heb getest dan is het niet best.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 4 janvier 2015 · 10:14
    Zojuist vernomen dat je terecht kan bij MK Skiservice en bij Skicentrum Heemskerk (vanaf 9 januari) voor het omwisselen en checken van je ABS.

Wanneer jullie meer winkels weten voeg ze dan toe in dit topic.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 4 janvier 2015 · 13:06
    Iemand al zijn rugzak terug van ABS uit Duitsland? Ik heb hem zelf de 29ste December op de post gedaan. Verpakken was wel een uitdaging 😃
  • Mars
    Tourist
    Mars op 4 janvier 2015 · 13:21
    Nee, nog niet terug en de 22ste verzonden
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 4 janvier 2015 · 13:33
    Hoop het eind van de maand terug te hebben. Ik had nog een handgeschreven serie nummer bij de "balonnen". Zal wel een eerdereie serie zijn of een refurbished 😃. Hij is uit 2007.
  • Roene
    Advanced
    Roene op 4 janvier 2015 · 13:58
    Ik heb mijn rugzak de 23ste verzonden, gisteren kreeg ik een melding dat hij in Duitsland is afgeleverd. Dus verzenden heeft al heel lang geduurd, waarom weet ik niet. Zou in eerste instantie 27 december aankomen volgens de track- en tracing, daarna was de leverdatum een hele tijd onbekend. Ik stond al op het punt om daar contact over op te nemen, maar gisteren dus toch aangekomen.

Nu is het nog de vraag hoe lang het controleren gaat duren en wanneer ze de rugzak weer retour sturen. Ik ga 23 januari op reis, dus hopelijk voor doe tijd terug!
  • huib
    Expert
    huib op 4 janvier 2015 · 17:23
    Ik heb mijn rugzak de 23ste verzonden, gisteren kreeg ik een melding dat hij in Duitsland is afgeleverd. Dus verzenden heeft al heel lang geduurd, waarom weet ik niet.

Duitsers en werken rond Kerstdagen, ha ha ha!
  • Roene
    Advanced
    Roene op 5 janvier 2015 · 11:08
    Duitsers en werken rond Kerstdagen, ha ha ha!

De vertraging met de kerstdagen lijkt me logisch en zat al in de eerste verwachte aankomst. Die hele week extra levertijd is me nog steeds niet duidelijk. Maar goed, de rugzak is gearriveerd, nu hopelijk snel weer retour!
  • Bono
    Beginner
    Bono op 5 janvier 2015 · 11:14
    Gewoon naar mk gaan, daar doen ze gelijk de service van de abs en nieuwe patroon. Kon gelijk mijn abs weer mee naar huis nemen.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 5 janvier 2015 · 11:33
    Zojuist vernomen dat je terecht kan bij MK Skiservice en bij Skicentrum Heemskerk (vanaf 9 januari) voor het omwisselen en checken van je ABS.
    Wanneer jullie meer winkels weten voeg ze dan toe in dit topic. Arjen op 4 jan. 2015 10:14

Snel bij MK langs!
    If in doubt, don't go out!
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 5 janvier 2015 · 15:07
    net bij MK geweest, is in 2 min gedaan!
    If the conditions are crap, it's called training!
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 6 janvier 2015 · 14:34
    @Arjen hoe heb je vernomen dat je bij MK langs kan voor de ABS check? Gehoord van ABS zelf? Want dat zou top zijn!

Plus een vraagje aan diegene die hem al hebben opgestuurd. Hoe hebben jullie de rugzakken verstuurd/verpakt?
    Live to the extreme
  • Dirk77
    Beginner
    Dirk77 op 6 janvier 2015 · 14:37
    @gideonp: Gewoon mooi passend kartonnen doosje eromheen, goed dichttapen, DHL ding erop en gaan...

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, die van mij de 22ste opgestuurd, afgelopen zaterdag (3 jan) zijn ze dus pas aangekomen...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 6 janvier 2015 · 14:37
    @gideonp Ja, gehoord van de shops zelf (die weer aangewezen zijn door ABS).
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • robbe
    Advanced
    robbe op 6 janvier 2015 · 15:09
    De mijne was de 21ste op de post gegaan en 24ste aangekomen maar ook nog niet teruggezien
    if you don't ride it, you won't scratch it
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 6 janvier 2015 · 23:10
    Vandaag bij MK geweest, twee rugzakken nagekeken op de huidige recall, tevens nagekeken op de eerdere recall mbt het klitteband. Een van de twee rugzakken bleek niet te voldoen en deze is meteen aangepast.

Mooie service, thx!
  • Tim2
    Beginner
    Tim2 op 6 janvier 2015 · 23:58
    Omdat ik ergens in mij toch een gierige hollander ben heb ik de volgende vraag:

Mag ik de airbag ook trekken vooralleer ik hem inlever? Of moet ik dan de kosten van een nieuwe cylinder betalen?

Ik wil hem namelijk weer eens trekken voor educatief doeleinde. Maar voor die 30,00 euro vindt deze student het een beetje zonde.
    (misschien is de ABS hotline een betere manier om hier achter te komen)
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 7 janvier 2015 · 07:36
    @Tim2 Hier precies dezelfde vraag! Ik ga volgend weekend naar MK, dus mocht je nog geen antwoord hebben kan ik 'm je dan geven.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro