Kun jij reanimeren???

• meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 juin 2015 · 07:49 May the powder be with you.
  • denniskoopman
    Advanced
    denniskoopman op 15 juin 2015 · 09:51
    Toevallig een aantal weken terug via mijn opleiding EHBO diploma behaald, inclusief reanimatie en AED.
  • Bazz
    Beginner
    Bazz op 15 juin 2015 · 10:51
    Een van de voordelen van BHV-er zijn. Dat je die basis elk jaar weer mag oefenen.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 15 juin 2015 · 12:30
    Als Fysiotherapeut in een ziekenhuis cursussen gehad gelukkig. Maar zou ze ook doen als ik dat niet was. Heb onlangs onderzoek gedaan in het poolgebied van Canada waar sommige hele (compleet afgezonderde) dorpen geen EHBO kennis hebben en er bovendien geen professionals gestationeerd zijn, resultaat; iedereen staat er bij en kijkt er naar. Al een paar keer voorgekomen de afgelopen jaren en verschrikkelijk traumatisch voor iedereen door zo hulpeloos te zijn en geen enkele overlevingskans voor t slachtoffer. Erg belangrijk om deze kennis op te doen!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • MDA
    Advanced
    MDA op 15 juin 2015 · 13:00
    Nog een BHV-er hier, en ooit als buitensport instructeur via mijn toenmalige werkgever eens mijn EHBO gehaald incl reanimatie. Maar dat was voor de AED-tijd... Maar inderdaad iets dat zoveel mogelijk mensen zouden moeten doen als ze de kans krijgen (vraag het je werkgever).
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Gipfel
    Beginner
    Gipfel op 15 juin 2015 · 14:42
    Zeker (BHV), met interesse de verhalen van Menno gelezen en gehoord (Pieperfest).
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 juin 2015 · 15:14
    Gewoon hier op straat lukt me dat wel aardig, ook al een keer echt iets aan gehad en die persoon loopt nog gewoon rond. 😃
    Maar of het me op de berg in een echt noodgeval ook lukt is weer een ander verhaal. Dan is de reanimatie gewoon moeilijker en is er minder snel hulp. Ik denk eerlijk gezegd dat je skills dan echt heel goed moeten zijn om een klein kansje te hebben op succes.

Wel de cursus bij Menno gedaan, en ieder jaar op BHV herhaling. Voorkomen is desondanks beter dan genezen.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 juin 2015 · 17:25
    Ik heb een paar jaar terug in Nederland een cursus gedaan, maar of het me op de berg zou lukken...

Misschien een aardig onderwerp voor pieperfest? We zijn daar eerder ook wel met zo'n pop bezig geweedu volgens mij.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 15 juin 2015 · 18:59
    Zou wel een positieve aanvulling zijn op de SSC praktijk cursussen, je zit er toch 4 avonden, waarom niet één avond vullen met reanimeren? Tip voor @opa
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 15 juin 2015 · 21:35
    @ffKnallen
    Kon jij na die dagen knoerhard werken en avondenlang intensieve kaartstudie nog levens redden? 😉

(Maar goed, verandering van spijs doet eten... 😃 )
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 juin 2015 · 22:21
    @mennoboermans uit de oude doos.

splitfest.nl
  • doov
    Advanced
    doov op 15 juin 2015 · 22:48
    Ik kan het en oefen het eens per jaar bij de opfrisdag BHV.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 16 juin 2015 · 10:51
    @mennoboermans uit de oude doos.
    ieism op 15 jun. 2015 22:21

Niets veranderd! Brandy is de oplossing voor elk probleem 😃
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • sanno
    Tourist
    sanno op 16 juin 2015 · 11:31
    Wel een erg reactieve benadering van die Zwitsers. Ik ben meer van de Russische pro-actieve benadering in het gebruik van alcohol om je 'op te frissen' 😃

Diverse cursussen en herhalingen gedaan, maar moet bekennen dat de laatste alweer een tijdje geleden is. Maar theorie zit in mijn hoofd, iemand in de buurt om de praktijk op te oefenen?
    Toerisski
  • Roene
    Advanced
    Roene op 16 juin 2015 · 14:43
    Nog een BHV-er hier, dus ja.
  • Teon
    Advanced
    Teon op 16 juin 2015 · 18:07
    Duikinstructeur, dus ja.
    Kan het wel iedereen aanraden om een reanimatietraining te volgen. En bij te houden, want hopelijk gebruik je de kunde niet veel...
    Schade. Ernussmarmalade.
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 16 juin 2015 · 22:34
    [mention="/profile/2628"][mention="/profile/2628"]@ffKnallen[/mention][/mention]
    Kon jij na die dagen knoerhard werken en avondenlang intensieve kaartstudie nog levens redden? 😉
    (Maar goed, verandering van spijs doet eten... 😃 ) EmileHendrix op 15 jun. 2015 21:35

Och bierdrinken lukte ook tot in de late uurtjes...

...alleen levens redden mmm...
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 18 juin 2015 · 21:30
    In mijn verpleegkunde (B) opleiding wel gehad en moet het dus ook wel kunnen, maar voor het werk dat ik nu doe al meer dan 15 jaar niet meer nodig gehad of bijgehouden, hmm, slechte zaak.
    Denk dat ik het nog steeds wel in me heb 😃
    powpowwowjippiajippieee
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 4 septembre 2015 · 10:40
    Is het niet iets wat je van mede freerider(s) verwacht te kunnen?
    Oftewel ga jij het terrein in met freerider(s) die jouw evt niet kunnen reanimeren.....

We praten over de 3 eenheid (pieper, schep en sonde), maar lawine/reanimatie kennis zouden een mooie + zijn.
    Een 3+ eenheid dus.

Zelf blijf ik het een lastig punt vinden om met "vreemde" het terrein in te gaan. Mooi zou het zijn zoals @ffKnallen ook zegt als er meer aandacht hiervoor komt bv. SSC, Wepowder en natuurlijk wij allemaal.
    xs2arjan
  • RP
    Advanced
    RP op 4 septembre 2015 · 11:30
    Misschien idee om een jaarlijkse 'masterclass' te organiseren?
    Explore the Outdoor!
  • Buk
    Beginner
    Buk op 7 septembre 2015 · 22:06
    Ha weet nog wel een mooie quote van de anwarter EHBO training.
    *EHBO trainster wijst naar "Annie"* Und was machen sie? *Ik kaaskop* Blazen...
    Ze werd een beetje rood en de begeleiders hebben achteraf toegelicht wat er beschamend was.

Ach, ik weet wat ik moet doen.
    Buk
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 8 septembre 2015 · 00:26
    Ha weet nog wel een mooie quote van de anwarter EHBO training.
    *EHBO trainster wijst naar "Annie"* Und was machen sie? *Ik kaaskop* Blazen...
    Ze werd een beetje rood en de begeleiders hebben achteraf toegelicht wat er beschamend was.

Ach, ik weet wat ik moet doen. Buk op 7 sep 2015 22:06

Nu snap ik ook je Nick. Is gewoon een korte versie😃
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • psd
    Tourist
    psd op 21 septembre 2015 · 19:09
    Ik denk dat de meeste wel weten wat er moet gebeuren, maar..... Kom je ook in actie. Dat is maar de vraag. Hoe men reageerde is voor een niet professioneel toch weer iedere keer anders.

Hopelijk ga ik helpen. Wat mij is overkomen dat ik het telefoonnummer van de alarm centrale niet kon vinden in het telefoonboek van mijn telefoon. Adrenaline, dat spul doet toch rare dingen met je. En voor de slimpies hier het was geen 112. Ik werk voor een bedrijf met eigen alarmcentrale die wij bellen moeten. Maar bedenk maar eens als je buiten de pieste bent wie je bellen gaat en het staat mooi alfabetisch. Sla het op als AApiste redding (skigebied waar je bent)
  • jriph
    Tourist
    jriph op 27 octobre 2015 · 23:58
    Ja .

eigenlijk nog relatief weinig gedaan overigens (ca 30 keer)

ik wil best meewerken aan een stoomcursus.

(Anesthesist i.o. na >5000 ok's en een paar jaar IC).

ik had een langere post maar de spamfilter staat nogal scherp.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 3 décembre 2015 · 10:11
    ok, ok, omdat jullie er om vragen: http://www.snowsafety.nl/cursussen/ehbbo

Cursus Lawineredding en EHBBO (incl. reanimatie) op 5 en 6 maart in Klosters.
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • dieter
    Advanced
    dieter op 11 décembre 2015 · 16:25
    ja, en al redelijk wat ervaring mee als verpleegkundige vroeger op cardiale intensieve zorgen (80 + reanimaties achter de kiezen)
    Maar in een ziekenhuis met alle materiaal is natuurlijk een heel andere zaak dan in de backcountry
  • psd
    Tourist
    psd op 20 août 2017 · 16:37
    Heeft iemand zich al afgevraagd of hij wel gaat reanimeren als het zo ver is. Het is maar de vraag of je in de situatie een doener bent!

Oefenen blijft het belangerijkste.
  • Mattje
    Beginner
    Mattje op 21 août 2017 · 08:28
    Ik kan als BHV'er gelukkig ook reanimeren als het nodig is.
    Als we het over reanimeren in de sneeuw hebben wil ik jullie dit stukje next level reanimeren van de Alyeska ski patrol niet onthouden, die reanimeren gewoon door terwijl de patient op de banaan naar beneden wordt gebracht:
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 21 août 2017 · 11:32
    Hier en daar lees ik dat mensen BHV'er zijn.
    Mijn vraag, hebben jullie ook EHBO?

Afgelopen week op het werk iemand een BHV'er nodig. Echter bleek dat ze geen onderdeel EHBO er bij hadden gehad. Maw, een verbandje aanleggen was niet mogelijk.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Mattje
    Beginner
    Mattje op 21 août 2017 · 13:20
    Hier en daar lees ik dat mensen BHV'er zijn.
    Mijn vraag, hebben jullie ook EHBO?

Afgelopen week op het werk iemand een BHV'er nodig. Echter bleek dat ze geen onderdeel EHBO er bij hadden gehad. Maw, een verbandje aanleggen was niet mogelijk.

martijnuiterwijk op 21 aug 2017 11:32

Ik heb BHV met de volgende onderdelen: EHBO, Reanimatie, Ontruimen en kleine blusmiddelen.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro