Deeper European tour 2010

• Nicky
    Advanced
    Nicky op 15 octobre 2010 · 19:35
    Ik, 1.84m en nog geen idee wat ik aan ga trekken, stap straks ook op de fiets naar Westerpark...tot zo!!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 15 octobre 2010 · 20:29
    grrrr en nu baal ik dus dat ik in de alpen woon...heb ook wel zin in een feessie! >😞
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 16 octobre 2010 · 14:17
    +Vette film kijken
    +Bobofeestje met gratis hapjes en drankjes
    +Ouwehoeren met wepowder mensen die je nog niet kent
    +Jeremy Jones een handje geven
    +Gratis goodies op de koop toe

... Niet slecht voor een vrijdagavond  ;D
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 16 octobre 2010 · 18:17
    Check alvast http://www.facebook.com/album.php?aid=550495&id=125678090261&r... voor foto's van Igor Teuwen. Die van mij moet ik nog ff sjoppen, zal ze daarna op flickr zetten.

Was topavond, leuk al die wePowder poederjunkies ontmoet te hebben! 😀

• Erwin
    Elite
    Erwin op 16 octobre 2010 · 20:36
    Alle enigszins gelukte foto's staan hier (moet echt eens een goeie flitser op mijn camera zetten voor dit soort events):
    http://www.flickr.com/photos/frozenlines/sets/72157625051849337/...
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 16 octobre 2010 · 21:19

Twee jaar? Ga weg! Volgens mij rijdt Jeremy Jones al een dikke tien jaar op professioneel niveau (als het niet meer is) en hij woont al een hele tijd in Alaska. Voor dit niveau rijden lever je alle andere mogelijke manieren van leven in.

Jeremy was voordat hij met deze gein begon al heel erg lang een pro hardbootert (10+ jaar), miste net zijn kwali voor de eerste Olympics reed toen al altijd aan het eind van het jaar een paar weken in Alaska en is dat na die OS-deceptie maar full-time gaan doen. In AK ie dus wel weg wist met zijn techniek om een pittige bochtje te carven. Twee van de drie oprichters van TGR heten ook Jones van achter (als in: dat zijn z'n broers), dus vanaf het begin was hij voor de camera aan het rijden. dus hij zat wel een beetje 'op de juiste plek, op het juiste moment', wat overigens niets af doet aan zijn algehele roeleerschap op de Grote Berg.

Bij mijn weten woont ie niet in AK, maar in Jackson Hole, WY.
    "Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 16 octobre 2010 · 21:34
    En heeft samen met Thedo Remmelink getraind, die afgelopen week ook nog een keer beaamde dat Jones een zeer getalenteerde hardbooter was, maar het wel jammer vindt dat veel van dat soort freeriders daar niet over reppen in de media tegenwoordig.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 octobre 2010 · 22:41
    En waarom is dat wel belang om daarover te reppen in de media, vraagt een geïnteresseerde leek (noob skiër)? 😃

Mijn zoon (12 jaar) snowboard sinds afgelopen kerstvakantie en heeft het idee dat hardboots fijn zijn, maar heeft daar nog niet op kunnen boarden. Ik wil hem daar wel beter in adviseren, maar weet vooralsnog alleen maar dat slalomboarders een voorkeur voor hardboots hebben en freeriders en freestylers een voorkeur voor softboots. Het waarom is mij nog niet bekend.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 16 octobre 2010 · 23:28

En waarom is dat wel belang om daarover te reppen in de media, vraagt een geïnteresseerde leek (noob skiër)? 😃

Mijn zoon (12 jaar) snowboard sinds afgelopen kerstvakantie en heeft het idee dat hardboots fijn zijn, maar heeft daar nog niet op kunnen boarden. Ik wil hem daar wel beter in adviseren, maar weet vooralsnog alleen maar dat slalomboarders een voorkeur voor hardboots hebben en freeriders en freestylers een voorkeur voor softboots. Het waarom is mij nog niet bekend.

Heel kort dan even. Hardboots hebben de eigenschap je meer controle te geven over je board omdat ze directer reageren dan softboots. Freestylers willen met grabs hun board graag onder hun kunnen bewegen en willen dan ook meer bewegingsvrijheid wat je met hardboots gewoon minder hebt. Over het algemeen is het wel zo dat de meeste snowboarders softboots gewoon comfortabeler vinden zitten dan hardboots (hardboots zijn ook stuk duurder en lastiger te krijgen). Trouwens skischoenen zijn niet hetzelfde als hardboots voor snowboarden!
    Ander voordeel van softboots is dat je niet zo staat te klossen tijdens de apres ski maar daar zal je zoon van 12 nog wel niet aan mee doen...  😀
    And snow it is.....
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 17 octobre 2010 · 13:21
    Leuk, zo'n offtopic discussie 😃

En waarom is dat wel belang om daarover te reppen in de media, ... ?

Ik wil hem daar wel beter in adviseren, maar weet vooralsnog alleen maar dat slalomboarders een voorkeur voor hardboots hebben ... . Het waarom is mij nog niet bekend.

@Emmer: je geeft nu zelf al antwoord op je vraag. Door de mainstream snowboardindustrie en de rijders wordt hardbooten afgeschilderd als allesbehalve cool. Daardoor wordt de kans dat mensen ermee in aanraking komen nogal beperkt en wordt het antwoord vinden op dit soort vragen lastig. Maar bij mij ben je aan het juiste adres en mocht je zoontje er eens verder mee willen gaan, dan weet ik zo waar hij terecht zou kunnen - stuur me even een PB!

Ik wil nog wel even verder gaan dan GerritA. Hardboots zijn stukken comfortabeler dan skischoenen. Waarom zijn er dan nog steeds zoveel skiërs? Omdat skiërs niet zeuren en je die schoenen nu eenmaal nodig hebt. Bij snowboarden is een beeld ontstaan dat hardboots oncomfortabel zijn en je hebt ze niet perse nodig omdat je met softboots makkelijk slippend een helling af kan komen. Beetje overdreven stelling, maar er zijn veel softbootsnowboarders die niet verder kijken dan dat. Dat kan een keus zijn, maar voor sommigen een niet bewuste keus, omdat ze niet beter weten. Het maken van gesneden bochten gaat stukken makkelijker met hardboots en alpineboard dan met softboots en ook nog eens een stuk extremer. Heb dan ook zeer veel respect voor de softbooters die dit wel kunnen.

Ik denk dat veel ex-wedstrijdrijders die zijn gaan freeriden, hardboots teveel associeren met de tijd dat ze nog wedstrijden reden en er daarom niet meer over reppen; ze willen gewoon lekker genieten van het boarden zonder de druk te moeten presteren in de gates. Daarnaast is de belasting op je lichaam met hardboots zwaarder moet ik toegeven, gelukkig zijn de boards een stuk soepeler geworden dan vroeger en passen zij zich aan aan het terrein in plaats van andersom.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 octobre 2010 · 22:38
    Dank voor jullie antwoorden, Erwin en Gerrit. Als ik het goed begrijp is het voor mijn zoon het beste die hardboots eens te proberen en te kijken of het bevalt. Erwin je krijgt van mij een PB.
  • drbass
    Advanced
    drbass op 18 octobre 2010 · 09:52
    @Morris;  Top geregeld, kreeg vrijdag bevestiging van Oneill voor de afterparty. Feestje was helemaal af, gratis shots, hapjes, drankjes en na afloop een goodiebag met DVD! +JEremy gesproken!!! Thnks.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 18 octobre 2010 · 11:51
    Was inderdaad een leuk feestje, een hoop forummers "live" gezien, hapjes/drankjes goed geregeld. En de silent disco was ook wel apart 😃

Go to heaven, ski like hell!
  • Nielsie
    Tourist
    Nielsie op 18 octobre 2010 · 13:18
    Ik was er veel te kort om een goed oordeel te vellen, jones was al weg evenals de hapjes, heel kort gepraat met een paar wepowder's en de drank was gratis + dvdtje gescoord 😃
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 18 octobre 2010 · 13:37
    Tot hoe laat ging het feestje in de Westergasfabriek eigenlijk door? Ben benieuwd of ik nog veel gemist heb, moest om half twaalf helaas alweer naar huis. 😞 Tot die tijd heb ik me prima vermaakt!!!
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 18 octobre 2010 · 13:38

jones was al weg

Misschien keek je wel over hem heen? Hij is niet zo groot namelijk viel mij op ;D
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 18 octobre 2010 · 14:38

[quote author=Nielsie link=topic=1554.msg23670#msg23670 date=1287400712]
    jones was al weg

Misschien keek je wel over hem heen? Hij is niet zo groot namelijk viel mij op ;D
    [/quote]

Haha...was mij ook al opgevallen; maar een beetje creatief zijn en je ziet er niets van op een foto 😉

De dj en mc gingen er rond 1.00 u / 1.30 uuur al weer vandoor, wat wel jammer was want de wp-crew begon er net lekker in te komen op de dansvloer. In de Gashouder was er nog een mooi feestje aan de gang, maar helaas stonden we daar niet op de gastenlijst  :-\

Leuk om al die WP-ers te zien: zowel m'n vertrouwde poedermaatjes als ook nieuwe gezichten!
  • Steef
    Advanced
    Steef op 18 octobre 2010 · 14:52
    Was een leuke avond, film was vermakelijk. Afterparty hebben we gemist, dus heb geen DVD gescoord. Wel een Philips/ONeill headphone, dat dan weer wel...😃.

Oh ja..en HET boek laten signeren door mr JJ... 8)

Every turn is a sign of weakness
  • Opa
    Advanced
    Opa op 18 octobre 2010 · 17:16
    Jij bent volgens mij de eerste die iets zegt over de FILM. :😃
    Is-ie zo matig?
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 18 octobre 2010 · 17:52
    Ik herhaal maar weer eens wat ik op Facebook zei.

1. je moet de film hebben omdat hij in t rijtje klassiekers thuishoort
    2. maar is ie goed?
    3. ja en nee
    4. nee, wat hij laat zien, lieten vele Fransen al veel eerder zien
    5. het editwerk is niet altijd even sterk en zelfs een beetje vermoeiend op den duur
    6. ik mis het verhaal achter het verhaal.. te veel beelden, te weinig diepgang. Wat dat betreft is Signatures een film met veel meer diepgang
    7. en ja...
    8. want het is wel knap hoe Amerikanen dit weer weten neer te zetten
    9. zij weten hoe je iets aan de man moet brengen

Moet je 'm hebben? Ja
    Moet je 'm zien? Ja
    Is ie vernieuwend? Nee
    Supermontage? Nee

Wat dan wel: een next level voor velen, aardig gedocumenteerd
    Ik zie kansen voor Allardfaas en Chilo.tv 😉
    May the powder be with you.
  • Nielsie
    Tourist
    Nielsie op 18 octobre 2010 · 17:53

[quote author=Nielsie link=topic=1554.msg23670#msg23670 date=1287400712]
    jones was al weg

[/quote]

Ik kwam pas om half 1/kwart voor 1 aan :S, de lengte van jeremy valt toch wel mee? volgens wikipedia is hij '5' 10" tall' = 1,78 meter
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 18 octobre 2010 · 19:05
    1.78 meter is de absolute perfectie wat lengte betreft  😉
    Ik had het idee dat hij kleiner was 1.70 ofzo (kleiner dan ik iig)
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 18 octobre 2010 · 20:17

Jij bent volgens mij de eerste die iets zegt over de FILM. :😃
    Is-ie zo matig?

Misschien omdat de meeste alleen een kaartje hadden voor de party?  ;D

Maar de film is ook wel vet hoor, inderdaad niet zo slick als pak hem beet de Absinthe films, maar meer a-la 'lines'.  Ik merk wel dat ik een beetje moeite heb met films die zich richten op een rider (ook al is het JJ), dat zat me bij thats it thats all ook al een beetje dwars.

Xavier had -veel- meer aandacht mogen / moeten krijgen en daarna ze gaan naar AK met friggin all star line up waar ze eigenlijk niet zo heel veel mee doen ... Dat had een film op zich kunnen zijn!?

Wel leuk dat ie aardig wat beeld van die Ryland Bell laat zien, kan me niet herinneren dat ik die eerder voorbij heb zien komen en die gast ript ook wel aardig.

Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 11 novembre 2010 · 12:14
    Zondag 12 Dec. 12:00 wordt de film gedraaid in Euroscoop in Tilburg.
    1e 100 gratis als je je aanmeldt. http://sportieftilburg.nl/nl/newsletter/view/7/0c0be3e9511eba7b74ec03d... meer info.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 11 novembre 2010 · 15:19
    Volgens mij is hij http://snowsafety.nl/Snow_Safety_Center/LUSTRUMCONGRES.html... ook te zien, maar niet op 16 mm, schat ik.  😋
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro