Wildspitze en Linke / Rechte Fernerkogel volgende week

• Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 décembre 2016 · 18:05
    Voor het geval er iemand in de buurt is en interesse heeft! De omstandigheden zijn natuurlijk niet optimaal, maar als student zit ik teveel vast aan de vakanties en wil ik in ieder geval iets leuks gedaan hebben!
    Ik heb volgende week met Roland Marschnig (berggids in Sölden) afgesproken. Op de planning staan de Wildspitze en iets als de Fernerkogel. Uiteraard nog onder voorbehoud. Vooralsnog ben ik alleen. Als je interesse hebt om één of twee dagen aan te sluiten, laat het weten! Eventueel zelfs nog een plek vrij in de auto komende maandag 😃
  • FreekBardoel
    Advanced
    FreekBardoel op 17 décembre 2016 · 19:19
    Welke dagen precies? Want ik ben al in Oostenrijk en hebbm in ieder geval vanaf donderdag vrij
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 17 décembre 2016 · 20:10
    Oeps, dacht dat ik die erbij had gezet. Het gaat om de woensdag (21 dec) en donderdag (22 dec)!
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 21 décembre 2016 · 19:01
    Hey luukie,

laat me weten hoe het geweest is.
    Zit volgende week in het oetztal en door gebrek aan sneeuw op zoek naar alternatieven om mijn split te testen

grts
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 21 décembre 2016 · 19:48
    Morgen de Wildspitze, ik laat het je weten!
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 23 décembre 2016 · 23:07
    @kristalklear Hierbij wat foto's van de tocht: http://server.lupanas.nl/photo/?t=Albums/album_57696c64737069747a65203...

De tocht was erg mooi. De sneeuw compleet verwaaid. Enorm griffig, ijs en hard. Dat maakte het op de steile stukken even wat moeilijker. Harscheisen aan te raden. De afdaling was k**** haha. Lekker werken dus. We hadden het strakblauw, dat maakt het natuurlijk helemaal perfect. We zijn een kleine 2,5 uur aan het klimmen geweest. De graat zelf was erg goed te doen. Wel moet je vanaf het Mittelbergjoch eerst een couloir te voet afdalen omdat er te weinig sneeuw is. Afdalen naar Vent en omstreken is ook niet mogelijk. Dus via Pitztal, of een extra lange tocht vanaf Sölden zou in principe mogelijk moeten zijn. Als je nog een goede gids zoekt, contacteer Roland. Hele fijne gast! En noem doe hem vooral de groeten van mij 😃
  • kristalklear
    Advanced
    kristalklear op 24 décembre 2016 · 11:25
    Thanks voor de update.
    Toch een mooie tocht kunnen doen aan de hand van de foto's te zien.
    Heb je de tocht gestart vanuit Vent?

Ik ben net aangekomen in Oetz en zoals verwacht weinig sneeuw te bespeuren dus ga zeker Roland eens contacteren.
    Heb jij zijn contact?
    Ben jij nog in de geburen btw?

groeten
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 24 décembre 2016 · 12:09
    Nee, vanuit Vent zou het mooiste zijn. Maar helaas is er geen sneeuw en dan wordt het een heel eind lopen. Wij zijn dus vanuit de Pitztaler Gletscher gegaan. Ik ben samen met Roland daarheen gereden. Dus je krijgt er gratis een gezellige rit bij! 😃 Zijn gegevens:

info@bergfuehrer-soelden.at
    0043 699 17310027
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 24 décembre 2016 · 12:09
    P.S. Ik ben net weer in NL gearriveerd. Anders ging ik nog een keer mee haha!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro