Telemarkers opgelet!

• Steven
    Tourist
    Steven op 14 janvier 2011 · 09:20
    @basti: begrijp ik dat jij ook mee gaat? BMB testteam!
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 14 janvier 2011 · 10:03
    1. ben er bij.
    2. rijd vanuit Bergen NH en er kunnen nog twee personen meerijden.
    3. I will follow
    4. heb ongeveer alles bij me.

Maurice
    tijd om te gaan
  • ollie
    Expert
    ollie op 14 janvier 2011 · 10:39
    Ben weliswaar geen telemarker, maar dat weekend ben ik zelf aan de chase met vriendinlief.
    Zal dus waarschijnlijk ook niet met jullie meekrassen, maar een biertje is nooit vervelend.. 😃
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 14 janvier 2011 · 11:37
    Nog even: plan is om iig het weekeind samen te rijden... dus 22/23 januari zitten we wmb allemaal sowieso bij elkaar. Dagjes voor of na plakken moet je natuurlijk helemaal zelf weten maar is wel leuk om hier ook kenbaar te maken. In eerste instantie gaven de meesten aan ook de maandag erbij te willen pakken.

Ik probeer zelf donderdagavond weg te rijden en maandagavond/-nacht terug te zijn (shit: moet oppas regelen voor maandag... Ai!). Afhankelijk van het weer zou dat ook nog een dagje naar achteren kunnen maar dan wordt het zo stressen om zaterdagochtend tijdig in de liftrij te staan...
    White room,Pillow lines,I rule
  • Steven
    Tourist
    Steven op 14 janvier 2011 · 12:18
    Zoals ik het nu hoor zet ik in op do- avond rijden, uur of vijf weg. Dan pak ik bijna een volle nacht slaap, uur of één auto aan de kant en tukken. 's Ochtends negen uur bij de lift...
    Zo- of ma- avond terug.
    @telemikey: wij zitten op hetzelfde schema, carpool?
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 14 janvier 2011 · 12:55

Zoals ik het nu hoor zet ik in op do- avond rijden, uur of vijf weg. Dan pak ik bijna een volle nacht slaap, uur of één auto aan de kant en tukken. 's Ochtends negen uur bij de lift...
    Zo- of ma- avond terug.

Klinkt als een idee. Wil nog wel even met thuisfront over datum terug overleggen (ivm oppas/ kids) en koningwoning polsen hoe hij er in zit/ wat zijn plannen zijn.

Ik laat nog van me horen!
  • Allart
    Beginner
    Allart op 14 janvier 2011 · 13:25
    Kan er helaas niet bij zijn! 😞 Lijkt me wel heel gaaf 😃
    Er zwerft hier ook nog ergens een Jeroen rond die telemarkt.
    Mogelijk een volgende keer!
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 14 janvier 2011 · 15:21
    jajaja ik ben dr bij hoor! ben donderdag tot 9 uur aan het werk, daarna kan ik weg (vanuit den haag)
    nog anderen uit die regio? wil zondagavond terug maar evt maandag kan ook als dat beter uitkomt. (lees als er nog verse pow valt)
    Heb zelf een auto kan max 2 personen extra mee met wat creatief wegstouwen van gear, (rijdt niet heel zuinig overigens zo'n beetje 1 op 11)
    heb alle shizzle pieps, vellen the works, maybe handig als we een gebied gekozen hebben om een kaart te regelen?
    mzzl
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • telemarkwatti
    Advanced
    telemarkwatti op 14 janvier 2011 · 15:28
    hmm,   fijn dat er initiatieven van/voor freeheel fanaten zijn. Spijtig dat het me niet lukt om me aan te sluiten. (ben er nog maar pas van op de hoogte). Wil eindelijk eens graag met een groep gelijkgezinden de poederberg af en zo wat interesses delen en mekaar wat bijleren. Ben dat gezaag van die skiers en borders altijd maar opnieuw over die kapotte binding al een beetje beu. 😋 . Begon me al een beetje eenzaam te voelen.

Efin, misschien een volgende keer

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 14 janvier 2011 · 15:39

hmm,   fijn dat er initiatieven van/voor freeheel fanaten zijn. Spijtig dat het me niet lukt om me aan te sluiten. (ben er nog maar pas van op de hoogte). Wil eindelijk eens graag met een groep gelijkgezinden de poederberg af en zo wat interesses delen en mekaar wat bijleren. Ben dat gezaag van die skiers en borders altijd maar opnieuw over die kapotte binding al een beetje beu. 😋 . Begon me al een beetje eenzaam te voelen.

Efin, misschien een volgende keer

Hey, toppie dat je uit de lurker status bent gekomen  ;D

Vergeet niet dat we nu toevallig proberen 'en group' allemaal tegelijk bij elkaar te komen maar dat er ook naast dit weekeind nog voldoende door teleharkers wordt geript... Even balletje opgooien hier en je hebt zomaar een trip maatje die ook van die kapotte bindingen houdt!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 14 janvier 2011 · 16:33
    cool dat t artikel op de voorpagina plots een hoop meer reacties oplevert!! maar idd, dit is niet het enige tripje  ;D

ook grappig is dat als je http://www.wepowder.nl/zoeken op tele* of tel* je al best een aantal telemarkers op wepowder kan vinden. igg hen die zoiets in hun usernam verwerkt hebben. jammer dat je niet op op de kenmerken van profielen kan zoeken.

http://verticaldissidents.net
  • Steven
    Tourist
    Steven op 14 janvier 2011 · 16:47
    Ik heb voor de gelegenheid mijn avatar even met een telemark-fotootje opgepimpt.

• kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 14 janvier 2011 · 22:16

jajaja ik ben dr bij hoor! ben donderdag tot 9 uur aan het werk, daarna kan ik weg (vanuit den haag)
    nog anderen uit die regio? wil zondagavond terug maar evt maandag kan ook als dat beter uitkomt. (lees als er nog verse pow valt)

Het schema (Do/Zo evt Ma) lijkt me ok. En ik kan op donderdagavond om kwart voor negen met ronkende motor klaar staan in Den haag. Is dat wat? Evt. kan ik voor die tijd nog iemand oppikken ten noorden van Den haag. Is dat wat2?
    tijd om te gaan
  • Spider
    Tourist
    Spider op 14 janvier 2011 · 22:56
    de grote vraag gaat het vallen en waar dan  ???
    Better to burn out, then to fade away.
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 14 janvier 2011 · 23:51

krijg net Kamchatka door  ;D
    tijd om te gaan
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 15 janvier 2011 · 09:28

[quote author=Spider link=topic=1778.msg31180#msg31180 date=1295042173]

krijg net Kamchatka door  ;D
    [/quote]

Sneeuw medium Kikkerindekou spreekt. Nou... Dan moeten we daar maar naar toe rijden!! ;D

Ps. Zie je t wel zitten om maar Oostenrijk te gaan?? 😋
  • koningwoning
    Tourist
    koningwoning op 15 janvier 2011 · 13:05

[quote author=Steven link=topic=1778.msg31106#msg31106 date=1295003897]
    Zo- of ma- avond terug.

Klinkt als een idee. Wil nog wel even met thuisfront over datum terug overleggen (ivm oppas/ kids) en koningwoning polsen hoe hij er in zit/ wat zijn plannen zijn.

Ik laat nog van me horen!
    [/quote]

Mijn internetverbinding lag er gisteren uit.... enfin:

1. YESSSSSSS  ;D
    2. ik rij het liefst met iemand mee: ik kan vanaf donderdagochtend en kan t/m maandag, maar moet maandag ‘s avonds wel terug - dus Steven: ik rij graag met je mee als je daar geen problemen mee hebt.
    3. maakt mij niet uit - als er maar verse shizzle ligt
    4. heb alles, maar als iemand een paar brede telemarks voor ouderwetse (lees: non-NTN) schoenen heeft, dan wil ik best graag iets nieuws proberen want mijn skies vallen bijna van ellende uit elkaar  :-\.

No, I will NOT calm down
  • Steven
    Tourist
    Steven op 15 janvier 2011 · 19:02
    Er is een kans dat mijn vaste poedermaatje/telemarkvriendje ook meegaat, in dat geval is de tweede slaapplek achterin vergeven. Er kunnen dan sowieso nog twee mensen meerijden, ik ben alleszins bereid naast een hotel te gaan staan...

Mijn planning neemt steeds vastere vormen aan: donderdagavond om een uur of vijf gaan rijden, zo-av of ma-av terug (al naar gelang de condities)

@Koningwoning: het is dus prima als je mee wilt rijden. Ik heb zelf BMB-originals met normale telemarkbindingen. Bovendien heb ik nog een paar prototypes van twee jaar geleden waar we bindingen op kunnen schroeven. Ik zal die wel meenemen. We praten over 196 cm, 115 onder de voet, voorspanning over 130cm, voor en achter rocker. Softe flex. Heerlijke telemark-ski, op de piste wel heel zwaar.
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 15 janvier 2011 · 22:10

[quote author=tellie-G link=topic=1778.msg31126#msg31126 date=1295014897]

Het schema (Do/Zo evt Ma) lijkt me ok. En ik kan op donderdagavond om kwart voor negen met ronkende motor klaar staan in Den haag. Is dat wat? Evt. kan ik voor die tijd nog iemand oppikken ten noorden van Den haag. Is dat wat2?

[/quote]

helemaal super! denk dat ik dat laatste kwartiertje nog wel moet kunnen ontduiken als t niet te druk is 😀
    mijn auto is dr vandaag mee opgehouden, althans, hij wil niet meer remmen grmpf. :S dus met je meerijden komt me wel heel erg goed uit nu 😃
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 17 janvier 2011 · 08:02
    En wat is de slechtste voorbereiding voor een weekeind skien die je je kunt voorstellen?

Precies. Ik heb een buikvirusje opgelopen en loop momenteel aan twee kanten leeg. Wat kun je je toch beroerd voelen...  :-X
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 janvier 2011 · 09:25

En wat is de slechtste voorbereiding voor een weekeind skien die je je kunt voorstellen?

Precies. Ik heb een buikvirusje opgelopen en loop momenteel aan twee kanten leeg. Wat kun je je toch beroerd voelen...  :-X

mexicaanse griep :😃 :😃 :😃
    hoe dan ook... sterkte
    May the powder be with you.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 17 janvier 2011 · 12:22

Precies. Ik heb een buikvirusje opgelopen en loop momenteel aan twee kanten leeg. Wat kun je je toch beroerd voelen...  :-X

sterkte!!
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 17 janvier 2011 · 12:56

Zit je bij de http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/7982063/Afhaalchinees-mogelijk-o...
    WeRookie
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 17 janvier 2011 · 14:15
    LOL.

Woon in Barendrecht, dus heb wel volgens de autoriteiten onder de rook van Moerdijk gezeten toen die brand woedde... Maar chinees heb ik niet gegeten.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 18 janvier 2011 · 11:36
    @Steven: ik ga zelf rijden... Dan heb ik iets meer flexibiliteit ook gezien mn darmtoestand momenteel. Zit zelf nog steeds op donderdagmiddag/ -avond vertrekken, maandagmiddag terug, tenzij ik me helemaal brak voel en/ of omstandigheden zuigen. Dan wordt het zondagavond terug.

Nu hopen dat m'n innerlijke mexicaan heel rap de geest geeft (in plaats daarvan heeft ie nu ineens een opleving!)

Vraag is natuurlijk: waar zetten we de pijlen op? Voorlopig lijkt het oosten een veiligere optie dan Piemonte (hoewel ik daar uiteindelijk wel graag (en vaak) terecht kom, gezien lariksen en de cuisine aldaar)
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 18 janvier 2011 · 12:46

Vraag is natuurlijk: waar zetten we de pijlen op? Voorlopig lijkt het oosten een veiligere optie dan Piemonte (hoewel ik daar uiteindelijk wel graag (en vaak) terecht kom, gezien lariksen en de cuisine aldaar)

Aangezien onze verdere plannen voor de week ook richting het oosten gaan heeft ook dat mijn voorkeur. Alhoewel, italiaans eten....  😮😮 beter dan dikke vette schnitzels....
  • Steven
    Tourist
    Steven op 18 janvier 2011 · 18:17
    Hmmm, dan ziet het er naar uit dat ik ook alleen in de auto zit, dat moet efficiënter kunnen. Ik ga zo even een lijstje maken van wie er nu eigenlijk waarvandaan gaat rijden.

Ik moet erbij zeggen dat ik zo flexibel ben als Barbapapa, dus darmkwesties enzo gooien niet zo snel roet in het eten. Als de sneeuw zo-avond compleet verspoord is vind ik het ook prima om terug te gaan.

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 18 janvier 2011 · 21:19

Hmmm, dan ziet het er naar uit dat ik ook alleen in de auto zit, dat moet efficiënter kunnen. Ik ga zo even een lijstje maken van wie er nu eigenlijk waarvandaan gaat rijden.

Ik moet erbij zeggen dat ik zo flexibel ben als Barbapapa, dus darmkwesties enzo gooien niet zo snel roet in het eten. Als de sneeuw zo-avond compleet verspoord is vind ik het ook prima om terug te gaan.

Odie gaat toch niet mee?
  • Steven
    Tourist
    Steven op 18 janvier 2011 · 21:45

Odie gaat toch niet mee?

Net aan de lijn gehad: 90% kans dat hij toch mee gaat! Dat wil zeggen dat ik gewoon in mijn vertrouwde modus, met roadtripbus en vaste slapie op stap kan. Ik heb dan nog twee meerijplaatsen in de aanbieding....

Nu hopen dat het niet die 10% wordt  :-[

O, ik krijg net bericht dat Roelaano ook mee wil, telemarken dus  :😃 Of zou hij heel laf gaan vasthielen?
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 19 janvier 2011 · 10:42
    OK de meest up to date lijst van mensen die a.s. weekeind (22/23jan +/- een of twee dagen) gezamelijk gaan teleharken:

1. Teleaddict
    2. Vriendin van ...
    3. Koningwoning
    4. Steven
    5. tellie-G
    6. riquardh
    7. peejeedee
    8. telemikey
    9. Odie

?? Arjen de Jong

Heb ik zo iedereen? Sta je hier tussen maar kom je niet: laat effe weten svp. Wil je hier wel tussen staan: no problem... ook even laten weten.

Ik ga even jullie via de PM uitnodigen je contact gegevens (mobiel) te communiceren. Weliswaar willen we de meeste communicatie via wepowder afhandelen maar als we eenmaal op weg zijn is het wel prettig als je niet eerst langs het internetcafe moet om te kijken wat de laatste plannen zijn.

Gr. Mike

PS Nou hopen dat de vlokken gaan vallen!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro