Vader, zonen & safety

• RemcoH
    RemcoH op 19 janvier 2018 · 09:38
    Goedemorgen!

Ik ben op zoek naar tips & ervaringen voor het volgen van een cursus safety in de sneeuw voor mijn jongens (15, 13 & 12) en mijzelf. Ik ben na 16 jaar niet skiën met vrouw en jongens vorig jaar en afgelopen december heerlijk de sneeuw ingegaan en we gaan in het voorjaar naar Valtournenche. Iedereen happy, maar ik voel wel een enorme behoefte om de hang naar avontuur (lees naast de piste skiën en wat mijn jongens betreft nog veel gekker) te voeden met bewustwording m.b.t. veiligheid. Het liefst ook in praktische vorm, dat werkt goed voor de jongens. Als het in de buurt van Rotterdam kan is dat logistiek helemaal geweldig!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen & tips!

• markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 19 janvier 2018 · 09:49
    Kijk eens bij het Snowsafety center; 2 dagen theorie in nl, 4 dagen praktijk, echt topcursussen!
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 19 janvier 2018 · 09:56
    @RemcoH check de "academy" hier in de bovenbalk. Bevat veel goede informatie, tekst afgewisseld met filmpjes en afgerond door een test waarmee je kunt checken of de theorie is blijven hangen. Een echte aanrader.

Praktijk cursussen worden gegeven door bijvoorbeeld het Snow Safety Center (http://www.snowsafety.nl). Dit zijn meerdaagse cursussen die in de bergen worden gegeven.

Mijn kinderen zijn nog wat jong om mee te gaan buiten de piste maar ik laat ze wel regelmatig oefenen met het zoeken van een pieper. Dat vinden ze superleuk, vooral in de sneeuw. Je moet hiervoor wel over meerdere piepers beschikken.
    *message édité par Ee1co op 19 janv. 2018 09:58
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 janvier 2018 · 09:59
    Je zou even contact op kunnen nemen met Rolf, of er iets basic te organiseren valt dat voor kinderen te volgen is. bv ochtend theorie en middag oefenen met zoeken en zo.

Gezien de leeftijd van de jongens denk ik niet dat de normale lawine I de oplossing is.

ps: zoeken oefen ik met mijn dochtertje in de sneeuw, bv bij slecht weer of einde vd dag.

*message édité par evr66 op 19 janv. 2018 10:00 (15% bewerkt)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 19 janvier 2018 · 10:15
    Je zou even contact op kunnen nemen met Rolf, of er iets basic te organiseren valt dat voor kinderen te volgen is. bv ochtend theorie en middag oefenen met zoeken en zo.

Gezien de leeftijd van de jongens denk ik niet dat de normale lawine I de oplossing is.

evr66 op 19 jan 2018 09:59

Als er meer jongeren komen is het wellicht een idee voor op het pieperfest iets voor ze te organiseren?
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 janvier 2018 · 10:18
    Goed plan! Als dit qua planning lukt, zijn we er bij!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 19 janvier 2018 · 10:30
    Of een soort family account op de Wepowder academie? Iets waarin de kids ook kunnen lezen en vragen beantwoorden.
  • JoRetro
    Advanced
    JoRetro op 19 janvier 2018 · 10:40

Ik heb Rolf een aantal jaren geleden al gevraagd / voorgesteld een cursus voor kinderen, evt verschillende leeftijdgroepen, te ontwikkelen. Mijn oudste dochter was toen 13 en is inmiddels 18.
    Helaas nog niet van de grond gekomen.

Hopelijk duurt het met steeds meer navraag niet al te lang meer.

*message édité par JoRetro op 19 janv. 2018 10:41
    What's wrong with old-school??
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 19 janvier 2018 · 10:55
    @RemcoH ik zit nu nog in Canada, maar stuur me een bericht met je telefoonnummer en dan bel ik je even begin volgende week
    May the powder be with you.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 19 janvier 2018 · 10:59

Ik heb Rolf een aantal jaren geleden al gevraagd / voorgesteld een cursus voor kinderen, evt verschillende leeftijdgroepen, te ontwikkelen. Mijn oudste dochter was toen 13 en is inmiddels 18.
    Helaas nog niet van de grond gekomen.

Hopelijk duurt het met steeds meer navraag niet al te lang meer.
    JoRetro op 19 jan 2018 10:40
    Ja, t is nu een beetje (goed bedoeld) aanmodderen door de betreffende ouders, die tenslotte zelf ook geen expert zijn.

Probeer wel altijd als we op pad zijn toe te lichten hoe en waarom (meestal waarom niet), maar ja, dat blijft amateuristisch gepruts natuurlijk 😃
  • RemcoH
    Tourist
    RemcoH op 21 janvier 2018 · 08:53
    Dank allemaal voor de tips & suggesties. Ik heb weer wat te doen 😃
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 25 janvier 2018 · 09:21
    @RemcoH ik heb jou en Xander een berichtje gestuurd. Ik zat de afgelopen dagen in Canada.
    Ik ben vanmiddag on the road en bel je dan even.
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 28 janvier 2018 · 14:55
    Late reactie, maar hier ook een vader van tieners (13 en 15 jaar). Bij mij zijn het dochters, wat wellicht een mooie combinatie zou kunnen opleveren @RemcoH (? 😉 ).
    In december na jaren weer eens met mijn broer geskied, zoals we dat 30 jaar geleden deden op een 'diepsneeuwkamp' dat toentertijd door de NSV werd georganiseerd.
    Mijn neef van 16 jaar was er ook bij in december en die vroeg zich meteen af of er ook zoiets voor de huidige generatie niet bestaat.
    Volgens mij zouden we dit met een paar enthousiaste mensen op Wepowder best kunnen organiseren. @meteomorris: begrijp ik uit vorige posts dat jij al mogelijk wat in gedachten had??
    Welke week hebben jullie kids vrij in februari?
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 28 janvier 2018 · 15:17
    @nzwarts klopt, wordt aan gewerkt. Welke regio zit je?
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 28 janvier 2018 · 15:28
    Hier ook zeer zeker interesse, regio Rotterdam 😃
    *message édité par evr66 op 28 janv. 2018 15:28 (2% bewerkt)
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 5 février 2018 · 09:51
    @meteomorris: Ik zit in de regio waar de beste sneeuw valt 😃.
    Maar in NL zit ik in het midden van het land: Amersfoort.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro