Karabiner voor klimgordel

• RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 28 février 2018 · 13:59
    Voor de gearfreaks alhier: een tijdje geleden kreeg ik van een vriend deze klimgordel cadeau (Arc'teryx LEAF E220 Rigger's Harness):

Super licht en dus ideaal voor het tourskien. De handleiding (https://images.arcteryx.com/pdf/E220-Riggers-Harness-H150-User-Manual....) geeft een specifieke eis aan de karabiner (foto 3):

Weet iemand waar ik deze karabiner kan kopen/bestellen. De lokale Bever in Amsterdam kon mij hier niet aan helpen helaas.
  • guusloman
    Beginner
    guusloman op 28 février 2018 · 14:11
    Ik verwacht dat hier wel wat tussen staat!
    https://www.canyonstore.nl/c-2023178/karabiners-maillons/...

Aanvulling:
    Om precies te zijn: https://www.canyonstore.nl/a-30306553/autolock/petzl-omni-triact-lock/...
    *message édité par guusloman op 28 févr. 2018 14:17 (34% bewerkt)
  • Markie
    Advanced
    Markie op 28 février 2018 · 14:32
    Mooie (sport)klimgordel maar doordat de beenlussen niet verstelbaar zijn minder geschikt als tourgordel.
    Let erop dat de gordel ook moet passen over je winterkleding.
    De carabiner die je zoekt is een belaymaster/autolock oid. Hoeft niet eentje te zijn zoals foto-3. Op foto- 4 gebruiken ze 2 HMS carabiners wat ook kan maar minder handig is.
    Dit zouden ze bij bever ook moeten weten!
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 28 février 2018 · 15:12
    Mooie (sport)klimgordel maar doordat de beenlussen niet verstelbaar zijn minder geschikt als tourgordel.
    Let erop dat de gordel ook moet passen over je winterkleding. De carabiner die je zoekt is een belaymaster/autolock oid. Hoeft niet eentje te zijn zoals foto-3. Op foto- 4 gebruiken ze 2 HMS carabiners wat ook kan maar minder handig is.
    Dit zouden ze bij bever ook moeten weten!Markie op 28 feb 2018 14:32

Er zijn volgens mij niet echt "beenlussen" het lijkt één lus.

Vast lekker handig meenemen maar ik zou zelf denk ik voor net iets minder minimalistisch gaan. Voor sportklimmen zou ik dit zéker niet gebruiken.

On topic: Zo'n carabiner als @guusloman linkt lijkt me inderdaad wat ze bedoelen.
    *message édité par Willem2k op 28 févr. 2018 15:14 (6% bewerkt)
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 28 février 2018 · 15:17
    Er zijn volgens mij niet echt "beenlussen" het lijkt één lus.
    Klopt! Ik moest ook even 2x knipperen met m'n ogen toen ik hem uitpakte.

On topic: Zo'n carabiner als @guusloman linkt lijkt me inderdaad wat ze bedoelen.Willem2k op 28 feb 2018 15:12
    Tnx allen!
    *message édité par RuudvW op 28 févr. 2018 15:18 (22% bewerkt)
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 28 février 2018 · 15:33
    Volgens mij is de standaard buiten altijd direct inbinden. En niet met een enkele of twee tegengestelde biners. Mocht je dat toch doen. Altijd voor 2 dubbel beveiligde biners gaan balllock oid.
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Markie
    Advanced
    Markie op 1 mars 2018 · 13:04
    Direct inbinden zeker met (voor)klimmen maar bij tourskiën met 3á4 man een gletsjer oversteken gaat dat niet. Dit gordeltje heeft behalve zijn gewicht niet zoveel voordelen om te gebruiken in alpine omgeving vind ik. Wat @willem2k zegt, te minimalistisch, je hebt sowieso meer klimtools nodig die je ergens aan wil clippen. En wat die camouflageduitser in dat filmpje zegt, je mist aan de achterzijde elastieken die de beenlussen in positie houden. Als je m gaat dragen tijdens het touren is dat serieus heel a-relaxed.
    Ik had ooit soortgelijk ultra licht klimgordeltje dat ik met voorklimprojecten gebruikte. Kan prima is alleen niet zo comfortabel 😃
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 3 mars 2018 · 16:00
    Heb zelf een oudere versie van deze: https://www.klimwinkel.nl/catalog/klimgordels-c-21.html/edelrid-loopo-...

lichter, goedkoper, comfortabeler (imho), piepklein onderin je rugzak. Prima op de gletscher of voor een rapelletje. Ook een carbiner nodig, ik gebruik zelf meestal een gewone locking HMS, maar zal hiermee misschien een best practise overtreden...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro