Gasflesjes voor Airbag rugzak mee in vliegtuig

• rikh
    Beginner
    rikh op 6 décembre 2019 · 11:49
    In januari gaan we op diepsneeuw trip naar Hokkaido in Japan.
    Kunnen de gaspatronen voor de airbag mee in het vliegtuig?
    Indien niet, kunnen we er dan gemakkelijk aangeraken in Japan?
  • AlexSki
    Beginner
    AlexSki op 6 décembre 2019 · 11:56
    Hangt een beetje van de vliegmaatschappij af. Ik zou er gewoon een telefoontje aan wagen.
    When life gets too complicated.... SKI
  • henwildie
    Advanced
    henwildie op 6 décembre 2019 · 12:16
    Formuliertje airline invullen en dan mogen ze mee als handbaggage
    Pistes, zijn dat niet die platgereden stukken tussen de poeder?
  • djmj
    Advanced
    djmj op 6 décembre 2019 · 14:52
  • Yves
    Advanced
    Yves op 6 décembre 2019 · 15:13
    Zeker checken met de airline in kwestie. Bij ons (ANA) vroegen ze om ze in handbagage te steken in Zaventem, en bij terugkeer uit Sapporo moesten we ze in de checked luggage steken (met specsheet + vertaling in 't Japans).
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 9 décembre 2019 · 10:36
    Pas op hierbij! Ik vloog vorig jaar met Eurowings van Munchen naar Amsterdam. Ik had van tevoren gebeld dat ik mijn airbag mee zou hebben, en ze verzekerden me dat het geen probleem was, mits ik het systeem ontkoppelde. Dat heb ik braaf gedaan. Kwam ik thuis, bleek de persluchtfles uit mijn tas gehaald te zijn, met een formulier erin "gevaarlijk item, verwijderd uit bagage".
    Ik ben nu met ze in discussie over vergoeding van de fles, maar dit gaat niet zomaar, dus.
  • petertav
    Beginner
    petertav op 26 décembre 2019 · 11:40
    Check met je luchtvaartmaatschappij. Ik heb ze in de reistas gestoken niet in de handbagage, wél nadat ze bij incheck hebben gekeken wat het was, én dat er een papier van de fabrikant bijzat met uitleg wat het is, plus formulier van de luchtvaartmaatschappij. Alles losgemaakt van de plofzak, en met alle papieren in de reistas gestoken naast de plofzak (alles zat in één grote reistas).
    Geen enkel probleem gehad onderweg. MAAR we hadden wel op voorhand gebeld waardoor dit ook stond vermeld in de boeking én op hun computers aldus... even wat werk op voorhand maar erna wel vingers in de neus overal door.
    Grtn.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 27 décembre 2019 · 09:17
    SnowCountry heeft een mooi overzicht mbt vliegen met een airbag: https://www.snowcountry.nl/snowhow/article/lawine-airbag-mee-in-het-vl...
    If in doubt, don't go out!
  • Bohdie
    Advanced
    Bohdie op 27 décembre 2019 · 11:26
    Twee keer zonder problemen ABS airbags meegenomen naar Hokkaido. Wel aanmelden en inderdaad documentatie (in het Japans) meenemen en meeverpakken bij de cilinder. De grootste verwondering ontstond op de binnenlandse vlucht van Tokio Narita naar Sapporo met Vanilla Air. Daar moesten we wel het e.e.a. uitleggen maar ook daar lukte het.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 28 décembre 2019 · 11:29
    Aanmelden, uitleggen, regels uitgeprint erbij stoppen, zelf het verhaal kennen (IATA table 2.nogwat etc): Meestal gaat het goed. Bij sommige vliegvelden gaat het ook goed als je niks zegt en de boel gewoon meeneemt. Handbagage is het 'veiligst', want dan kan je persoonlijk tekst & uitleg geven als er twijfel ontstaat. Zorg dat je tijd hebt.

Heb ook al 2 keer meegemaakt dat m'n cilinder 'gejat' is uit m'n ruimbagage (ondanks alle vereisten in orde); kennelijk door personeel dat de regels niet kent (bv. omdat er teveel doorloop is, beroerd salaris, hoge werkdruk, etc). NB dat deze douaniers('-assistenten) meestal niet in dienst is van de luchtvaartmaatschappij, maar dat jouw luchtvaartmaatschappij wel verantwoordelijk is voor het verschepen van je bagage. Cilinder weg? Klacht indienen bij je airline en je niet af laten schepen heeft me tot twee keer toe een nieuwe cilinder opgeleverd; gelukkig was 't allebei de keren op de terugweg...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro