snowboarden met sticks

• wimdes
    Beginner
    wimdes op 24 novembre 2010 · 21:10
    Met het vorige skistokken topic high in the sky, ff nieuw topic: wie snowboardt met sticks???
    Niet om te gaan wedel-boarden... maar zou af en toe handig zijn om uit een vlak stuk weg te komen, of om snelheid erin te houden bij 't traverseren. Of wanneer een skiënde gids je meeneemt op een ploeter weggetje.

So far online een paar telescopische sticks gevonden, maar met ingeschoven 60-65 cm nog altijd te groot om in een rugzak te steken, en onhandig om buiten op een ABS te bevestigen. Of valt dat allemaal wel mee?
    Wie boardt rond met een paar stiekeme sticks???
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 novembre 2010 · 21:47
    Ik heb toevallig laatst een setje op de kop getikt, meer vanuit de gedachte dat het wel eens handig kon zijn bij het omhooglopen / klauteren. Ontdek alleen net (bij het zoeken van een plaaatje) dat het blijkbaar de dames uitvoering is dus dat gaat natuurlijk nooooit iets worden (het zal mijn onwetendheid wel zijn maar ... wtf een dames skistok?  ???)

Maargoed, heb ze nog niet kunnen gebruiken dus ik weet nog niet hoe handig het is. Maar ik verheug me er al op om eindelijk terug te kunnen prikken in de rij bij de lift  ;D
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 novembre 2010 · 21:54
    De damesuitvoering? Hij kan omgebouwd worden zodat hij ook als plasgootje in een urinoir te gebruiken is, of zo ??? ;D
  • skiester
    Advanced
    skiester op 24 novembre 2010 · 22:17

De damesuitvoering? Hij kan omgebouwd worden zodat hij ook als plasgootje in een urinoir te gebruiken is, of zo ??? ;D

neeeeeh emmer!  De dames uitvoering is gemaakt zodat je hem ook voledig opgevouwen kunt gebruiken als maandelijkse kurk. Voor bepaalde heren wellicht ook aantrekkelijk? (weet je meteen waarom er soms mensen in de lift staan die kijken alsof ze iets dwars zit..) ;D

[size=6pt](sorry heel erg ot maar ik kon het ff niet laten...)[/size]
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 24 novembre 2010 · 22:25
    lol @ maandelijkse kurk  ;D
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 novembre 2010 · 10:24
    Mja, het enige wat ik kon verzinnen was dat ze misschien korter zijn en dat de greep misschien voor kleinere handen gemaakt is ...
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 25 novembre 2010 · 12:07

Mja, het enige wat ik kon verzinnen was dat ze misschien korter zijn en dat de greep misschien voor kleinere handen gemaakt is ...

It's all in the mind..... :😃
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • NLS
    Tourist
    NLS op 25 novembre 2010 · 12:11
    Ik heb net BD Expeditions gekocht. Word mijn eerste seizoen met eigen stokken, heb ze ook nodig om comfortabel te splitten.
  • wimdes
    Beginner
    wimdes op 25 novembre 2010 · 23:21

Ik heb net BD Expeditions gekocht. Word mijn eerste seizoen met eigen stokken, heb ze ook nodig om comfortabel te splitten.

hoe pak jij ze, op of in rugzak?
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 26 novembre 2010 · 11:36
    Gewoon tussen je kaken klemmen. Makkelijk bereikbaar en het ziet er behoorlijk gefocust uit.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 26 novembre 2010 · 12:15
    ;D
  • NLS
    Tourist
    NLS op 26 novembre 2010 · 12:20
    ;D

Ik denk buiten de tas, maar ik moet aan de slag met de indeling eerlijk gezegd.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 novembre 2010 · 12:51

[quote author=Emmer link=topic=1923.msg27262#msg27262 date=1290632089]

neeeeeh emmer!  De dames uitvoering is gemaakt zodat je hem ook voledig opgevouwen kunt gebruiken als maandelijkse kurk. Voor bepaalde heren wellicht ook aantrekkelijk? (weet je meteen waarom er soms mensen in de lift staan die kijken alsof ze iets dwars zit..) ;D

[size=6pt](sorry heel erg ot maar ik kon het ff niet laten...)[/size]
    [/quote]

Gaan we hier ontsporen? Het is dan wel 'Vunzige Vrijdag' maar dit wordt wel ranzig  😀 😀
  • poedersletje
    Tourist
    poedersletje op 27 novembre 2010 · 14:34

hoe pak jij ze, op of in rugzak?

Buiten je rugzak. Punten naar beneden, zodat je niet bij een onbedoelde Scorpion de punten in je nek heb hangen...

"Some people will tell you that slow is good, but I'm here to tell you that fast is better.
  • Jurgen
    Advanced
    Jurgen op 27 novembre 2010 · 17:39
    ik neem al jaren telescopic poles mee tijdens het snowboarden. Niet altijd, maar als je je runs een beetje plant en je weet dat je vlak of op langlauf loipe gaat eindigen, is dat het toch wel heel handig om wat bij te kunnen steken. Ook tijdens het hiken, zijn poles super handig.

Ik heb al verschillende modelletjes versleten (of gewoon kwijtgespeeld). Heb nu een setje van Black Diamond (in carbon), lekker licht en heel compact op te bergen. Tijdens het 'gewoon boarden' gaan ze in de rugzak. Op het eind van de run of wanneer ik denk dat het nodig wordt, ff stoppen en dan steek ik ze dwars tussen rug en rugzak met de punten naar beneden. Wordt het dan echt nodig, dan hoef ik niet meer te stoppen en kan ik ze gewoon al rijdend er van tussen halen, op lengte zetten en beginnen 'stoempen'. FF wennen, maar eens je de trick door hebt, werkt dat perfect.

• Jurgen
    Advanced
    Jurgen op 27 novembre 2010 · 18:05
    mezelf corrigeren: in of aan de rugzak. Afhankelijk van de rugzak die ik meeneem en dat is dan weer afhankelijk van de tocht die op het programma staat. Voor een meerdaagse huttentocht of het betere alpinisten werk is de rugzak nu eenmaal iets groter dan voor een dagje prullen naast de piste.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro