repareren/vervangen rits The North Face

• Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 10 janvier 2020 · 11:14
    hey all,

heeft iemand ervaring met het vervangen of repareren van een grove rits?
    Bij mijn Jas van TNF zijn twee tandjes precies boven elkaar afgebroken, waardoor de rits niet meer open en dicht gaat.
    De jas is verder nog in een prima staat, maar hangt nu stof te vergaren.
    De rits lijkt me erin genaaid, maar daar overheen is de stof ook nog eens dicht geplakt. Eruit halen lijkt mij dus erg lastig,
    maar wie weet heeft een van jullie de gouden tip...

bvd
    Bob
  • emistos
    Advanced
    emistos op 10 janvier 2020 · 12:00
    Mocht het je helpen tijdens het zoeken naar een oplossing, de ritssluiting is een YKK aquaguard vislon 5vt
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 10 janvier 2020 · 13:14
    Mocht het je helpen tijdens het zoeken naar een oplossing, de ritssluiting is een YKK aquaguard vislon 5vtemistos op 10 jan 2020 12:00

dank je wel @emistos

ik ga eens kijken of die ritsen los te vinden zijn op het net
  • Haas
    Expert
    Haas op 10 janvier 2020 · 14:15
    Yo bob, Goed dat je ervoor gaat om de boel te proberen te repareren. Dat is het goede voorbeeld als we gaan voor een beetje duurzaamheid denk ik.
    ik heb ooit eens een reparatie laten doen aan een broek bij een (uiterst bekwame en bevriende turkse) kleermaker. Hiervoor moesten de tapes van de naden eruit waardoor de angst me bekroop dat de hele boel niet meer waterdicht zou zijn. Ik heb er echter nooit iets van gemerkt. Ik geloof best dat het tapen van naden en ritsen een functie heeft maar tegelijkertijd denk ik dat je het niet echt gaat merken als die er deels uit gaan... Sterker nog het zal het ademend vermogen van je jas ten goede komen 😉

*message édité par Haas op 10 janv. 2020 14:19
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 10 janvier 2020 · 14:23
    Bedankt voor de info @Haas.

Ik ben inderdaad net op bezoek geweest bij Turkse kleermaker hier in Katwijk, die al vaker kleinere wonderen heeft verricht,
    hij zei dat het lastig was, maar dat zegt hij bij alles geloof ik, dus ik ga het een poging geven. Beter om te repareren dan consumeren.
    Ik heb online een site gevonden waar de ritsen los a 17€ te koop zijn, daar koop ik geen nieuwe high end TNF jas voor
  • svenk
    Advanced
    svenk op 10 janvier 2020 · 14:30
    Heb je het adres van die site @bobvaniterson ? Ik zoek ook nog een rits voor een mountain hardwear jasje...
    If in doubt, don't go out!
  • maartendheedene
    Advanced
    maartendheedene op 10 janvier 2020 · 14:45
    Goede ervaringen met www.extremtextil.de/en/ hier.
    Maarten
  • Bobvaniterson
    Advanced
    Bobvaniterson op 10 janvier 2020 · 15:22
    Heb je het adres van die site @bobvaniterson ? Ik zoek ook nog een rits voor een mountain hardwear jasje...
    svenk op 10 jan 2020 14:30

extremtextil had ik inderdaad ook gevonden

https://www.extremtextil.de/en/aquaguard-vislon-vt5-one-way-seperating...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 10 janvier 2020 · 15:23
    Via een winkel laten opsturen naar de fabrikant, of reparatieservice daarvan, is ook een mogelijkheid. Ik heb dat een keer via Zwerfkei met een niet bij hen gekochte Arc'teryxbroek met uitgescheurde rits gedaan. Kost waarschijnlijk wel meer dan 17,50 (100 euro in mijn geval), maar ik heb er nu alweer jaren plezier van.
    En mogelijk valt in jouw geval onder de garantie. Of heb je met je tandjes een bierflesje geopend? 😃
    *message édité par Aryen op 10 janv. 2020 15:26 (14% bewerkt)
  • Skisoul
    Skisoul op 10 janvier 2020 · 17:50
    Eerder met soortgelijke North Face rits ook loslaat issue's.
    Toen (binnen 2 jaar na aankoop) via Bever geld terug van North Face, netjes garantie.

Zelfde jack (fijn) opnieuw gevonden en gekocht, nu na 4 jaar dagelijks gebruik laat rits een beetje los van jas.
    Best kwetsbaar deze ritsen. Tandjes zitten gelukkig nog vast.
    Kunnen lijmen met textiellijm van de Action (een diepte investering van wel 99 cent). Gaat nu alweer een paar weken goed.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro