Durf te vragen: plakken Gore Tex

• GBSS
    Expert
    GBSS op 27 août 2020 · 13:15
    Bij een rits van mijn broek is het Gore Tex los geraakt. Nu moet dit volgens mij eenvoudig te repareren/ te plakken zijn. Welke lijm of tape kan ik hier voor gebruiken en welke absoluut niet en waar zou deze dan te krijgen zijn?!

*message édité par GBSS op 27 août 2020 13:20 (7% bewerkt)
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 27 août 2020 · 13:19
    Voor een scheur in de broek altijd seam-grip gebruikt. ( https://www.asadventure.com/nl/p/mcnett-reparatiemiddel-seamgrip-2-x-7...&gclid=Cj0KCQjws536BRDTARIsANeUZ58i7uFsTAP6eRSTmZkEbjTspDY8loXCaOFxoA_O_5mS65pzZoFUwH4aAg4AEALw_wcB )

je krijgt dan wel een "snottebel" op je broek, maar dat staat lekker "ski-bum" en ze is waterdicht. Of dat ook met een rits gaat lukken, geen idee...
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 27 août 2020 · 13:38
    Of, dit spul, Mcnette gore-tex repair tape: https://www.bever.nl/p/mcnett-gore-tex-repair-kit-zwart-onderhoudsprod...&gclid=Cj0KCQjws536BRDTARIsANeUZ5_XcB-k4sX0te2I3mqp-qQvBDO0jJCyPHWocN3rihfce3eJVuNXyowaAiqTEALw_wcB

Gebruik ik altijd voor scheurtjes in goretex (en kwetsbare donsjasjes). Kei sterk (no way dat het los laat), waterdicht etc. Alleen heb je een mooi zwart vierkantje (kan ik niet mee zitten).
    *message édité par Tim3 op 27 août 2020 13:39 (3% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • GBSS
    Expert
    GBSS op 27 août 2020 · 13:58
    bedankt voor jullie reacties 😃 , misschien dat er nog meer tips komen.
    *message édité par GBSS op 27 août 2020 14:12 (39% bewerkt)
  • MTV
    Beginner
    MTV op 27 août 2020 · 18:35

Ik had precies hetzelfde, ook bij de broekzak. Zit weer stevig. Was overigens geen Gore Tex, maar wel iets vergelijkbaar. Niet te veel aanbrengen. Kunst is om de twee laagjes stof strak op elkaar te laten drogen.
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 27 août 2020 · 20:09
    Ik gebruik daarvoor ook McNett, maar dan niet de GoreTex-tape, maar de Tenacious Tape, is transparant. Hier bijvoorbeeld: https://www.textielstad.nl/mcnett-tenacious-repair-tape.html?channable...

Maar ik zou er net zo makkelijk dat GoreTex spul van McNett of SeamGrip (ook van McNett) overheen plakken. Seamgrip heb ik eerder gebruikt om losgekomen tape van een droogpak mee te repareren. Nadeel aan SeamGrip: het blijft buitengewoon stroef. Daar heb ik wat talkpoeder opgesmeerd achteraf.

Edit: niet goed gelezen: in dit geval zou ik het alleen met Seamgrip doen. En/of aan de binnenkant van Tenacious tape een soort brievenbus knippen die je om de zak/rits plakt.
    *message édité par Rinus op 27 août 2020 20:59 (14% bewerkt)
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 27 août 2020 · 21:48
    Ik heb voor een bijne even nare scheur een keer een broek opgestuurd naar een bedrijf in Groningen geloof ik. Een door Gore-tex aanbevolen kleding-reparatiebedrijf. Ging goed. Kan ook een idee zijn. Succes. Fix 'm er in!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro