ski stokken verstelbaar en vouwbaar?

• Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 27 septembre 2020 · 15:55
    Het is niet mijn bedoeling dit topic nieuw leven in te blazen https://wepowder.com/nl/forum/topic/26215?page=2
    Normaal red ik me wel met wat oude stokken, maar zat toch te kijken naar een paar skistokken voor toerskiën. Ik zag uitschuifbare in verschillende prijscategorieën zoals de Salomon MNT Carbon S3, voor de liefhebber van Italiaans:

Deze zijn vouwbaar, maar is dat meer voor de snowboarders onder ons? of de klimmers om hem in je rugzak te steken?:

iemand nog tips
  • Slim
    Beginner
    Slim op 27 septembre 2020 · 17:54
    Voor zover ik weet zijn die vouwbare inderdaad vooral handig voor klimmers, snowboarders e.d. Mijn vrouw heeft een set, en klaagt niet, maar ik had dezelfde van Black Diamond en had er problemen mee dat ze kapot gingen. Het voelde ook nooit even stevig als een telescopische stok met twee stukken.
    Nieuwere modellen zijn mischien beter maar toch, het wordt nooit zo licht en stijf als een puur telescopische stok, laat staan een eendelige stok.

Ik weet dat er veel mensen zijn die een eendelige stok voldoende vinden voor toerskien. Dat is ook het sterkst en stijfst.
    Persoonlijk houd ik het bij tweedelige. Ik heb voor vlakke stukken of in diepe sneeuw echt behoefte aan een lange stok, maar bij het afdalen heb ik graag korte. Dat kan ook door een lange stok laag vast te houden. Ik gebruik de mijne echter ook voor piste skien, en dan vind ik dat niets.

Ik zou dus zeggen:
    Snowboarder -> vouwbare
    Puur voor het toeren-> eendelig met verlangt handvat* of tweedelig
    Ski Liften en toeren -> tweedelig telescopisch

*zoals https://www.a2-16.com/fr
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 27 septembre 2020 · 19:19
    Ik heb black diamond compactors, kunnen mooi klein en dan in je tas. Meest handig voor splitboard
    Voor toerski/sneeuwschoenen/bergwandelen heb ik 3 delig telescopisch. Zijn stuk langer dan de vouwstokken, kunnen daardoor alleen aan de tas als je ze even kwijt wilt. Al heb ik ook 1 behoorlijk kleine telescopische set.
    2 delig vind ik ingeschoven te lang. Met bergwandelen zit dat in de weg als ik ze even aan mijn tas wil doen.

(compactors te koop trouwens op MP, ivm dat ik nu genoeg heb aan de kleine telesocpische set)
    *message édité par kjiratsiekoedel op 27 sept. 2020 19:20 (16% bewerkt)
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 27 septembre 2020 · 20:43
    Bedankt voor de tips! Tweedelig als de Salomon QS zijn dus een aardige keus voor skitouren.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro