Forecast stuk

• Folkert
    Advanced
    Folkert op 26 octobre 2020 · 09:09
    De weersverwachting op de frontpage blijft al een aantal dagen hangen, op dit moment geeft deze de periode 22-27 oktober aan.
    Ben zeer benieuwd wat de WP verwachting voor de komende dagen is 😃.
    *message édité par Folkert op 26 oct. 2020 09:09 (22% bewerkt)
  • Rene
    Beginner
    Rene op 26 octobre 2020 · 10:03
    We zijn er hard mee bezig het op te lossen! Ons forecast model sloeg ook wat op hol van alle sneeuw die er aan zit te komen 😉
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 26 octobre 2020 · 10:42
    Yep, behoorlijk technische storing bij de bron van een deel van onze data. Working on it!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 27 octobre 2020 · 17:26
    Het probleem bij GFS is inmiddels gefixed. Morgen weer verse weerdata 😃 (als alles goed gaat 😉 )
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Folkert
    Advanced
    Folkert op 27 octobre 2020 · 23:57
    Toppie, en bedankt voor het geschreven weerbericht van gisteren!

Zijn de wepowder weerkaarten eigenlijk inhoudelijk nog anders dan bijv de GFS data die op Wetterzentrale te vinden is? Los van dat de weergave toch wel een stuk handiger is dan daar dan natuurlijk...
  • Brakkeman
    Beginner
    Brakkeman op 28 octobre 2020 · 12:19
    Ik zie nog altijd de oude data, volgens mij.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 28 octobre 2020 · 12:22

Zijn de wepowder weerkaarten eigenlijk inhoudelijk nog anders dan bijv de GFS data die op Wetterzentrale te vinden is? Los van dat de weergave toch wel een stuk handiger is dan daar dan natuurlijk...Folkert op 27 okt 2020 23:57

ja. Wepowder draait het WRF model (als ik het goed heb) om data van een grover model (zoals GFS) op een hogere resolutie door te rekenen - een proces wat we 'downscaling' noemen. Maar een van de wepowder technici kan je vast meer over hun specifieke setup vertellen.

Overigens: Ik had me ooit voorgenomen een artikel te schrijven over weermodellen voor leken, maar ben er nooit aan toegekomen door andere verplichtingen. Mocht hier nou heel veel interesse in zijn dan kan ik alsnog een poging wagen - laat maar weten.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 28 octobre 2020 · 12:40
    Overigens: Ik had me ooit voorgenomen een artikel te schrijven over weermodellen voor leken, maar ben er nooit aan toegekomen door andere verplichtingen. Mocht hier nou heel veel interesse in zijn dan kan ik alsnog een poging wagen - laat maar weten.
    bertjebertje op 28 okt 2020 12:22

Heel veel interesse 😉
  • Rene
    Beginner
    Rene op 28 octobre 2020 · 12:53

Zijn de wepowder weerkaarten eigenlijk inhoudelijk nog anders dan bijv de GFS data die op Wetterzentrale te vinden is? Los van dat de weergave toch wel een stuk handiger is dan daar dan natuurlijk...Folkert op 27 okt 2020 23:57

ja. Wepowder draait het WRF model (als ik het goed heb) om data van een grover model (zoals GFS) op een hogere resolutie door te rekenen - een proces wat we 'downscaling' noemen. Maar een van de wepowder technici kan je vast meer over hun specifieke setup vertellen.

Heel plat gezegd komt het op bovenstaande neer. Bij het vertalen van ruwe data naar de data die gepresenteerd wordt op de site wordt er nogal wat wePowder magic gedaan om vooral voor de sneeuw en microklimaatjes zo zorgvuldig mogelijk de beste poeder te voorspellen.

Dus om antwoord op je vraag te geven: de kaarten zijn wel degelijk anders (en hopelijk beter 😉 ) dan andere websites 😃
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 28 octobre 2020 · 17:41
    En het werkt weer. Enige jammere is dat de kleuren waar we allemaal blij van worden wel van de kaart verdwenen zijn.
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 28 octobre 2020 · 19:48

Heel veel interesse 😉Niels op 28 okt 2020 12:40

Hier ook bjj mij veel interesse!
  • nzwarts
    Advanced
    nzwarts op 28 octobre 2020 · 19:48

Heel veel interesse 😉Niels op 28 okt 2020 12:40

Hier ook bjj mij veel interesse!
  • Folkert
    Advanced
    Folkert op 28 octobre 2020 · 21:11
    Hier ook interesse 😃
  • Mars
    Tourist
    Mars op 28 octobre 2020 · 23:14
    Ik heb er zeker ook interesse in.
  • stienes
    Advanced
    stienes op 29 octobre 2020 · 00:39
    Ik ook veel interesse !!
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 29 octobre 2020 · 08:46
    @bertjebertje interesse
    knowledge is powder
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 29 octobre 2020 · 12:50
    Zeker interesse voor @bertjebertje !
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 30 octobre 2020 · 12:13
    Ok dat is duidelijk.... dan moet ik aan de bak😮

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro