salzburg super ski card

• tank24
    Advanced
    tank24 op 8 juillet 2011 · 23:07
    Mijn zomervakantie zit er al op en ben al druk aan het sparen en fantaseren voor komende winter. Het advies 'knallen wanneer ze vallen' van morris volg ik graag een paar keer per seizoen op. Maar dan natuurlijk het liefst bij een Nordstau vanwege de afstand. alleen die weekendjes zijn best prijzig. Met name de prijs van die skipassen vindt ik altijd schikbarend. Is het een idee om te gaan voor de salzburger ski card (http://www.salzburgerland.com/ski-board/salzburg-super-ski-card.html#n...) immers ik wil toch alleen gaan als de sneeuw valt in oostenrijk (afstand) en met de super card kan je toch circa 15 leuke gebiedjes bekijken met nog enige geografische/meteologische verschillen.

Probleem je zit eigenlijk een beetje gebonden tot één regio en je zult net zien dat daar deze winter geen sneeuw valt. Wat is jullie oordeel/ervaring met sneeuw in salzburgerland! of heeft iemand al eens deze pas gekocht?
    High Roller
  • robbert
    Advanced
    robbert op 9 juillet 2011 · 13:38
    Het is een super kaart met heel veel leuke gebieden. Het is natuurlijk waar dat je wat meer gebonden bent, maar een nordstau is niet noodzakelijk voor alle gebieden (Dachstein, Malnitz). Ik heb de kaart twee jaar gehad omdat ik in Zell werkte. Vanuit Zell kon je prima naar de verschillende gebieden, is mij prima bevallen. Ik raad je wel aan om de kaart vroeg te kopen ergens begin December, dan krijg je korting (dacht 50 euro).
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 11 juillet 2011 · 12:45
    nha precies er zitten een paar gebiedjes (dachstein) die ook op andere momenten sneeuw vangen..je hebt dus een kaart voor meerdere gebiedjes met meerdere mogelijkheden op sneeuw....lijkt mij ideaal eigenlijk
    High Roller
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 11 juillet 2011 · 12:58
    Je kan ook is kijken naar de Tirol snow card die heeft ook enorm veel gebieden erbij.

http://www.snowcard.tirol.at/

Ik heb zelf de Tirol-Regio card maar die is helaas alleen voor inwoners. 😉 En heeft als voordeel dat je gehele jaar kan gebruiken, dus ook in de zomer.

http://www.tirol-regio.at/
    And snow it is.....
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 12 juillet 2011 · 23:34

snip... ik wil toch alleen gaan als de sneeuw valt in oostenrijk (afstand) ... snip

Woon je in Zuid Duitsland ofzo?

???
    White room,Pillow lines,I rule
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 13 juillet 2011 · 06:48
    nee midden nederland, maar daar is de sneeuw vaak niet afdoende en zijn de heuvels niet steil genoeg😉

vindt frankrijk te ver voor een weekendje (poedertrip) en zwiterland wat aan de prijzige kant! Vandaar dus mijn keuze voor Oostenrijk. Daarnaast vindt ik het gewoon een fijn land.
    High Roller
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 23 juillet 2011 · 20:29
    Oh, ok.

Het is me eerlijk gezegd nooit zo opgevallen dat Zwitserland significant duurder is dan Oostenrijk. Althans, niet in die mate dat ik niet meer naar CH zou willen... Misschien ligt het aan de gebieden die je bezoekt? Of is mijn portemonnaie ondertussen dusdanig ruim (nou in dat geval is alles relatief, maargoed) dat ik iedere €0,50 extra niet meer voel?

Het zou me niet verbazen als het vooral een vooroordeel is die tussen je oren zit...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 23 juillet 2011 · 22:02
    Nou, ik heb wel het idee dat skipassen in Zwitserland significant duurder zijn dan in Oostenrijk 😮 En campings ook wel. De rest daar heb ik nog niet zo op gelet.
    Maar om er daarom nou weg te blijven? Nee.
  • julesrutten
    Tourist
    julesrutten op 24 juillet 2011 · 01:00
    de drankjes zijn er op de piste ook een stuk duurder
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 juillet 2011 · 10:31

de drankjes zijn er op de piste ook een stuk duurder
    En het eten

[sub]ja ja, ik ben zo'n luie draak die tussen de middag ff een half uurtje wil zitten en een half haantje weg wil knabbelen[/sub]
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 25 juillet 2011 · 21:07

Nou, ik heb wel het idee dat skipassen in Zwitserland significant duurder zijn dan in Oostenrijk 😮

Zou kunnen hoor maar is dat niet vooral afhankelijk van het skigebied waar je naar toe gaat? De vraag achter de vraag is eigenlijk zijn de kleine familie ski gebieden in CH idd duurder dan in A?

En met duurder bedoel ik echt duidelijk duurder: ik ga er even vanuit dat €10 a € 30 op een weekeind extra uitgeven niet echt een dealbreaker is... Toch?
  • skiester
    Advanced
    skiester op 25 juillet 2011 · 23:30
    Zwitserland is duurder.  Daar kan Zwitserland trouwens niets aan doen.  De Zwitserse centrale bank heeft enorme hoeveelheden euro's opgekocht om te proberen de euro op peil te houden.  Met een enorm verlies als resultaat.  In de EU (en vooral de euro-landen) is op dit moment een verschuiving gaande die de communisten van de vorige eeuw zou laten jubelen.  De rijke noordelijke landen betalen voor de fouten en losbandigheid van de zuidelijke landen. Waar het op neer komt is dat heel europa wordet genivelleerd.  Met als resultaat een heel zwakke euro. In euro land merkt men daar niet zoveel van, sterker nog de export bloeit.  USA gaat ook slecht dus de euro lijkt sterk te blijven (tov de dollar).  Maar Zwisterland heeft de CHF.  Van oorsprong sowieso al een valuta die sterk werd in werled crises.  Maar nu wordt het wel heel erg.  En da is de reden dat CH duur is.  Het is het altijd al gewees om dat de lonen hier hoog liggen, maar nu is het echt extreem. 1 dollar is nu ongeveer 80 rappen, ongekend.

Ik zit nu met mn franken in italie en lach me dood.  Capuccino voor 1,30, das ongeveer 1,50CHF met huidige wisselkoers.  Bij ons thuis kost een cappu 5 frank. En ik kan je vertellen dat de italiaanse beter is!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 27 juillet 2011 · 06:48
    Vanuit mijn ervaring met Zwitserland ben ik met gemak €100+ per lang weekend meer kwijt dan een zelfde weekend in Oostenrijk. En als je een weekendje of 5 gaat dan heb je zo die super ski card eruit. Wat dan betekend dat je nog een weekendje extra kan😉

Alleen die gebondenheid aan 1 regio weerhoud mij er nog van om er één te kopen.
    High Roller
  • micheldommel
    Advanced
    micheldommel op 10 août 2011 · 16:09
    Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee. Ik heb er zelf ook weleens over nagedacht om een seizoenskaart van Engelberg te kopen. Puur omdat ik dit een erg fijn gebied vind en omdat het dichtbij is. Goedkoop is het dan weer niet. Wel valt er relatief vaak (veel) verse sneeuw).
    Het nadeel hiervan en van jouw idee is dat dit het vrije gevoel een beetje wegneemt. Het is juist leuk om niet te weten waar je een aantal dagen terecht komt. Ook kleine nieuwe fijne gebieden 'ontdekken' is juist erg leuk!

Dit wil niet zeggen dat het zeker een goed idee is om 1 seizoen te proberen! Moet je alleen wel (nog meer) geluk hebben met de verse sneeuwval...
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 11 août 2011 · 09:06
    Onderstaande is afkomstig van de site van Gerlos (www.zillertalarena.com)

Die Salzburger Super Ski Card ist auch in der Zillertal Arena gültig! Alle Infos zur Salzburger Super Ski Card finden Sie unter www.salzburgsuperskicard.com.

Met de Salzburger kaart kun je dus ook nog uitwijken naar een deel van Tirol.
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 11 août 2011 · 10:13

Zwitserland is duurder.  Daar kan Zwitserland trouwens niets aan doen.  De Zwitserse centrale bank heeft enorme hoeveelheden euro's opgekocht om te proberen de euro op peil te houden.  Met een enorm verlies als resultaat.  In de EU (en vooral de euro-landen) is op dit moment een verschuiving gaande die de communisten van de vorige eeuw zou laten jubelen.  De rijke noordelijke landen betalen voor de fouten en losbandigheid van de zuidelijke landen. Waar het op neer komt is dat heel europa wordet genivelleerd.  Met als resultaat een heel zwakke euro. In euro land merkt men daar niet zoveel van, sterker nog de export bloeit.  USA gaat ook slecht dus de euro lijkt sterk te blijven (tov de dollar).  Maar Zwisterland heeft de CHF.  Van oorsprong sowieso al een valuta die sterk werd in werled crises.  Maar nu wordt het wel heel erg.  En da is de reden dat CH duur is.  Het is het altijd al gewees om dat de lonen hier hoog liggen, maar nu is het echt extreem. 1 dollar is nu ongeveer 80 rappen, ongekend.

Ik zit nu met mn franken in italie en lach me dood.  Capuccino voor 1,30, das ongeveer 1,50CHF met huidige wisselkoers.  Bij ons thuis kost een cappu 5 frank. En ik kan je vertellen dat de italiaanse beter is!

Interessant! Nog nooit zo over nagedacht.
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 11 août 2011 · 10:18
    Op het moment is de Zwitserse Frank ook nog eens dagelijks duurder aan het worden. Als je nu een maand in Zwitserland zit hoop ik dat je je huisje vooraf hebt betaald. 1 Euro is nu 1 Frank!
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 7 septembre 2011 · 13:36
    Koop hem zo'n beetje ieder jaar, ook omdat ik als uitvalsbasis Kaprun heb. Zeker de moeite waard als je het mij vraagt, helemaal als je de gebieden goed kent en weet wanneer je het beste waar kunt rijden. Zitten een paar gletschergebieden bij; tel uit je voordeel t.o.v. een normale dagpas van ~€40. Houd je nog geld over om paar keer een andere regio te bezoeken volgens mij.

Maar zoals Robbert al zei: vroeg bestellen!
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 8 septembre 2011 · 08:31
    die frank stijgt de pan uit😉 laat zwitserland maar zitten dit jaar.

de salzburg super ski card is volgens mij pas te bestellen vanaf oktober...
    High Roller
  • skiester
    Advanced
    skiester op 8 septembre 2011 · 08:54
    frank is alweer terug op 1.20.  Maar je moet nog steeds uitkijken.  Gister ging ik even pinnen van mn NL rekening, stond er afrekenen in euro's of in franken?, met daarbij de koers 1.07.  Ik wist dat de SCB de koers naar 120 had verhoogd door in te grijpen dus gekozen voor Franken.  Keek ik op mn afschrift, waren die franken verrekend op koers 1,18!  Dat scheelt!
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 8 septembre 2011 · 11:22

Die Salzburger Super Ski Card ist auch in der Zillertal Arena gültig! Alle Infos zur Salzburger Super Ski Card finden Sie unter www.salzburgsuperskicard.com.

Komt doordat Konigsleiten in Salzburgerland ligt.
    Hetzelfde geldt voor Kitzbuhel daar kan je ook komen op je Salzburgpass omdat Pass Thurn/Mittersill in Salzburgerland ligt. Misschien zijn er nog wel meer van dat soort extraatjes
  • Lampie
    Tourist
    Lampie op 8 septembre 2011 · 12:12

Dat is maar een heel klein gedeelte van het Zillertall (Konigleiten, Gerlos t/m Zell am Ziller), verder kom je niet. :-[
    glisseur de poudre
  • Martijnski
    Tourist
    Martijnski op 8 septembre 2011 · 20:52
    @ skiester

Ik begrijp dat euro/franken afrekenverhaal niet helemaal. Had het afgelopen zomer ook in Zwitserland. Als ik bijvoorbeeld 100 franken ga pinnen met m'n nederlandse ABN pas, dan koop ik toch 100 franken tegen de dagkoers? Waarom afrekenen in euro of franken? Koennen Sie mich das erklaeren?
    skiing hard is not a crime
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 8 septembre 2011 · 21:14
    Keuze wordt bepaald door stijgende of dalende koers. Er zit wat tijd tussen de transactie en de afboeking van je rekening. Bij stijgende koers van CHF tov Euro is het denk ik beter om meteen in Euro's af te rekenen dan later jouw bank het wisselen te laten doen tegen een op dat moment onvoordeliger koers. Bij dalende Frank tov Euro kun je waarschijnlijk beter in franken afrekenen die dan later door je bank tegen gunstiger koers worden verrekend. Ik denk dat Skiester dat bedoelt.
    Zelf ben ik een beetje rekenlui :😃, zeker als ik onderaan de lift sta ;D, dus ik weet niet of altijd de goede keuze zal maken. Maar het is misschien iets om over na te denken.
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 8 septembre 2011 · 22:28
    Banken rekenen normaal gesproken af tegen de fixing van de Europese Centrale Bank, deze wordt dagelijks bekend gemaakt om 14:15  plus een opslag.

De winst zit niet in het verschil in koers, de banken verdienen aan de opslag die gehanteerd wordt (en die kan best pittig zijn).

Go to heaven, ski like hell!
  • Martijnski
    Tourist
    Martijnski op 8 septembre 2011 · 22:32
    Duidelijk, thanks.
    Jammer dat ik van mijn bank geen uitleg hierover gekregen heb. Krijg loads nieuwe producten aangeboden maar een advies betreffende valuta die ik na euro's het meest uitgeef is teveel gevraagd. Ga een klacht indienen en er een weekje Zinal uitslepen  8)
    skiing hard is not a crime
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 9 septembre 2011 · 08:42
    Ik kan me nog goed herinneren dat toen ik les gaf (seizoen 2009/2010) ik 31 CHF per uur verdiende. Dit kwam toen neer op ongeveer 21 euro. Omgerekend is dit 100 euro gelijk aan  +/- 145 CHF.
    Volgens de koersconverter van gwk.nl krijg ik, als ik 100 euro inwissel, nog maar 113 CHF terug. Nogal een verschil!
    No risk, no fun...No limit, no life
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 septembre 2011 · 22:25
    @ Teenuz.  Frank stond op 1.11.  Toen is de Zwisterse centrale bank gaan ingrijpen en gezegd dat de frank op 1.20 blijft.  Ik wist dat dus toen ik de (oude) omreken op 1.07 zag staan (verschil met 1.11 is de omrekenkoers, dwz dat de verkoop waarde niet gelijk is aan de aankoopwaarde), maar wist dat het meer richting 1.20 zou moeten zijn.  In plaats van ter plekke akkoord gaan met 1.07 door afrekenen in euro's te kiezen, heb ik voor franken gekozen die idd uiteindelijk voor 1.18 zijn afgerekend (verschil met 1.20 wederom verschil tussen inkoop en verkoop).

Kon ook andersom zijn.  Toen de frank nog op 1.03 stond waren er nog veel winkels in CH die de wisselkoers nog op 1.20 hadden staan in hun betaalautomaten.  Dan moet je dus juist voor afrekenen in euro's kiezen want dan kreeg je een veel gunstiger koers.

M.a.w. als je dit jaar naar Zwitserland gaat, dan hou de koers in de gaten, bij pinnen staat er altijd de keuze om af te rekenen in euro's of franken.  Als de koers in pin automaat meer dan 3 cent afwijkt van de dagkoers moet je gaan rekenen wat het beste is..

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro