Ski routes in St. Anton

• WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 11 octobre 2011 · 21:56
    Hallo wepowderaars,

Mijn offpiste ervaring is zo ongeveer nog nul.

Nu gaan we dit jaar naar St. Anton, en op de pistekaart staan ontzettend veel skiroutes aangegeven.
    Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zijn dit ongeprepareerde pistes, die wel gemarkeerd zijn en gekontroleerd worden of is dit zodanig off-piste dat je op jezelf bent aangewezen. Kun je deze routes met gewone ski's doen of heb je brede planken nodig. Hoe zit het met lawine gevaar op zulke routes, worden ze gesloten bij gevaar of moet je hier zelf een inschatting van maken?

Ook lees ik op verschillende sites dat je van Zurs naar Lech kunt skiën, maar ik zie daar ook alleen maar routes getekend en geen pistes. Zijn deze routes zo eenvoudig dat iedereen ze kan doen?

Er zijn verschillende soorten routes op de kaart te vinden, sommige hebben als omschrijving "normaal", andere "extreem" of "hochalpine". Bij die laatste 2 kan ik me voorstellen dat je daar niet afgaat zonder 3-eenheid of met een gids, maar hoe zit dat bij de categorie "normaal"?

Tips voor offpiste les of een tour met een gids zijn ook welkom.

Kortom een heleboel vragen, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Vast bedankt,
    Willem.
    the mind is like a parachute, it only works when it's open
  • doov
    Advanced
    doov op 11 octobre 2011 · 22:41
    Normaliter worden skiroutes wel gecontroleerd door de pistedienst maar niet geprepareerd.
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 octobre 2011 · 22:52
    idd normaal gesproken zijn skiroutes gewoon pistes: lawine gecontroleerd etc. maar niet geprepareerd. In elk gebied is de wijze van aangeven echter anders dus het beste is om even langs een liftfiguur te gaan en te vragen welke open zijn en hoe het eea wordt aangegeven.  Daar heb je geen 3 eenheid voor nodig en de ski's: das eigen voorkeur.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 11 octobre 2011 · 23:05
    je hebt in het gebied en op het piste kaartje veel gemarkeerde(met palen), maar ook on-gemarkeerde routes. Wees verstandig en blijf op de gemarkeerde routes.
    Mocht het zo zijn dat er verse sneeuw gevallen is en de gemarkeerde route open is, moet je volgens mij nog altijd in een straal van 20 m blijven ofzo, ivm lawine gevaar (someone correct me if im wrong)

skien van lech naar zurs en visa versa is over gemarkeerde en geprepareerde ski routes, maar waarom het dan ski routes zijn weet ik ook niet....

have fun

mocht je jezelf snel thuis voelen naast de piste, dan zit er Stuben (hotel Garni) een alpin en freeride center.
    Als je voldoende techniek in huis hebt, kan je voor 60 euro een dag met een gids op pad. Je sluit dan aan bij andere freeriders. Het terrein wat dan gereden wordt hangt af van de minst goede skier/boarder.

Of check eens bij een ski school voor een piste to powder dag/clinic.

If the conditions are crap, it's called training!
  • TomDV
    Beginner
    TomDV op 12 octobre 2011 · 17:46
    Ik bevestig de uitleg van Frenktastic. Plus nog even uitleggen dat de routes zijn aangeduid met 1 rij paaltjes (in plaats van 2 gelijk bij pistes). De route wordt dan op een bepaalde straal rond deze palen gecontroleerd (ik weet het even niet meer maar 20m zou goed kunnen), maar ik dacht ook wel dat het op eigen risico bleef en dat je niet verzekerd bent?

Van Zurs naar Lech is inderdaad via geprepareerde route (ook gewoon 2 rijen palen dus eigenlijk gewoon een piste). Omdat je over een kam moet, is deze verbinding soms dicht als het hevig waait. Van Lech naar Zurs is gewoon via pistes te doen.
  • WillemIT
    Tourist
    WillemIT op 12 octobre 2011 · 21:44
    Bedankt voor de snelle antwoorden.

Ze stellen me ook wel gerust, in zoverre dat het dus ook voor mij en mijn groepje, mogelijk moet zijn om van St. Anton via Rauz(stukje met de bus naar Zurs) en dan weer door de sneeuw naar Lech te gaan. Terug ook weer tot Zurs en dan de bus naar Rauz of St. Anton, afhankelijk van de tijd. Dit lijkt me een mooie tocht. Maar wel vooraf navragen wat de condities onderweg zijn.

Willem.

the mind is like a parachute, it only works when it's open

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro