ski roller tas ervaringen?

• fanneige
    Tourist
    fanneige op 12 janvier 2012 · 17:51
    heb zelf die goeiekope gekocht van conrad. en met trein terug naar nl ging da best goed. rolt lekker, genoeg plek voor schoenen etc.
    Dakine is natuurlijk gewoon beter, sterker en zitten betere handvaten aan maar het is best ok voor die prijs.

door mijn latten van dik 1.90 (eigenlijk net iets te lang, verkoper had toch gelijk)  stond er een beetje spanning op de stof en daar is wat te zien, de tips drukken er wat door, dus daar gaat gewoon ducktape overheen.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 12 janvier 2012 · 18:04
    Ook die van Conrad besteld, de deal op die Concourse was net aan me voorbij geschoten. Voor 40 e en een rol ducttape hoef ik er maar twee seizoenen mee te doen voor ie zichzelf heeft terugverdiend; ben benieuwd!
  • TijmenDal
    Advanced
    TijmenDal op 12 janvier 2012 · 18:25

kken met al je ski-gear zou wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Van de transavia website: "Door het boeken van een sportuitrusting heeft u het recht om 15 kg gewicht extra te vervoeren. Heeft u bijvoorbeeld een bagagestuk van 20 kg en een sportuitrusting geboekt, dan kunt u in totaal 35 kg meenemen. Het gewicht is onderling vrij te verdelen over uw bagagestukken"

Of ze dit bij de incheckbalie beseffen is een tweede. Ik had met een uitrusting van 18kg laatst geen problemen.

Dan weet ik al hoe ik het doe: alles in m'n rollertas maar dan gewoon als 1 stuk bagage. Aangezien ik voor een tientje 15kg 'normale' bagage kan kopen krijg ik wel 15kg extra. Dan mag m'n rollertas dus 30kg wegen! Dat moet wel lukken zou je zeggen...

EDIT: Geboekt, Alpinkurs kan beginnen, booya!
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 13 janvier 2012 · 11:07
    Klinkt als een goed plan, pas alleen echt op dat je tas niet meer dan 32 kg weegt, dat is namelijk de harde limiet op Schiphol; ik heb vorig jaar nog eens bij de incheckbalie fruitrepen en thermoshirts naar mijn handbaggage staan scheppen om het passend te maken. Overigens is mijn  ervaring verder dat ze op vliegvelden niet heel moeilijk doen over de Concourse double, ook niet over mijn 200 cm uitvoering, die toch echt best gigantisch is.
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 18 janvier 2012 · 11:29
    Net die Conrad rollertas binnen gekregen.

Op het oog iets kleiner dan de Dakine Fall line. 2 paar ski's past makkelijk (ARG's en Permins), 2 paar ski's met schoenen (factor 330mm) ook, als je de ski's 'loshaalt'. En dan is er nog wel wat plek om losse spullen te stashen. Denk handschoenen, ehbo, sonde, dat soort werk. Waarschijnlijk past al mijn ski-gear zonder kleren er nèt (niet?) in...

pro:
    - super cheap
    - het past allemaal net
    - licht (anderhalve kilo oid)
    - klein (smal!)

contra:
    - rits zit maar aan 1 zijkant
    - rits is klein en te goedkoop, zeker niet betrouwbaar als je hem volpropt...
    - niet superveel padding (ong. 1 cm, zeker geen north-face basecamp gooi/smijt werk)

conclusie:
    - materiaal, stiksels, algehele kwaliteit: goed voor 5 intercontinentale reizen, daarna met ducttape aan de slag.

- Goed voor het geld, maar een Dakine of Armada is een levenslange investering, en daardoor uiteindelijk goedkoper en meer voldoening. Vooral van de Armada tas van Thijzel was ik onder de indruk...
  • pauldob
    Advanced
    pauldob op 18 janvier 2012 · 11:46
    Iemand ervaring met de Evoc ski-roltas??
    Ik heb laatst hun fietstas live gezien en die was erg fraai, verwacht er dus wel wat van
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 18 janvier 2012 · 11:47
    Ik heb een Fall Line double van 190 maar nu zit ik voor Hellbents van 192 te kijken. Argh 😮
    Waar het wit is, is een weg.
  • neorej2
    Tourist
    neorej2 op 18 janvier 2012 · 13:11
    Ben erg tevreden met de tassen van Dakine. Heb je wel eens naar een douchebag's gekeken?
    Duur geintje, maar ziet er mooi uit 😃 http://mydouchebag.com/
  • bpomerantz2
    Tourist
    bpomerantz2 op 18 janvier 2012 · 13:29

Ben erg tevreden met de tassen van Dakine. Heb je wel eens naar een douchebag's gekeken?
    Duur geintje, maar ziet er mooi uit 😃 http://mydouchebag.com/

oei fraai dingetje zeg. ook wel een stuk handiger op te bergen. heb zelf een dakine fall line en dik tevreden maar het kan altijd beter blijkbaar 😃
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 18 janvier 2012 · 13:30

Ik heb een Fall Line double van 190 maar nu zit ik voor Hellbents van 192 te kijken. Argh 😮

Robin, heb je enig idee hoe lang de 192 Hellbents daadwerkelijk zijn? Mijn 189 Hellbents zijn namelijk 194 oid, een deel van de tip en tail zit er voor de sier op denk ik 😃. Maar dat was voor mij wel even iets om rekening te houden bij mijn taskeuze...
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 18 janvier 2012 · 14:32
    Ook een Conrad-met-wieltjes-tas besteld, thnx voor de tip!
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 18 janvier 2012 · 14:37

[quote author=RobinN link=topic=3072.msg49481#msg49481 date=1326883643]

Robin, heb je enig idee hoe lang de 192 Hellbents daadwerkelijk zijn? Mijn 189 Hellbents zijn namelijk 194 oid, een deel van de tip en tail zit er voor de sier op denk ik 😃. Maar dat was voor mij wel even iets om rekening te houden bij mijn taskeuze...
    [/quote]

Haha ik heb de tas al dusja, dat is een beetje onhandig. Ik ga in ieder geval niet kortere ski's nemen alleen omdat ik zo'n tas heb.
    Waar het wit is, is een weg.
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 19 janvier 2012 · 02:07
    Dat lijkt me terecht. Vaak kun je met een beetje passen en meten diagonaal wel heel veel ski kwijt, ook in een kortere tas. De ongelofelijke rocker van die hellbents is dan alleen misschien een beetje je vijand 😉 (in de sneeuw overigens compleet je vriend).
  • prefix
    Tourist
    prefix op 19 janvier 2012 · 07:34
    had die ook van conrad besteld 4 weken terug zoiets
    bevalt prima dnk als je hem te zwaar maakt dat ie gaat scheuren maar voorderest prima tas!
    The joy i get from skiing, thats worth dying for
  • skiester
    Advanced
    skiester op 19 janvier 2012 · 16:18

had die ook van conrad besteld 4 weken terug zoiets
    bevalt prima dnk als je hem te zwaar maakt dat ie gaat scheuren maar voorderest prima tas!

Ducttape mee!!
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • semmel
    Expert
    semmel op 19 janvier 2012 · 16:52
    Wel prijzig, maar een nieuwe supervette skibag..

http://www.mydouchebag.com
    Respect the Mountains..!
  • Miski
    Expert
    Miski op 19 janvier 2012 · 19:55
    Heb nog een nieuwe Nordica Roller tas van 200 cm te koop.
    Er passen 4 paar ski's in en dan blijft hij ook nog heel.
    Nu voor Euro 90,00 (vaste prijs)

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro