epoxy reparatie

• Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 13 décembre 2011 · 14:34
    Thx, het resultaat is uiteraard prima, glijden zal het er iig niet minder om 😉 Maar ik vindt het alleen jammer dat het nóg beter had gekund als ik meteen even een schaafje had gehaald terwijl ik wist dat het met een mesje waarschijnlijk niet goed zou lukken.

Ik zal iig wel even fototjes plaatsen van het volgende gat, wat natuurlijk wél onzichtbaar gerepareerd gaat worden hehe 😀
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 13 décembre 2011 · 16:04
    Ziet er erg goed uit! Ik ben zelf aan het testen of ik restjes p-tex kan gebruiken als kaarsjes om ondiepere krassen mee op te vullen. Het zelfde idee als p-tex kaarsje alleen is dit het spul dat gebruikt wordt bij de bouw. Zou wel handig zijn als die restjes waar ik niks mee kan nog ergens goed voor zijn.
    One step at a time.
  • Steven
    Tourist
    Steven op 13 décembre 2011 · 17:05
    @mickey: De p-tex die jij hebt (vermits het bij mij vandaan komt) bevat 15 % koolstof en hele lange ketens poly-ethyleen. Werkt sub-optimaal om mee te druppelen. Beter gewoon poly-ethyleen scoren.

Als je het toch wilt doen: Aansteken en meteen de vlam in het op te vullen gat duwen, zó dat de vlam blauw wordt. Dan blijven smeren en prutsen tot het gat vol zit.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 31 décembre 2011 · 16:19
    Projectje duurt voort. P-tex reparatie heeft toch niet gehouden.. Zag er goed uit maar na het boarden is het gebarsten en komen er stukken uit.. Blijkbaar is de p-tex niet flexibel genoeg voor dergelijke grote oppervlakken..

Ga nu komende week de langzaam hardende epoxy proberen.. Iemand tips welke ik het best kan kopen?
  • Haas
    Expert
    Haas op 31 décembre 2011 · 16:56

Projectje duurt voort. P-tex reparatie heeft toch niet gehouden.. Zag er goed uit maar na het boarden is het gebarsten en komen er stukken uit.. Blijkbaar is de p-tex niet flexibel genoeg voor dergelijke grote oppervlakken..

Dat verbaast me nix zelfs voor kleinere beschadigingen in het belag zijn die kaarsjes m.i. useless. Ik denk dat ik zelf een kaarsje of honder heb ge (ver) brand.
    Zelf gebruik ik nu voor kleinere reparaties een p-tex productje dat ik ooit van een gast in een shop in serre chevalier heb gekregen. het is een soort schoenveter die bij hem in een soort soldeerpistool ging. ik repareer dan met een platte grote schroevendraaier die ik eerst met een vlam heet maak. De hele handel wordt dus niet zo heet, wat volgens mij de flexibiliteit van de reparatie ten goede komt. Standaard houdt iedere reparatie met dat spul perfect.
    Grotere oppervlaktes idd uitstanzen en stukkie nieuw belag erin. Note: afgeronde hoeken houden beter dan rechte hoeken.

Een veel voorkomende schade (bij boarders) die veel moeilijker te repareren is, is de backside tussen de bindingen klap op de kant schade.

Graag zou ik van jullie horen hoe een van de kern geklapte kant incl. sidewall weer in het gareel te krijgen is.
    er was vroeger in valfrejus een gozer die dat voor € 15,= !!! weer prima voor de bakker kreeg... stom genoeg heb ik 'm nooit gevraagd hoe die dat deed. Waarschijnlijk had ie me ook met een 'het geheim van de smit' afgescheept.

There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Easy
    Advanced
    Easy op 1 janvier 2012 · 13:23

Graag zou ik van jullie horen hoe een van de kern geklapte kant incl. sidewall weer in het gareel te krijgen is.
    er was vroeger in valfrejus een gozer die dat voor € 15,= !!! weer prima voor de bakker kreeg... stom genoeg heb ik 'm nooit gevraagd hoe die dat deed. Waarschijnlijk had ie me ook met een 'het geheim van de smit' afgescheept.

Niet snowboard specifiek maar kijk hier eens:
    http://www.telemarktips.com/BaseRepair.html
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,2104.msg30488.html#msg304... (reactie #21)

Met een beetje creativiteit en handigheid kom je er met bovenstaande info wel uit (denk ik ... ).
    Built for Speed
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 3 janvier 2012 · 14:41

surfertje, wat voor schaafje heb je gebruikt? Ziet er netjes uit.

Dit brave dingetje: http://www.formidotros.nl/formido/products/Skandia-schaaf-multi.html...

Werkt wel prima, veel instel mogelijkheden, maar je moet even de tijd nemen om het mesje perfect af te stellen.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro