go pro op stok

• koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 janvier 2012 · 17:48
    hoe bevestig je het best je gopro op een stok ?
    ik had een hele constructie uitgedokterd en er zo'n "insteekspul" op geplakt maar was het na één treerun aan m'n rugzak al kwijt  >😞 gelukkig zat m'n gopro toen nog veilig op mn helm  ;D
    gaat dat het best met zo'n Handlebar Seatpost Mount ?
    En waar haal je die ?

SHOOT

ps vb :
    sbs roelz
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 2 janvier 2012 · 17:55
    Ik zou idd zo'n Handlebar Seatpost Mount kopen en een lichte houten stok bij de gamma halen. Zo heb ik het gedaan en het werkt perfect.
  • Faberge
    Tourist
    Faberge op 2 janvier 2012 · 21:24
    Heb helaas geen GoPro, maar ik zou een oude hengel opsporen (heel licht) en de juiste lengte eruit zagen.. Dan kan je het ook zo doen dat je hem in en uit elkaar kan schuiven en hij in je rugzak past..
    www.ski-junkie.nl representing 4FRNT/Surface/Moment ski's + Outdoor Technology + Gecko skins
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 2 janvier 2012 · 22:15

Heb helaas geen GoPro, maar ik zou een oude hengel opsporen (heel licht) en de juiste lengte eruit zagen.. Dan kan je het ook zo doen dat je hem in en uit elkaar kan schuiven en hij in je rugzak past..

voor vissen heb ik écht geen geduld ... :-X
    sbs roelz
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 3 janvier 2012 · 00:30
    Handlebar mount en een tourstok werkt prima! dan heb je ook (bijna) geen extra gewicht mee als je gaat splitten.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 3 janvier 2012 · 00:51
    Een vriend van me had nog van het racen van die beschermkapjes over zijn handvaten. Hij hij heeft op zo'n handvat een 'sticker mount' geplakt en het werkt erg goed. Je draait gewoon de stok om als je richting je zelf wilt filmen. Ook heb je nog een extratje om de takken tijdens de tree runs weg te tikken ;D
    One step at a time.
  • Mathijs84
    Tourist
    Mathijs84 op 3 janvier 2012 · 11:50
    Wat ik heb gedaan is op internet een reversed monopod aangeschaft, op ebay al voor 10 euro te krijgen. Daarnaast heb je dan enkel een mount nodig voor een statief. Dan ben je voor 20 eetjes klaar en heb je een mooie uitschuifbare aluminium stok 😀.... die makkelijk in je rugzak past en je niet met een aparaat van 1,20 meter rondpoedert de hele dag.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 3 janvier 2012 · 17:01
    Dit is de handlebar mount + stok van de gamma, de stok is net kort genoeg om op je rugzak te binden zonder dat je er last van hebt, en imo lang genoeg om goede beelden mee te schieten.
    De stok is ook converteerbaar naar de 'papagaai-op-schouder mount'.

• Thaisie2
    Tourist
    Thaisie2 op 3 janvier 2012 · 17:18
    Dit filmpje van mij op een piste (volgens mij gewoon door jullie te zien) op facebook heb ik gemaakt met een monopod
    https://www.facebook.com/photo.php?v=10150138272090110&set=vb.7263...

(voor de oplettende indd niet met een gopro maar met ander cameraatje, maar ik heb er wel een gopromount voor)

Het gaat om deze monopod:
    http://www.megagadgets.nl/monopod.html

Moet er wel gelijk bijzeggen, dat een vriend van me deze ook had met gopro mount. Bij hem kwam er waarschijnlijk teveel vocht bij en was daarom stukgegaan. Dus niet super geschikt denk ik. Die van mij was overigens gewoon heel gebleven, maar zoals je aan de condities kon zien hadden we geen POWDER condities en dus niet zo heel vochtig.

Ik ga er nu zelf een maken van pvc buizen. Zie hier een voorbeeld:

Ik ga hem alleen uit twee delen maken en proberen met zo'n elastiek (zoals je probes ook hebben) vanuit een oude tentstok. Zodat ik hem kan opvouwen in mijn backpack.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 3 janvier 2012 · 17:44
    http://www.flickr.com/photos/63999882@N05/6628839367/...

Houten stok van de Gamma? Check de aftiteling van 'One for the Road'...
  • zwiebertje
    Tourist
    zwiebertje op 15 février 2012 · 16:11
    Wellicht handig voor demensen die nog steeds op zoek zijn naar een oplossing..

Ik ben sinds kort ook een gelukkige eigenaar van een GoPro en ben bezig geweest met het verzinnen van een diy oplossing voor de stok. Je kunt natuurlijk ook zo'n handlebar-mount kopen voor 20 euro, maar ik was klaar voor 35 cent. (mocht je natuurlijk de benodigde materialen hebben..) Bovendien is de mount op zich niet zwaar, wellicht kun je 'm voor andereingen gebruiken(?) en er valt makkelijk mee te skien.

- Fietslampjebevestiging (zie je vaak genoeg op fietsen zitten) Deze had ik nog liggen.
    - Stukje binnenband (of iets anders om de ruimte op te vullen) Deze had ik ook nog liggen.
    - M5 moertje (die GoPro ook gebruikt) Deze kostte 35 cent.
    -Eventueel wat Gopro verloopstukjes.
    - En een STOK!

De plaatjes spreken waarschijnlijk gewoon vanzelf, het enige wat ik moest doen is de bevestiging wat bijschuren om hem passend te maken. Er zit nu nog een normaal moertje doorheen, maar zodra ik het dopmoertje heb bevestigd gaat het los- en vastmaken nog makkelijker.
    Het verloopstukje heb ik gebruikt om het gewicht wat meer naar beneden te kunnen verplaatsen, is uiteraard niet noodzakelijk!
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 15 février 2012 · 17:56
    Ik had hem op een uitschuifbare skistok gemonteerd. Gewoon met 't klemmetje, paar stukjes rubber ertussen en vastschroeven. Op die manier kon ik hem in mn Dakine Heli pack doen, aan de zijkant zit nl. een plek voor een schep, of gewoon in mn handen houden. Ideaal, want als je hem lang maakte had je gelijk een hele grote hoek om je heen te pakken! Dat was alleen minder leuk tussen de bomen... Maar ik denk dat als je een beetje innovatief bent je van elke stok een gopro-ultralight mega power movie stick kunt maken. Tis maar een stok!
    one way to go down
  • jago
    Advanced
    jago op 15 février 2012 · 18:19
    ik was van plan om een bd compacter aan te schaffen hiervoor.... nu vraag ik me wel af welke afstand is het prettigst om de camera te monteren?  bij een skistok is het toch gauw al 110 cm + de lengte van je arm.

ben een boarder dus kan een skistok af en toe wel gebruiken op de platte stukken, maar wil m ook weg kunnen bergen.
    btw ik heb een contour roam
  • zwiebertje
    Tourist
    zwiebertje op 15 février 2012 · 19:03

nu vraag ik me wel af welke afstand is het prettigst om de camera te monteren?  bij een skistok is het toch gauw al 110 cm + de lengte van je arm.

Vind je dat te lang? Ik vind het eigenlijk wel mooi zo, ik heb 'm zoals op de foto op mijn stok geplaatst en dat geeft prima beeld.
    Desnoods haal je, zeker als snowboarder, uitschuifbare stokkken?
  • jago
    Advanced
    jago op 15 février 2012 · 19:25
    bedankt...nu weet ik ook dat de lengte geen probleem is
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 17 février 2012 · 08:07

super om op te bergen in je zak met camera erop
    2 lengtes verkrijgbaar 45 en 90 cm (ingeschoven 20 of 30 cm)

ik heb me laten vertellen dat de 90cm wel een beetje slap is....
    If the conditions are crap, it's called training!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 19 février 2012 · 01:59
    Ik gebruik gewoon een monopod. Kun je hem ook gelijk van boven laten filmen als je hem in je rugzak stopt. Ook nog handig om stabiel te kunnen filmen.
    One step at a time.
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 19 février 2012 · 14:14
    Ik heb hem direct onder mijn handvat gemonteerd.
    Voordeel; je kan er gewoon mee skien (stokinzet) met de camera erop als je niet aan het filmen bent en je hebt hem snel gereed als je wilt filmen. Kwestie van stop bij het uiteinde vasthouden en je kan gaan.
    Nadeel; ik vrees dat ik misschien nog eens als spiesje eindig...
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • Emmel
    Advanced
    Emmel op 21 février 2012 · 09:21
    Ik heb het op de budget versie gedaan zoals beschreven staat op deze site:

http://backcountrybeacon.com/2011/03/how-to-make-a-ski-pole-mount-for-...

En dat dan op een afgezaagde stok waar het ene uiteinde zacht/bot is gemaakt met...duct tape. Om spiesen te voorkomen. De afstand is wat mij betreft prima, en hij past ook nog eens in mijn rugzak.

Met duct-tape en tie-wraps kun je natuurlijk nooit fout gaan!
    Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
  • GMR
    Tourist
    GMR op 22 février 2012 · 10:16
    Deze gebruik ik icm met mijn contourHD, redelijk cheap, en is ook lekker compact als ie ingeschoven is:

http://www.megagadgets.nl/monopod.html
    blog op www.burgwal.net
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 27 février 2012 · 16:37
    @gmr, heb je deze al intensief getest? Die van mij en van een maatje van me is al snel uit elkaar gevallen. Ik heb hem toen in tweedelen geducktaped. Hij past dan net nog in mijn tas, en als ik hem dan gebruik ducktape ik de twee stukken aan elkaar.. 😃
  • chilo
    Tourist
    chilo op 28 février 2012 · 10:53
    Voor een tientje meer heb je de Manfrotto 790B. Die gebruik ik. Kan je bovenop (op de monopod-kant) een statief-mount van GoPro schroeven. Maar beter gebruik je het rubber handvat om vast te houden en haal je het dopje van de voet. Daaronder zit een gaatje. En met een boutje en een GoPro-knikje maak je een superstabiele, uitschuifbare camera-arm, die ingeschoven nog gemakkelijk in je rugzak past. Maargoed, met een handlebar seatpost mount op je skistok ben je er ook...

http://www.cameratools.nl/statieven-toebehoren/monopod-foto/manfrotto-...
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • GMR
    Tourist
    GMR op 28 février 2012 · 15:22

@gmr, heb je deze al intensief getest? Die van mij en van een maatje van me is al snel uit elkaar gevallen. Ik heb hem toen in tweedelen geducktaped. Hij past dan net nog in mijn tas, en als ik hem dan gebruik ducktape ik de twee stukken aan elkaar.. 😃

Ai, dat is niet goed om te horen.

Ik heb hem al wel gebruikt, maar nog niet heel veel. Ik zal dus even oppassen 😉
    Maargoed, voor 20 euro verwacht ik ook niet bijzonder veel.

Ik weet ook niet of de gopro en contourhd nog veel verschillen qua gewicht? het zal niet bijzonder veel zijn, maar op zo'n stok misschien net het verschil maken.
    blog op www.burgwal.net
  • Fontio
    Tourist
    Fontio op 29 février 2012 · 14:04
    Deze heb ik net binnen!

http://www.v-nix.nl/gopro-hero2-wintersport-bundel

Super nice, uitschuifbaar, dus past in je rugzak. en de ''zware'' kop kun je er af schroeven en dan hou je een schroefdraadje over waarop je de monopod mount kunt zetten. De gopro kun je vervolgens alle kanten op draaien.

Goed, wel iets duurder maar ik kocht meteen het hele setje
    ''The guy in the orange jacket!''
  • jago
    Advanced
    jago op 29 février 2012 · 14:30
    vorige week de contour roam op mijn nieuwe bd compactorpole gemonteerd...werkte perfect..
    ondanks dat elk deel van de stok kan draaien...was ik bang dat de camera dus ook ging draaien...echter dit gebeurde niet. wel neem ik op wintersport voor de zekerheid wat duck tape mee.
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 6 mars 2012 · 13:14
    Dat was ik indd nog vergeten. Door het gewicht van de gopro viel hij ook steeds links of rechtsom :S Dus daarvoor kwam de ducktape bij mij ook goed van pas.

[quote author=thaisie link=topic=3385.msg53156#msg53156 date=1330357032]

Ai, dat is niet goed om te horen.

Ik heb hem al wel gebruikt, maar nog niet heel veel. Ik zal dus even oppassen 😉
    Maargoed, voor 20 euro verwacht ik ook niet bijzonder veel.

Ik weet ook niet of de gopro en contourhd nog veel verschillen qua gewicht? het zal niet bijzonder veel zijn, maar op zo'n stok misschien net het verschil maken.
    [/quote]
  • Dennnnis
    Beginner
    Dennnnis op 8 mars 2012 · 09:13

Deze heb ik net binnen!

http://www.v-nix.nl/gopro-hero2-wintersport-bundel

Super nice, uitschuifbaar, dus past in je rugzak. en de ''zware'' kop kun je er af schroeven en dan hou je een schroefdraadje over waarop je de monopod mount kunt zetten. De gopro kun je vervolgens alle kanten op draaien.

Goed, wel iets duurder maar ik kocht meteen het hele setje

Paar dagen geleden besteld is nu 50E Das toch niet duur, accutje kost toch 30E
    Heb je met deze pod ook last van dat 'erafdraai' effect?
    Heb hem nog niet binnen..
    sneeuw, pffff
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 8 mars 2012 · 16:05 One step at a time.
  • degrr
    Tourist
    degrr op 2 septembre 2012 · 16:50
    Ik heb zelf afgelopen winter de seatpost handlebar mount van GoPro gebruikt. In eerste instantie aan de onderkant van mijn skistok bevestigd met een paar extra rubbertjes, echter bleef er speling opzitten. Vervolgens heb ik de rest van mijn trip geskied met de mount aan de bovenkant van mijn skistok. Tijdens het skieen (en in de lift  ;D) heb je dan het uiteinde van je skistok beet. Werkt prima.

• coen
    Advanced
    coen op 3 septembre 2012 · 10:00
    (duct)-tape om je stok wikkelen. Werkt prima!
    Earn your turns...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro