Tips voor Montafon

• wiggie
    Tourist
    wiggie op 4 janvier 2012 · 01:19
    Heeft iemand nog goede tips voor dit gebied. Ik wil 6-14 jan naar dit gebied. Lijkt me vrij easy tov St. Ankton maar waarschijnlijk minder kans op verspoorde routes.
  • Yugooo2
    Tourist
    Yugooo2 op 4 janvier 2012 · 06:07
    Gargellen; klein maar fyn. de skiroutes zijn duidelijk aangegeven op de pistekaart. dat zijn niet al te lange maar wel lekkere, uit de liften makkelijk toegankelijke open velden en wat klifjes. Nidla is de meest  bekende ervan. Wat er op de kaart niet aagegeven wordt, zijn 'de bos routes' met de mogelijkheid om aardige tree runs te maken.; de leukste bevinden zich langs dalafdaling,de rode piste (de naam kwijt) richting Vergalda. voornamelijk links van de piste. Let op skien, in het bos is er veroboden. volgens de locale freeriders  wordt er regelmatig toezicht gehouden,

ps
    In de Krokusvakantie ben ik met mijn kids in Schruns. Wie kan me wat meer vertellen over de offpist spots rond de Hochjoch? alvast bedankt!

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 janvier 2012 · 09:43
    Heb wel eens wat vanaf de kam (op
    loopt de kam naar de Gargellnerkopfe) kijker rechtsbovenin het gebied. Korte hike vanaf de bovenste skilift naar de graad en de coulies aldaar droppen. Via een ommetje met vellen naar het St. Antonierjoch kom je op dezelfde kam terecht. Couloirtjes zijn prima te bekijken vanaf de blauwe piste (#6).

Wel effe checken met het lawinebericht of het allemaal kan want ze zijn 35gr+.
    White room,Pillow lines,I rule
  • wimdes
    Beginner
    wimdes op 4 janvier 2012 · 11:21
    als ik me goed herinner was de ganse wand onder de Gargellnerkopfe vorig jaar (eind maart) no go zone,
    een woud van bordjes bovenaan de skilift die celstraffen en ander moois beloofden bij betreding
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 janvier 2012 · 11:28
    Ah. Het is voor mij al weer een jaar of 4 of 5 geleden dat ik er was...
    White room,Pillow lines,I rule
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 4 janvier 2012 · 11:35
    Gaschurn is leuk .. leuke skiroutes, niet te druk..
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 janvier 2012 · 11:53

Gargellen; klein maar fyn. de skiroutes zijn duidelijk aangegeven op de pistekaart. dat zijn niet al te lange maar wel lekkere, uit de liften makkelijk toegankelijke open velden en wat klifjes. Nidla is de meest  bekende ervan.

Let op!: De Nidla is net als de Spielmankopf en de Madrisella Steilhang geen skiroute, maar een 'Variantenabfahrt'. In tegenstelling tot een skiroute is een Variantenabfahrt niet gezekerd en bevindt je je dus officieel buiten het skigebied. Ik heb vorige week ook geen aanduiding gezien in het gebied voor deze varianten, hoewel ze op het kaartje dus wel ingetekend staan.

Gaschurn is leuk .. leuke skiroutes, niet te druk..

Vorige week was Silvretta Nova wel behoorlijk druk (naar mijn smaak) met wachtrijen voor de liften. Alleen op vrijdag met veel sneeuwval en bij tijd en wijle harde wind was het er een stuk rustiger  😃. Heerlijk geskied.
    HochJoch lijkt wat rustiger en heeft ook leuke offpiste mogelijkheden. Van mellow tot steil.
  • marksurf2
    Beginner
    marksurf2 op 4 janvier 2012 · 12:59
    Was er afgelopen weekend, lekker rustig en familiegebiedje. Mooi tussen de bomen door bij Gaschrurn ligt op 1.000m.
    Snow is only frozen water
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 janvier 2012 · 13:08

Was er afgelopen weekend, lekker rustig en familiegebiedje. Mooi tussen de bomen door bij Gaschrurn ligt op 1.000m.

RespekTiere deine Grenze?  :😃 😃
  • robb
    Beginner
    robb op 4 janvier 2012 · 14:40
    Naar welk gebied ga je?

Silvretta Montafon? Golm? Gargellen? Schrunz?

want mocht je naar Silvretta gaan.. dan kan ik je wel het één en ander vertellen.
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 4 janvier 2012 · 14:56
    Heee dat is toevallig, mijn oog was ook op Montafon gevallen voor aanstaand lang weekeinde. Iemand nog leuke acco tips?
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 4 janvier 2012 · 15:19
    @ robb, vertel es.... als het een mooi verhaal is gaan we daar ook kijken. Sowieso gaan we daar alles ff checken..
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • thijzer
    Beginner
    thijzer op 4 janvier 2012 · 16:44
    Vertrek Vrijdagavond of Zaterdagmorgen ook naar Gaschurn, ik heb juist een hotel geboekt, 1e maal daar en natuurlijk benieuwd naar mooie routes.
  • wimdes
    Beginner
    wimdes op 4 janvier 2012 · 17:33
    Schruns: op de Sennigrat gaan staan en ogen openen 😃
    In het gebied zijn ook wel een paar skiroutjes met palen aangeduid.

Nidla heeft idd zo geen aangegeven route, niet blind af knallen want zitten respectabele rotsen in
  • Yugooo2
    Tourist
    Yugooo2 op 4 janvier 2012 · 22:43

Let op!: De Nidla is net als de Spielmankopf en de Madrisella Steilhang geen skiroute, maar een 'Variantenabfahrt'. In tegenstelling tot een skiroute is een Variantenabfahrt niet gezekerd en bevindt je je dus officieel buiten het skigebied. Ik heb vorige week ook geen aanduiding gezien in het gebied voor deze varianten, hoewel ze op het kaartje dus wel ingetekend staan.

Jij hebt volkomen gelijk!  er zijn inderdaad geen aanduidingen noch bij de Nidla noch bij de andere, op de kaart aangegeven, offpiste terrein. Om het terrein bij de nidla in te kunnen duiken moet men het juiste 'afslag' onder de kristalbahn nemen.  Aan het begin van de afdaling bevinden zich een paar rotspartijtjes (die makkelijk omgezijld kunnen worden).Voor de rest is het een vrij overzichtelijke afdaling (gedeeltelijk te verkennen vanaf de piste naar de gargellner alpe.Ook het terrein dat zich onder de gondel bevindt is niet al te ingewikkeld.
    de eerste keer, dat ik de Nidla ging skieen,mocht ik met een locale hero mee. Ik super blij en dankbaar voor de ervaren gezelschap,  totdat die jongen mij rechtstreeks, naar een 7a8m hoge clif begeleidde., hij vond het niks bijzonders...  :-[

een paar 'bospaden'  van gargellen verdienen om een keer uitgestipt te worden in de Wepowder Lines.
  • dvv
    Beginner
    dvv op 5 janvier 2012 · 22:48
    Zouden sneeuwketting nodig zijn om dit weekend in Gaschurn - Montafon te geraken....?
  • JeWeDe
    Advanced
    JeWeDe op 5 janvier 2012 · 22:50
    vraag je nu naar de bekende weg 😋
  • poling
    Beginner
    poling op 5 janvier 2012 · 23:41
    hee wij gaan ook die kant op. denken over een acco in Schruns. ff dm-en?
  • dvv
    Beginner
    dvv op 6 janvier 2012 · 10:55
    Volgens de Oostenrijkse verkeers site zijn sneeuwketting pas nodig wanneer je door wilt rijden naar StAnton Am Arlberg ..

Dus Gaschurn, Schruns voorlopig goed .... denk ik 😃

Schruns centrum ligt er toch goed bij zo te zien:
    http://www.bergfex.at/silvretta-montafon/webcams/c2315/...

Alhoewel de Silvrettastraße op bepaalde plaatsen afgesloten was deze ochtend!

grts!!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro