Gezocht: Salomon Burner, of beter de Völkl Coal?

• dorus
    Tourist
    dorus op 16 janvier 2012 · 00:05
    Na veel goeie verhalen en hem een keer misgelopen te hebben in de LABS wil ik toch graag met de salomon burner  gaan strepen!

Ik ben opzoek naar een burner van 162+,

Wie o wie heeft er iets in de aanbieding?!  ;D

Groetjes Dorus

Ik ben inmiddels gewezen op het alternatief; de Völkl Coal, in hoeverre verschillen die boarden, en hoe zijn de ervaringen ermee? ;D
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 16 janvier 2012 · 08:43
    Toevallig zag ik er één op MP: http://link.marktplaats.nl/497033639
    WeRookie
  • dorus
    Tourist
    dorus op 16 janvier 2012 · 12:32
    Thanks! ik had die ook gezien, maar vond de prijs (225) nog wel stevig voor een board van -schatting- seizoen 2005/2006/2007... is dat realistisch?  ???
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 16 janvier 2012 · 13:23
    Daarom had ik er zelf ook niet op gereageerd  😋
    Ik had zelf ook wel de gedachte dat het wat aan de dure kant is.
    WeRookie
  • dorus
    Tourist
    dorus op 16 janvier 2012 · 15:39
    haha oppertunisten zullen er altijd zijn. Zeker gezien je die van afgelopen seizoen online voor 440 hebt!

http://www.blue-tomato.com/nl/Freestyle-Freeride/Salomon-Burner-166-11...
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 16 janvier 2012 · 18:47
    220,- is idd geen koopje ofzo, maar als hij nog in hele goede staat is, is +-200,- ook geen hele slechte prijs.. er is weinig vergelijkbaars te vinden voor die prijs zeg maar..
    Die bij blue tomato is overigens het model van DIT jaar... nu al in de aanbieding blijkbaar..

Naar mijn weten is het grootste verschil tussen de Burners de afgelopen jaren, dat ze steeds slapper zijn geworden. Die op MP is echt een stuk stijver en dus lomper op lage snelheid. De burners van vorig seizoen en daarvoor (bijna zelfde print, andere kleur) waren al een stuk vriendelijker, zonder nou erg in te leveren kwa scherpte en stabiliteit. (nieuwe tech). De nieuwste voelt weeer een stuk minder stijf..hopelijk heeft hij niet ingeleverd waar hij bekend om staat..
    WE´ve got the POWDER
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 16 janvier 2012 · 19:05
    Als ik je nog een tip mag geven voor een vergelijkbare/nog scherpere freeride (de laatste paar jaar vooral ook erg populair in boardercross) knalbak.. de Volkl Coal!
    Heeft ipv 1cm taper, 0.5cm taper, maar wel nog wat meer setback.. Ik zou zeggen lees wat reviews..

Vrij onbekend bij het grote publiek, waarschijnlijk vanwege weinig winkels die ze verkopen aangezien ze nogal prijzig zijn. Echter er staan een paar mooie aanbiedingen op MP...

http://link.marktplaats.nl/517466135

http://link.marktplaats.nl/518275784
    WE´ve got the POWDER
  • snowjunk
    Tourist
    snowjunk op 16 janvier 2012 · 20:07
    Völkl is inderdaad een geheimtip onder de snowboards..
    'tIs van origine een skimerk (of zelfs een tennismerk) en zal daarom niet cool zijn, maar ze maken fijne planken!

.. en dat weet niemand omdat ze of bij 'de blaadjes' niet getest worden (om bovenstaande reden of omdat de leverancier niet meewerkt (wie het weet mag het zeggen))...

Zelf heb ik ook een Coal, alleen dan van een seizoen dat er nog met guldens betaald kon worden (of daaromtrent). Fijn board. Echter.... is het een plank 'voor erbij' dan zou je ook de Selecta kunnen overwegen... Staat bij mij al jaren op de wishlist, maar vind ik zelf voor 1 (en als ik geluk heb, hooguit 2)  week in de sneeuw per jaar onverantwoordbaar.
    Nu ook softshell! http://snowjunk.spreadshirt.net/nl/NL/Shop
  • dorus
    Tourist
    dorus op 17 janvier 2012 · 11:33
    Bedankt voor de tip! Heb er het een en ander van gelezen en dit board lijkt me top! heb wel het idee dat de nadruk wat meer ligt op knallen op de piste dan cruizen in de poeder... iemand daar ervaring mee?

• koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 17 janvier 2012 · 14:48
    Ik heb zelf een Coal, zelfde modeljaar als die 167, maar dan een 158(ik ben 70kg) limited edition uitvoering die helemaal doorzichtig is (Dus je ziet de hout+honingraat kern, kanten, carbonstringers etc.) Gekocht voor erbij voor piste knallen/carven en grote lijnen strepen en omdat het gewoon een bizar mooi (afgewerkt) plankje is!

Ik heb er nog maar 1 dag op gereden (90%piste), maar hij is iig erg stiff en scherp, je hoeft maar te denken hem op zn kant te zetten en hij gaat al. Voelt onwerkelijjk stabiel..board geeft geen kick als je streept, maar voelt niet super gedempt ofzo, dus je voelt dus vrij veel van de ondergrond (direct). In een carve op onregelmatige ondergrond betekend dat bij de les blijven. Het is geen easy bomber zoals een Slayblade bv, maar wel een stuk scherper met veel meer rebound uit de turn. Door dat stiffe zou je denken een lompe bak op lage snelheid..oke, dat is niet zn ding, maar met een klein beetje vaart kun je er al heel snel veel carve plezier uithalen en zelfs kickertjes gingen prima!
    Ook het kleine stukje poeder ging prima met zn setback, door zn stijfheid en flinke camber moet je wel beetje tempo erin houden, anders wil die neus niet zo makkelijk de hoek om.. dus zoals gezegd meer voor de grotere lijnen dan treeruns. (Paar stevige boots zijn er wel prettig bij!)

Selecta heb ik ook even gehad, ook een van de mooiste planken kwa afwerking (is dat typisch Volkl die kwaliteit?), maar kan op de piste echt niet tippen aan een Coal/Burner oid..

Overigens zijn een Burton Supermodel x of een Nidecker Legend ook nog goede alternatieven!
    WE´ve got the POWDER
  • dorus
    Tourist
    dorus op 17 janvier 2012 · 16:27
    In een carve op onregelmatige ondergrond betekend dat bij de les blijven. Het is geen easy bomber zoals een Slayblade bv, maar wel een stuk scherper met veel meer rebound uit de turn

als in; happerig? zou je zeggen dat hij wat zenuwachtiger reageert op onregelmatig terrein?  ???
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 17 janvier 2012 · 18:32

In een carve op onregelmatige ondergrond betekend dat bij de les blijven. Het is geen easy bomber zoals een Slayblade bv, maar wel een stuk scherper met veel meer rebound uit de turn

als in; happerig? zou je zeggen dat hij wat zenuwachtiger reageert op onregelmatig terrein?  ???

Nee het happerige valt heel erg mee, ik heb ook weleens een review gelezen waar ze het een compromisloze ragbak vinden, maar dat is onzin..hij is veel allrounder dan je denkt. Net nog even filmpje gekeken waar ik door een slush funparkje rijdt ermee..ziet er easy uit.

Ik bedoel meer dat op zn kant vol in carve je wel veel spanning opbouwd met de hoeveelheid grip van dit plankje.. De meeste hoopjes etc snij je genadeloos doorheen, maar zo niet, dan kun je soms een aardige tik verwachten.. of de neus begraven in die hoop.. slappere meer gedemptere planken "soaken" dit wat beter op naar mijn mening.. maarja die missen meestal weer de scherpte en edgehold van deze..  😉
    WE´ve got the POWDER
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 17 janvier 2012 · 18:39
    Ik weet niet of je deze al had gezien(op een coal), maar t geeft een beetje het grip niveau aan... je trapt hem niet zo snel de bocht uit zeg maar😉

#
    WE´ve got the POWDER
  • Markie
    Advanced
    Markie op 18 janvier 2012 · 07:07
    Mn Selecta gaat als een malle over pistes, fijner dan mn burner.. Maar daar zijn ze niet voor natuurlijk 😃
    Maar voor het miste geld de nieuwste plank willen hebben blijft een uitdaging, outlet sales en demo plankjes zoeken! Of even verder sparen 😉 Mijn burner wil je niet hebben, heeft al veel steentjes gezien.
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 18 janvier 2012 · 08:28
    En de Atomic Banger? Valt die onder hetzelfde vergelijkbare materiaal?
    WeRookie
  • poling
    Beginner
    poling op 18 janvier 2012 · 08:34
    gewoon een Dupraz op de kop tikken!  8)
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 19 janvier 2012 · 00:48

Mn Selecta gaat als een malle over pistes, fijner dan mn burner..

Welke modeljaar heb je dan? ik had toendertijd een wat oudere houten (full camber) die opzich niet heel veel kant meer over had..(dus niet de nieuwste idd) en de edgehold op hardpack vond ik iig echt tegenvallen.. De neus voelde wat onzeker en tail wilde liever 'sliden' dan snijden.. (wel heerlijk in de poeder)
    Dus kwa piste eigenschappen wel een compleet andere ervaring, maargoed daar koop je hem in principe niet voor idd 😉
    WE´ve got the POWDER
  • Markie
    Advanced
    Markie op 22 janvier 2012 · 07:39
    Heb ook geen nieuwtje maar heb er serieuze ijsplaten mee af gereden, top!  Wel met verse scherpe kanten hoor, dat maakt natuurlijk wel het verschil. Maar ja hij is voor de pow beter bedoeld 😃
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • dorus
    Tourist
    dorus op 23 janvier 2012 · 11:01
    Ik heb die völkl 163 van marktplaats op de kop weten te tikken, een 2008 coal die de sneeuw maximaal 1 week heeft mogen ervaren  ;D volgende week in les deux alpes maar is even op de staart trappen 😉 Zal laten weten wat de ervaringen zijn!
  • poling
    Beginner
    poling op 23 janvier 2012 · 11:03
    congrat!  😃
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 30 janvier 2012 · 00:24
    Ben benieuwd hoe hij bevalt!
    WE´ve got the POWDER

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro