Aiguille du Midi missing snowboarder

• poling
    Beginner
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 février 2012 · 13:58
    He was wearing a black Mammut jacket and matching black helmet, yellow leather gloves, blue snowboard boots and a black & red snowboard.

Erm... Missen we iemand?😮
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • poling
    Beginner
    poling op 2 février 2012 · 14:44
    oei dat was me niet eens opgevallen....
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 2 février 2012 · 16:28
    Christophe Van Boxtel, a 35 year old Belgian snowboarder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 février 2012 · 20:11
    Oei, da's toevallig ja. Maar er zijn nog twee merken die gele leren handschoenen hebben.

De naam zegt me in ieder geval niets, maar Echo heeft volgens mij wel een lijst met alle namen van mensen die WeGloves hebben besteld.

Het zal toch niet? Zonder 3-eenheid in een white out op een gletcher klinkt niet echt als een Wepowderaar....
    splitfest.nl
  • Simon
    Tourist
    Simon op 3 février 2012 · 15:16
    Er stond vandaag een artikel hierover in de krant:
    http://hetnieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GET3LN23T...
    Talk less, ride more
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 3 février 2012 · 16:53
    Mja dat krantenartikel strookt dan weer niet echt met het beeld wat uit het eerdere bericht ontstond...

No sources can confirm if he set off in the direction of the Vallee Blanche but it is clear he was not fully equipped to be on the glacier; no back-pack with all the essentials - transceiver, harness, crampons, rope... The weather on Monday was overcast and at times a complete white out.

versus

'Dat lijkt inderdaad iets voor Christophe. Hij heeft heel wat ervaring met bergbeklimmen, kitesurfen en snowboarden en zoekt daarin graag de grenzen van het gevaar op. Maar hij weet altijd heel goed wat hij doet', zegt zijn zus Nathalie.

Maargoed, hopen dat ie het er levend vanaf brengt. :-\
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Snowzone
    Advanced
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 8 février 2012 · 16:20
    Hier geen achternaamgenoot missende. Wel zwaar k*t inderdaad!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 8 février 2012 · 17:52
    goeie les voor wie nog twijfelt: nooit alleen gaan.... dat ie ergens ingestort is is al vreselijk, maar dat ie niet te vinden is en zn familie niets heeft is minstens net zo erg... :-\
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 10 février 2012 · 21:21
    Of alleen gaan of met meerdere he.t verschil maakt vraag ik me af. De teller in cham staat voor dit jaar al op zeven. Deze belg, twee russen op nid'aigle in een tentje nota bene en ze missen al een week een groep van vier man die de mont blanc af zou skien. Met temperaturen rond de min 25 nemen de kansen dan ook snel af.

Wat is wijsheid
    tijd om te gaan
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 février 2012 · 17:12

Of alleen gaan of met meerdere he.t verschil maakt vraag ik me af. De teller in cham staat voor dit jaar al op zeven. Deze belg, twee russen op nid'aigle in een tentje nota bene en ze missen al een week een groep van vier man die de mont blanc af zou skien. Met temperaturen rond de min 25 nemen de kansen dan ook snel af.

Wat is wijsheid

Alles kan natuurlijk, maar als je alleen gaat hoef je maar je ski te verliezen en in een richel te liggen en je komt er al niet uit. met een klein groepje heb je dan tenminste nog een kans.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • brt
    Advanced
    brt op 11 février 2012 · 20:15

Wat is wijsheid

Beetje een drogreden hè, 'het gebeurt ook bij groepen' 😃 Tja, shocking. Maar de kans dat het gebeurt als je alleen bent is vele malen groter IMHO.
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 12 février 2012 · 16:17
    Stiekem is dat ook een drogreden e, als je je veiliger gaat voelen omdat je 'samen sterk' bent 😉

Uiteindelijk is de kans dat er iets gebeurt steeds even groot (alleen of in groep). Het enige verschil is dat in groep er bovendien nog een kans bestaat dat je gered wordt....

No matter what, goed uit je doppen kijken denk ik...
  • poling
    Beginner
    poling op 12 février 2012 · 18:25
    anyway sterkte aan alle betrokkenen!
  • SvenD'Haeseleer
    Elite
    SvenD'Haeseleer op 6 septembre 2014 · 23:10
    Het lichaam werd vandaag terug gevonden, de afkolvende Vallee Blanche op die hoogte geeft je vroeg of laat terug. http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/2041921/2014/0...
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 7 septembre 2014 · 11:28
    R.I.P.Christophe ...
    sbs roelz
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 9 septembre 2014 · 20:58
    Pfff, heftig hey....bijna twee jaar later...
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro