Golfsurfen in NL

• kanski
    Elite
    kanski op 1 septembre 2012 路 11:42
    Ik wil ook nog... voor ik weer afreis naar de bergen!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 septembre 2012 路 11:45
    Belde net met Surfkaravaan... Momenteel flat. Verwachting is bij opkomend tij nog wel OK golven. Klinkt me als een groot verschil in de oren. Anderzijds ben wel benieuwd naar Ouddorp. Wat denk jij MM?
    White room,Pillow lines,I rule
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 1 septembre 2012 路 14:51
    Ik ben er net uit op de Noord. Was erg lekker!
    Ik zou lekker richting HvH gaan... daar loopt het zeker nu.
    May the powder be with you.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 1 septembre 2012 路 22:38
    Hehe, te laat: ik was al naar Ouddorp. Nieuwsgierigheid won van zekerheid. En ik ben niet teleurgesteld: was heerlijk rustig en af en toe lekkere golven (mooie lange navel hoog... easy inpeddelen en mooie lange ritten gemaakt).

Morgen sta ik nog in dubio. 't Zal wel wat minder zijn maar ik wil zoveel mogelijk pakken voordat ik onder het mes ga. Dus een typisch gevalletje: beggars can't be choosers. Hoewel, ik moet nog steeds kiezen of het Ouddorp/ Hvh/ Zandmotor wordt. Geen idee nog.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 septembre 2012 路 23:25
    Weer voor je duim, Mike? Balen.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 2 septembre 2012 路 09:41
    Yep, L-duim nog eens. Maar dan een stukkie heftiger.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 septembre 2012 路 10:09
    Sterkte. Hopelijk ben je snel hersteld voor het nieuwe seizoen.
    Leuk trouwens dat je zo fanatiek aan het surfen bent.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 2 septembre 2012 路 16:16
    Sterkte Mike!
    De hele dag met de kids in het water gelegen. Waren prima golfjes voor hen.. niets voor ons.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 2 septembre 2012 路 20:11
    Kweetut.

Ben tegen beter weten in toch nog even langs Kijkduin en Scheef gereden:
    - Kijkduin omdat ik even wilde kijken hoe het daar dan loopt en omdat ik nog nooit helemaal op de zandmotor heb gestaan. Ik hoopte dat het aan de kopse kant misschien nog een beetje wilde golven... niet dus en je mag er niet in!
    - Scheef begon het water net op te komen en zag er al beter uit dan Kijkduin. Voorbij de bocht in het havenhoofd zag het er zowaar nog surfbaar uit maar daar lag niemand. Wordt daar niet gesurft?
    - Daarnaast mag ik nog wel een keer of duizend het gaan staan oefenen: daar gebeuren nog teveel foutjes bij... Maargoed het was allemaal dusdanig slappe hap dat ik niet eens in het water heb gelegen.

Damn, ik ben verslingerd. Gisteren op Ouddorp lukte het inpeddelen steeds beter. Begin nu op een punt te komen dat ik het merendeel van de golven waar ik voor ga ook haal! Nu ook af en toe dat ik heel snel ging staan, zonder eerst een of twee tellen op snelheid komen. Daarnaast de bottom turn geoefend. Hopelijk mag/ kan ik nog 1 of 2 keer het water tussen nu en volg week maandag.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 2 septembre 2012 路 21:10
    Wat voor board heb je? (Niet dat ik er veel verstand van heb :馃槂 Heb twee dagen op een board gestaan. E脙漏n keer op een lange plank en twee weken geleden op zo'n gummi beginners ding. Heb ook nog niet echt bochtjes gemaakt nog)
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 2 septembre 2012 路 23:05
    NSP 7'10 funboard.

Niet bijzonder maar easy genoeg om vrij gemakkelijk veel meters te maken. Sowieso is inpeddelen en staan het belangrijkst, dus ik zocht een board waarop ik dat snel kan leren. Over een jaar of wat verkoop ik 'm wel voor een mooi prijsje en koop ik iets waar ik meer progressie op kan maken (tenzij ik nog lang niet aan de max van het board zit... maar gegeven mijn gearslutterigheid ga ik daar wel vanuit  馃槈) en/ of wat er sjieker uit ziet. Maar voorlopig ben ik dik tevreden.

Ga alvast donderdag en vrijdag vrij plannen van mn werk... Verwachting = waves!

@MM: hook up?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 septembre 2012 路 09:01
    Vrijdag moet lukken, donderdag ben ik niet in NL.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 3 septembre 2012 路 10:03
    Zooo, ik kan mijn board donderdag en vrijdag ook weer gaan uitlaten. He schijnt goed te gaan worden, heb er zin in!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 3 septembre 2012 路 13:02
    maar niet in NL (zie titel thread)... wel 馃槷
  • karel
    Tourist
    karel op 4 septembre 2012 路 22:33
    sick... wat een berg water klapt er dan boven op je als het mis gaat! Ik stond afgelopen herfst bij Kijkduin tussen bakken die zo hoog waren dat ik er niet overheen kon kijken, dik 2 meter zeker, zeven kleuren wetsuit... en dat is dan peanuts voor dat soort gasten.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 5 septembre 2012 路 07:46
    Als ik dat soort videos zie, dan voel ik me net als ik denk dat een beginnend skier zich voelt als ie helemaal trots zonder te vallen van de blauwe piste komt en vervolgens beneden in een bar de samenvatting van de FWT Bec des Rosses ziet.

Desalniettemin gaaf om naar te kijken.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 5 septembre 2012 路 10:33
    Okee deze moet ik gwn ff posten 馃構 Deze vent heeft zuignappen onder zijn voeten
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 6 septembre 2012 路 22:01

Overigens, een hint misschien voor Arjen (en Morris?) maar over Ouddorp gesproken.. kijk eens naar Ouddorp op google maps, ingesteld op 'satelliet' en vertel me wat je dan ziet.
    (Hint: ik heb me laten vertellen dat het 15 tot 20 minuten peddelen is, je iets voor laagwater moet gaan, ook weer op tijd moet terugpeddelen en er geen W of N in de wind mag zitten. met andere woorden: vandaag moet het daar superrrrrrr zijn geweest. Staat hoog op mijn lijstje!)

Ben vandaag naar 'De Bollen' gepeddeld met een andere surfer (local). Tip: ga net voor dood tij (eb) want dan heb je de minste stroming en hoef je ook het minst ver te peddelen. Is het de moeite waard? Oooooooh yeah, vooral als je van een lange links brekende bijna perfecte golf houdt. Ik was rond dood tij op Ouddorp en daar stond een 'dodelijke' shorebreak. Nou ja, dodelijk: 50cm - 1m. Maar wel echt BAM op het strand.

Op de Bollen daarentegen stonden heerlijke lange rechts brekende bakken van soms dik een meter op ongeveer 50m van het droge. De lucht vol vocht van de spray, bijna geen surfers, helder water. Het leek wel Frankrijk! Op de stroming na dan. Pas op daarvoor. Voor je het weet schiet je richting Brouwersdam of open zee (afhankelijk van getij en waar je op de Bollen bent. Zijn tip: constant kijken waar je tov de boeien (en het vaste land) bent.

Volgens de local mag je op het uiterst noordelijke puntje komen. Voorbij de boei (binnenkant van zandbank) ist verboten en kost je 芒鈥毬250...

Overigens denk ik dat het ongeveer een 10min peddelen is en dan een stukkie over de bank zelf lopen. Ga je met vloed weg dan staat de bank onder of zo goed als onder en mag je bijna twee keer zo ver peddelen.

Een paar uur later was het bij hoog water op het strand zelf vreselijk lekker. Die bakken van >>1m kwamen over de Bollen en gingen op de banken voor de kust breken. Het was heul dik. Stoked!!!!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 7 septembre 2012 路 07:03
    @Telemikey: vet vet vet! Ben jaloers! En helemaal niet verbaasd dat de bollen goed bleken te zijn.
    Aah! Vet!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 路 07:53

Vrijdag moet lukken, donderdag ben ik niet in NL.

Vrijdag gaat mij niet lukken. Hopelijk zaterdag/ zondag nog ergens een golfje pakken en dan de boel opruimen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 7 septembre 2012 路 08:35
    @Mikey...lekker heur..
    Nu te veel wind. Vanavond lijkt de wind te droppen..
    anders morgen ergens?
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 路 09:53
    Morgen is wrs wel een optie. 's Ochtends eerst nog wat huishoudelijke zooi regelen en dan kijken waar het loopt! Noord lijkt me niets (weekend = drukte).
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 路 11:45

Einde van een heerlijke avondsessie...
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 7 septembre 2012 路 12:38
    Ja, dat was een wonderschone avondhemel gisteravond. Was mooi te zien boven Den Haag/Leidschendam vanuit hal 3 van Snowworld  馃槂

Mooie plaatjes, overigens.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 路 12:58
    LOL, picas van de mob telefoon...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 septembre 2012 路 15:09
    @Mike Genoeg andere banken die werken bij ons hoor. Surf zelf eigenlijk weinig meer op de noord, maar meer op banken ten noorden ervan. De pier loopt ook altijd lekker.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 路 15:55
    Ik bekeek net effe google maps en kan me er iets bij voorstellen: er lijken zo links en rechts wel wat mooie bankjes te liggen/ hebben gelegen...

Pier is tijdens hoogseizoen toch off limits?
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 septembre 2012 路 17:18
    Mjaaaa, eigenlijk wel, maar goed, dat risico neem ik dan maar. Alles ten noorden van het restant van de eerste golfbreker van het havenhoofd is in principe een nogo. En overigens alleen overdag tussen 9 tot 5 ofzo. Strandpolitie zou nu eigenlijk al weg moeten zijn (einde strandseizoen), maar omdat het dit weekend warm wordt draaien ze nog een weekendje door. Dus wellicht pikken ze je er dit weekend nog uit.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 7 septembre 2012 路 22:39

@Mikey...lekker heur..
    anders morgen ergens?

Wat had je in gedachten? Ik moet 's ochtends vroeg effe boodschappies doen en ben dan vrij om te gaan en staan waar ik wil. Waar wordt het nog wat? Langevelderslag?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 8 septembre 2012 路 10:48

[quote author=meteo morris link=topic=3967.msg57963#msg57963 date=1346999712]
    @Mikey...lekker heur..
    anders morgen ergens?

Wat had je in gedachten? Ik moet 's ochtends vroeg effe boodschappies doen en ben dan vrij om te gaan en staan waar ik wil. Waar wordt het nog wat? Langevelderslag?
    [/quote]

De golven zijn op. Daarnet ff gekeken. Gisteravond was nog okay in de shorebreak. Kwam zelfs Markie nog tegen.

R茅pondre

Vous devez 锚tre connect茅 afin de poster une r茅ponse sur ce sujet. Connectez-vous ou cr茅ez un compte.

Passer 脿 wepowder Pro

• Pr茅visions compl猫tes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Id茅es d'itin茅raires freeride
wePowder Pro