Voor 'next generation' film beelden

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 30 mars 2012 · 11:04 White room,Pillow lines,I rule
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 30 mars 2012 · 11:09
    Voor die prijs kan je ook aan een echte chopper gaan denken. Al is dat natuurlijk geen excuus om nee te zeggen tegen dit hippe stuk speelgoed.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Dio
    Advanced
    Dio op 9 avril 2012 · 21:18
    Your Wish Has Been Granted:

Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 9 avril 2012 · 21:40
    So cool....! 8)
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 9 avril 2012 · 22:04
    Dan ga ik idd toch liever sparen voor een echte chopper ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
    Zoals dit: http://www.aerotrader.com/listing/1999-Eurocopter-Colibri-EC-120B-1017...
    of http://www.fly-q.co.uk/buy/used/view.php?id=286
    Waar zou jij tussen kiezen, 2 dure auto's of deze?
    http://www.aircraft24.com/nl/search/search-helicopter.htm?SHOW_AD_ID=1...
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 9 avril 2012 · 22:11

Dan ga ik idd toch liever sparen voor een echte chopper ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
    Zoals dit: http://www.aerotrader.com/listing/1999-Eurocopter-Colibri-EC-120B-1017...
    of http://www.fly-q.co.uk/buy/used/view.php?id=286
    Waar zou jij tussen kiezen, 2 dure auto's of deze?
    http://www.aircraft24.com/nl/search/search-helicopter.htm?SHOW_AD_ID=1...

+1 😀
    Rex Monte - Amor Nix
  • Murky
    Advanced
    Murky op 9 avril 2012 · 22:18
    Wel ontzettend gaaf hoor! Moet er alleen niet aan denken er tegen aan te knallen in mid-air haha.
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • Jesper
    Advanced
    Jesper op 9 avril 2012 · 23:07
    Het ziet er wel een stuk gaver uit op beeld dan ik had verwacht moet ik zeggen, nice! Een kratje voor degene die er als eerste een uit de lucht springt ;D.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 avril 2012 · 11:45
    Eigenlijk moet je dan ook nog een soort van autonome hebben. Eentje die je gewoon op een paar meter achter je aan / voor je uit vliegt als je een dikke lijn aan het zetten bent.  :😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • coen
    Advanced
    coen op 10 avril 2012 · 12:18
    Afgelopen weekend hadden ze ook zo'n ding bij de varsity roeiwedstrijd, maar die is in het amsterdam-rijnkanaal gedonderd met camera en al... :-X

Weet niet wat de oorzaak was en of 'ie al opgedoken is haha
    Earn your turns...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 10 avril 2012 · 13:31
    Ik zat eens rond te kijken en denk dat je best voor zo'n 200e zelf een quadcopter kan bouwen. De frames kun je kant en klaar kopen en volgens mij is de rest gewoon standaard modelbouw spul.
    -4 brushless motoren.
    -Regelaar.
    -Accu pack
    -Camara mount.
    -Besturings unit.

Lijkt me niet heel lastig. Daarnaast zou het maken van eentje die achter je aanvliegt niet heel ingewikkeld zijn. Je moet dan een computer gestuurde regelaar hebben die reageert op een bijvoorbeeld bluetooth signaal van je iphone...

One step at a time.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 avril 2012 · 13:56

Ik zat eens rond te kijken en denk dat je best voor zo'n 200e zelf een quadcopter kan bouwen. De frames kun je kant en klaar kopen en volgens mij is de rest gewoon standaard modelbouw spul.
    -4 brushless motoren.
    -Regelaar.
    -Accu pack
    -Camara mount.
    -Besturings unit.

Lijkt me niet heel lastig. Daarnaast zou het maken van eentje die achter je aanvliegt niet heel ingewikkeld zijn. Je moet dan een computer gestuurde regelaar hebben die reageert op een bijvoorbeeld bluetooth signaal van je iphone...

Klopt, er is aardig wat diy materiaal te krijgen op dit gebied. Ook kant en klare autopilots enzo zijn voor redelijke bedragen te krijgen.

Ik denk dat de grootste uitdaging wordt om een balans te vinden tussen formaat en snelheid. Je wil hem in/op je rugzak mee kunnen nemen, maar om een beetje freerider te volgen zal het ding toch zeker de 70 aan moeten kunnen tikken en ik weet niet hoe haalbaar dat is.
  • thaisie
    Beginner
    thaisie op 10 avril 2012 · 15:15
    Niet helemaal on topic maar misschien kan je dit gebruiken 😃
    http://soloshot.com/

Is gemaakt voor surfen, je doet dan een waterdichte sensor om je arm, en de receiver op je camera op statief. Hij volgt je dan als je in het water licht.

best mooi ding denk ik.. 😃
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 10 avril 2012 · 15:26
    Ik denk dat als je er een wilt maken die met je meevliegt niet haalbaar is voor 200 euro. Er komen dan veel meer andere materialen bij die je moet gebruiken, zoals camera´s en sensoren om bomen en stenen te ontwijken. Ook moet je dan een heel programma ontwikkelen die er voor zorgt dat de camera je goed blijft filmen. Een afstandsbestuurbare heli zou mis wel lukken.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 10 avril 2012 · 15:35
    Maar ik zou niet in de buurt van bomen met zo'n ding gaan filmen.... Daarnaast hebben de meeste onder ons al een contour of gopro dus die camera zal niet veel extra kosten
    One step at a time.
  • luuk999
    Advanced
    luuk999 op 10 avril 2012 · 15:46
    ik bedoel camera's die ervoor zorgen dat je niet tegen een rots aan skied ofzo. Je kan niet zomaar een helikopter precies boven je op 3 m afstand laten vliegen.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 avril 2012 · 16:40

ik bedoel camera's die ervoor zorgen dat je niet tegen een rots aan skied ofzo. Je kan niet zomaar een helikopter precies boven je op 3 m afstand laten vliegen.

Eh nee bedankt: want als ie dan neerstort valt ie bovenop me 😮
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Echo
    Advanced
    Echo op 10 avril 2012 · 16:49
    http://ardrone.parrot.com/parrot-ar-drone/en/

geweldig speelgoedje...

Maar na het belijken van de specs totaat ongeschikt voor "ons"doel ...

een max speed van 18 km/h...leuk voor langlaufers "😉
    Videostream kan niet opgenomen worden.

Tsssss :-[

Do or do not, there is no try (Yoda)
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 11 avril 2012 · 09:31
    Ja helaas is die AR Drone niet meer dan kinderspeelgoed  :'(
    Rex Monte - Amor Nix
  • Henkie500
    Tourist
    Henkie500 op 11 avril 2012 · 14:43

Het ziet er wel een stuk gaver uit op beeld dan ik had verwacht moet ik zeggen, nice! Een kratje voor degene die er als eerste een uit de lucht springt ;D.

Challenge Accepted!
    [/endbarney]
  • niko
    Beginner
    niko op 11 avril 2012 · 19:43
    volgens mij zou de software de grootste uitdaging zijn als je zelf eentje wilt bouwen. je moet een programma maken die de ligging van de drone in verhouding tot de grond berekent en daarop corrigeert zodat die altijd horizontaal blijft. op die manier heb je maar een knop nodig om alle vier motoren tegelijk te besturen. als je daar niets voor bedenkt moet je eigenlijk elk van de vier motoren individueel sturen en constant manueel corrigeren voor afwijkingen. lijkt mij niet haalbaar op snelheid.

doe het zelf filmpje:

resultaat:

There is no way to happines, happines is the way!
  • chilo
    Tourist
    chilo op 11 avril 2012 · 19:51

-4 brushless motoren.
    -Regelaar.
    -Accu pack
    -Camara mount.
    -Besturings unit.

Als je er eentje weet te bouwen voor de helft van het geld van de XP2, heb je aan mij een klant! 😃 En die hoeft niet achter me aan te vliegen, ik stuur wel.
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • Opa
    Advanced
    Opa op 11 avril 2012 · 20:36

[quote author=Mickey de Haas link=topic=4041.msg55414#msg55414 date=1334057464]
    -4 brushless motoren.
    -Regelaar.
    -Accu pack
    -Camara mount.
    -Besturings unit.

Als je er eentje weet te bouwen voor de helft van het geld van de XP2, heb je aan mij een klant! 😃 En die hoeft niet achter me aan te vliegen, ik stuur wel.
    [/quote]

Jij wil weer aan boord zeker?  😉
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 11 avril 2012 · 22:09

volgens mij zou de software de grootste uitdaging zijn als je zelf eentje wilt bouwen. je moet een programma maken die de ligging van de drone in verhouding tot de grond berekent en daarop corrigeert zodat die altijd horizontaal blijft. op die manier heb je maar een knop nodig om alle vier motoren tegelijk te besturen. als je daar niets voor bedenkt moet je eigenlijk elk van de vier motoren individueel sturen en constant manueel corrigeren voor afwijkingen. lijkt mij niet haalbaar op snelheid.

Ze maken gebruik van modelbouw gyroscoopjes, met wat regelectronica kun je er daarmee makkelijk voor zorgen dat de QC stabiel blijft vliegen. Vervolgens kun je met een normale afstandbediening met 2 pookjes vliegen alsof het een normale helicopter is. 1 pook om het vermogen te regelen (op/neer of harder/zachter als je een kant op vliegt) en de andere om links/recht en vooruit/achteruit te rollen. Dan kun je alle kanten op. Er zijn zeer veel DIY projectjes op internet te vinden en genoeg handleidingen om ook met weinig ervaring iets moois te kunnen maken voor relatief weinig geld.

Gave dingen iig!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 4 mai 2012 · 11:43
    Project Androne:

automatische hoogteregeling
    GPS tracing
    Obstacle avoidance

Je laat je telefoon de GPS waypoints van de route die je neemt realtime naar de drone sturen, het ding regelt zelf de rest.

Het is voor 90% klaar denk ik:

• Dio
    Advanced
    Dio op 4 mai 2012 · 11:50
    Een http://androne.hk/FinalProjectPlan.pdf naar de pdf van het projectplan (engels) van de betreffende studenten van de Universiteit van Hongkong
  • chilo
    Tourist
    chilo op 4 mai 2012 · 15:46

[quote author=chilo link=topic=4041.msg55469#msg55469 date=1334166688]
    [quote author=Mickey de Haas link=topic=4041.msg55414#msg55414 date=1334057464]
    -4 brushless motoren.
    -Regelaar.
    -Accu pack
    -Camara mount.
    -Besturings unit.

[/quote]

Jij wil weer aan boord zeker?  😉
    [/quote]

Ach. Op zich werkt dat toch het beste ja. Dan weet je tenminste wat je filmt.  8)
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 mai 2012 · 17:35
    Wat een amateurcopters! 😉 Check deze dan:

splitfest.nl
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 4 mai 2012 · 21:50
    camuse vliegt met een 6 of 8 rotor (stabieler) en een nxcam 7, Jan-Kees wilt best wel een stukkie voor ons vliegen hoor. [size=4pt](als we het betalen  :'( )[/size]
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 10 avril 2013 · 09:51
    Het is dat de camera niet zo best om lijkt te kunnen gaan met fel zonlicht, maar anders moet je met dit ding een eind kunnen komen lijkt me... En dat voor 'maar' $300

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro