Poeder lint

• ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 10 septembre 2012 · 00:26
    Dag,

Heeft iemand ervaring met zulke dingen: http://www.sport-conrad.com/page/2/__/shop/prod/1974...

Heb zelf nog nooit echt iets gebruikt, ook oprecht nog niet hele zieke poeder gereden maar aangezien ik nu hellbents heb gekocht en van plan ben om eigenlijk alleen nog maar poeder te pakken dacht ik mezelf even te informeren over deze producten.

Dus wat doen jullie mbt het makkelijk terug vinden van je skis na een poederhappartij?
    FUCK YEAH I AM FREE
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 10 septembre 2012 · 07:35
    pro:
    helpt ski terug vinden
    werkt beter dan leash 😃  (iets te vaak wat tegen mn kop gehad)
    nog niks beters gevonden.

contra:
    handig is anders
    is echt niet makkelijk om effe ski uit te doen voor hike ofzo. best wel kloten om het onder ski broek of zo te krijgen.

heb ze gebruikt in ver verleden in pyrenneen.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • skiester
    Advanced
    skiester op 10 septembre 2012 · 12:07
    eigenlijk zouden die recco reflectors dan toch wel handig zijn, mits je dan ook een recco zoekmachientje hebt...

Of een metaaldetector meenemen in je rugzak! ;D
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 10 septembre 2012 · 12:22
    gewoon ' maaien met de skie die over is ' 

ik heb al eens een halve berg af staan graven omdat mijn atomic powder plus ( voor een andere ski had ik het niet over gehad ) los geschoten was...... half uur skien... halve dag graven. maar heb h'm wel weer
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 10 septembre 2012 · 14:13
    Ik heb die dingen ook nog ergens liggen, neem ze alleen nooit meer mee omdat het voor mij gewoon niet werkt. Zouden ze een metertje of 10 zijn dan kan het nog werken, die 2 - 2.5 meter zijn gewoon te kort om echt functioneel te zijn.
    Go to heaven, ski like hell!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 10 septembre 2012 · 14:16
    Heb ze ook wel eens gebruikt en ze werken op zich prima, omdat je met 'maaien met de ski die over is' sneller prijs hebt (want je pakt ook het lint mee). Maar goed, je moet ding telkens wegstoppen enzo (onhandig).
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Steven
    Tourist
    Steven op 10 septembre 2012 · 18:28
    Heb ook ski's kwijt gespeeld in het verleden, en daarna heeeel kort met van die linten gewerkt. Geen doen, elke keer die slierten wegfrotten. Ik denk dat ik na nog geen halve dag die dingen eraf heb getrokken.
    Daarna op zoek gegaan naar echt goede bindingen, uitgekomen bij de Look Pivot 18. Die gaat nooit uit als het niet hoeft, en wel als het moet. Echt de beste binding die ik ken. Zit ook bij redelijke DIN waarden als een huis. Ik rijd hem op DIN 11.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 11 septembre 2012 · 01:12
    Ik heb zelf Marker Baron's en met mijn 70 kilo vind ik het toch een beetje tricky om mijn DIN boven de 10 af te stellen. Ik kwam afgelopen weken ook al 'powder pouches' tegen dat was hetzelfde idee maar dan met een tasje die je aan je been vast klikt, zit je niet met het lint onder je broek etc.
    FUCK YEAH I AM FREE
  • Steven
    Tourist
    Steven op 11 septembre 2012 · 19:24

...met mijn 70 kilo vind ik het toch een beetje tricky om mijn DIN boven de 10 af te stellen.

Dat is precies wat ik bedoel, je moet niet hoger gaan zitten dan veilig is met de instelling, maar dan moeten ze ook dus niet uitgaan als het helemaal niet hoeft, een hobbel of een rotsje ofzo. Even een korte klap, corrigeren en verder skien. En daar is de Pivot dus heel goed in. De Marker bindingen met de grote hevel op de achterbak doen dat ook redelijk, de travel is vrij groot, maw, de binding gaat weer dicht als de kracht maar kort duurt. Ik vind persoonlijk de voorbakken van die serie (Baron en Duke) wat minder. Maarja, als je wilt toeren moet je wel, ik heb zelf daar de Duke voor.

Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Easy
    Advanced
    Easy op 11 septembre 2012 · 22:06

gewoon ' maaien met de skie die over is ' 

ik heb al eens een halve berg af staan graven omdat mijn atomic powder plus ( voor een andere ski had ik het niet over gehad ) los geschoten was...... half uur skien... halve dag graven. maar heb h'm wel weer

Ja, die zou ik ook niet kwijt willen! 😉

Bij die coreupt ski's die ik gekocht heb zou ik het verlies van de ski niet zo erg vinden ... maar mijn pivot's zouden mij ook motiveren om een serieuze zoekactie op te zetten ...
    Built for Speed
  • Markie
    Advanced
    Markie op 16 septembre 2012 · 11:53

Heb ook ski's kwijt gespeeld in het verleden, en daarna heeeel kort met van die linten gewerkt. Geen doen, elke keer die slierten wegfrotten. Ik denk dat ik na nog geen halve dag die dingen eraf heb getrokken.
    Daarna op zoek gegaan naar echt goede bindingen, uitgekomen bij de Look Pivot 18. Die gaat nooit uit als het niet hoeft, en wel als het moet. Echt de beste binding die ik ken. Zit ook bij redelijke DIN waarden als een huis. Ik rijd hem op DIN 11.

Kan me nog vaag een CrudCrusher speurtocht herinneren in Hintertux 😃
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 16 septembre 2012 · 13:17

Bij die coreupt ski's die ik gekocht heb zou ik het verlies van de ski niet zo erg vinden ... maar mijn pivot's zouden mij ook motiveren om een serieuze zoekactie op te zetten ...

Fijne bakken man! En ze worden niet meer gemaakt! Zonde om kwijt te raken imho...
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 23 septembre 2012 · 12:21
    Heb al jaren van die fluo roze lintjes. Eerlijk gezegd, ik heb ze vaker in mijn rugzak zitten dan aan mijn binding. Het is een geknoei elke keer om ze onder je skibroek of in je schoenen te stoppen en de ene keer dat ik ze aan mijn ski's had zitten en een ski kwijt raakte en heeft geen moer geholpen om mijn ski terug te vinden. Het lintje zat namelijk dieper dan de ski zelf 😮
  • dirksy
    Advanced
    dirksy op 23 septembre 2012 · 12:23
    Ik gebruik de poederlinten structureel als ik een dag de poeder inga.
    Ja, wel lastig met lint wegstoppen maar daar wordt je op een gegeven moment handig in. En meestal moet ik toch op de rest wachten dus voldoende tijd.
    Werken goed. Ik heb nog niet meegemaakt dat de linten helemaal onder de sneeuw waren maar mocht dat gebeuren heb je je ski, denk ik, toch een stuk sneller gevonden omdat je niet alleen je ski hoeft te raken maar een stuk lint al voldoende is om hem terug te vinden.
    THANK GOD SUMMER IS OVER!!!If it's too steep, you're too old!
  • kanski
    Elite
    kanski op 24 septembre 2012 · 11:58
    Ik vind die linten helemaal niks! In die diepe of zware poeder worden die linten altijd uit hun tasje of onder je broek vandaan getrokken en sleepen of wapperen ze achter je aan als kerstversiering.
    Beste remedie is je ski's niet verliezen. (bindingen iets strakker zetten)
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Miski
    Expert
    Miski op 25 septembre 2012 · 13:15
    Of gewoon een les boeken bij Kanski 😃
  • TeunvanLeijsen
    Advanced
    TeunvanLeijsen op 25 septembre 2012 · 14:45
    Een lesje DIN opdraaien  😋
  • kanski
    Elite
    kanski op 25 septembre 2012 · 17:17
    Thx Miski  😀 !

http://sanderkan.nl ; 😉
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Erik-Jan2
    Tourist
    Erik-Jan2 op 14 octobre 2012 · 08:51
    ik heb ze ook, maar handig is anders. komt er op neer dat ze meestal in de rugzak zitten 😋
  • skiester
    Advanced
    skiester op 4 novembre 2012 · 23:10
    DE OPLOSSING!

Ik ben net terug van de ski show in London en daar stond een man met iets nieuws: knoppen die ze op je ski's monteert met inklikbare zendertjes, en een zoekapparaat. Formaat dikke credit card.  Werkt op radiogolven met frequentie in de range van afstandbestuurbare auto's. 30 meter zoekradius en 1 meter onder de sneeuw. Zien er behoorlijk bomproof uit en ik heb een setje gekocht. Zijn wel vrij duur (ze waren als startaanbieding 80 pond) maar de mogelijkheid is er om meerdere knoppen te kopen en maar 2 zendertjes zodat je ze ook kunt overzetten op andere ski's. bij aankoop nieuwe of bij grotere quiver. Ze moeten jaren meegaan en batterijen zijn vervangbaar.

Ben nu moe dus op weg nr bed maar morgen meer info! Ziet er goed uit en ik denk dat ik ze meteen maar in het assortiment ga opnemen van mijn op te richten distributie kanaal.
  • Seek2
    Advanced
    Seek2 op 5 novembre 2012 · 19:40
    Vroeger had je de Skimaus van Ortovox en een lawinepieper die twee verschillende frequenties kon ontvangen. Dat is nooit een groot commercieel succes geworden.

Maar je kunt nu toch gewoon twee oude smartphones op je skis plakken en ze dan met het wifi signaal opzoeken?
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 5 novembre 2012 · 20:20

DE OPLOSSING!

Ik ben net terug van de ski show in London en daar stond een man met iets nieuws: knoppen die ze op je ski's monteert met inklikbare zendertjes, en een zoekapparaat. Formaat dikke credit card.  Werkt op radiogolven met frequentie in de range van afstandbestuurbare auto's. 30 meter zoekradius en 1 meter onder de sneeuw. Zien er behoorlijk bomproof uit en ik heb een setje gekocht. Zijn wel vrij duur (ze waren als startaanbieding 80 pond) maar de mogelijkheid is er om meerdere knoppen te kopen en maar 2 zendertjes zodat je ze ook kunt overzetten op andere ski's. bij aankoop nieuwe of bij grotere quiver. Ze moeten jaren meegaan en batterijen zijn vervangbaar.

Ben nu moe dus op weg nr bed maar morgen meer info! Ziet er goed uit en ik denk dat ik ze meteen maar in het assortiment ga opnemen van mijn op te richten distributie kanaal.

sick! meer info is zeker welkom 😃
    FUCK YEAH I AM FREE
  • skiester
    Advanced
    skiester op 6 novembre 2012 · 00:03
    Meer info en foto's zijn te zien op de website: http://www.resqski.com/what-is-resqski/

Ik heb ze gezien terwijl de knoppen geplakt waren op een brillenkoker en een poging om ze eraf te halen trok te brillenkoker in 2.  Dus behoorlijk stevig.  Dus een tak moet het kunnen hebben. 
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 décembre 2012 · 17:20
    Ik heb ze naar NL gehaald en ze zijn dus nu te koop. Ik heb ermee geskied en ze bleven keurig zitten.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 18 décembre 2012 · 21:03
    Is de Resqski niet een variant op de Loc8tor met een bevestiging systeem voor de tags op je ski's. Of zijn er nog andere verschillen. Vindt het prijsverschil wel erg groot namelijk.

http://www.loc8tor.com/uk/primary-products/loc8tor-lite.html...

And snow it is.....
  • Manoni
    Expert
    Manoni op 18 décembre 2012 · 21:23
    Zo, inderdaad! Ik zie zo op het eerste gezicht ook alleen verschil in de tags. Ook de frequentie is hetzelfde.

Ik zie dat de tags ook los verkocht worden, misschien is het een optie om die Loc8tor te kopen en losse tags voor op de ski's. Al staat er op de site van Resqski wel dat de losse tags uitverkocht zijn... hmmm interessant.

Misschien wel de moeite waard om eens naar de mogelijkheden te kijken, want ik heb de eerste kostbare poederminuten (gelukkig maar een paar) dit seizoen alweer verspild.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 18 décembre 2012 · 21:32
    @manon De Resqski tags met houders zijn 49 pounds. Dus als je de Loc8tor los zou kopen samen met de Reqski houders en tags heb je alleen als voordeel hebben dat je twee "loc8tor" tags extra hebt voor dezelfde prijs.
    Ik zou gewoon kijken of je niet een goede manier kunt vinden om de Loc8tor tags op je ski's te bevestigen. Weet trouwens niet of de Loc8tor tags waterdicht zijn, maar een beetje rubber tape doet wonderen. De tags zijn 30.5mm (H) x 19.5mm ♥, x 8.5mm (D) klein.
    And snow it is.....
  • skiester
    Advanced
    skiester op 18 décembre 2012 · 21:55
    prijsverschil ligt vooral in het bomb proof en absoluut waterdicht maken van de de zenders. Daarkun je bovenop gaan staan/ Dat hoef je met die loc8tor tiet te proberen! De resqski moet namelijk op je skis blijven zitten als je door het terrein gaat, door de bosjes en onder de sneeuw.

De houders zijn gemaakt met een soort veer waardoor je de zender er makkelijk in en uit kunt halen. En aan en uit. Dat gaat dan weer met een magneetje. Daarmee spaar je heel wat battery life!

Zo te zien is de ontvanger gelijk. Dat is wel interessant want de ontvanger was niet los verkrijgbaar! Mocht je hem kwijt zijn zou dat dus wel een optie zijn.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 11 juillet 2013 · 10:11
    http://www.thetileapp.com/ zou ook een goeie oplossing kunnen zijn. Alleen een beetje de vraag hoe degelijk die tags zijn.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 11 juillet 2013 · 11:38
    ik kan je vertellen dat dat niet degelijk genoeg is. De originele tags van de resqski gingen uiteindelijk toch ook vaak los, en nu is de lijm veranderd en ook de plaatsing op de ski. Er komt gewoon heel veel kracht, temperatuurverschillen etc op die dingen en dan moet je echt met iets komen dat daar specifiek voor is ontwikkeld. En doorontwikkeld. Volgens resqski is de nieuwe versie al bomb proof maar ik wil het eerst nog extra testen. Test tot nu toe is hoopvol trouwens.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro